Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Topic starter

Vandaag nog de schommelarmen vervangen. Het voorwiel stond scheef, nu bleek dat de armen niet evenwijdig waren 😕
      Leuk klusje dus… Maar het is gelukt en het wiel staat weer recht. Daarna nog een stuk gereden, kilometertje of 20.
      Toen nog eens 10 km om de brommer te overhandigen, hij is nu dus in het bezit van mijn zus (Robin) en haar vriend (Roy), die er erg blij mee waren 🙂
      Zij heeft nog nooit met een brommer gereden en mag nu dus gaan oefenen :lol

Vanavond nog even met Roy gaan toeren en het Mixje loopt nog steeds prima, dus ik ben ook weer blij.

FonS
      Topic starter

Oeps…

Malossi halfpoelie bijna in twee stukken. De haarscheur loopt tot 5mm van de rand! 😮
        Ik heb er blijkbaar een paar dagen (!) mee rond gereden, want m’n voorvario ratelde al een tijdje.

En de grap is, ik wilde er gisteravond naar kijken, maar toen ben ik zo snel mogelijk naar Ritze gegaan om hem te helpen met zijn vastgelopen Reedvalve. Daar heb ik vandaag dus voor mogen boeten, zo zie je maar weer: geen goede daad blijft ongestraft :pest

Anyway, ik wilde naar huis rijden vanuit de zaak. Na een kilometer 3 bleef ik met een hoog toerental op een lage snelheid hangen. Bleek de halfpoelie dus gescheurd te zijn en tegen frame aan te lopen.
        Terug naar de zaak, in de bestelauto gegooid en bij m’n vader thuis een nieuwe poelie erop gezet. Auto terug gebracht naar de zaak en toen eindelijk met de brommer naar huis :worshippy

-RobinvS-
        Bijdrager

Zo! hoelang heeft hij het ongeveer uitgehouden of is deze ook 2e hands?

FonS
          Topic starter

Ik heb geen idee hoe oud hij is. Ik koop m’n vario’s in ieder geval altijd nieuw.
            Hij kan 500 km oud zijn of 5000, dat kan ik je echt niet vertellen. Ik heb nu een stuk of 6 Multivar’s en er al een stuk of 15 gehad in totaal. Ik wissel vaak van brommer en setup, dus ook van vario.

Jarco
            Bijdrager

Oef wat is die ultra chroom ciao afgetakeld zeg! 😀 😉

Wel een apart iets, nog niet eerder gezien. 🙁
              Gelukkig weinig schade, beter halfpoelie als koppelingschaal dan maar.

FonS
              Topic starter

Hahaha m’n dagelijkse Ciao is natuurlijk geen paradepaardje :haha
                Ik heb er wel al eens foto’s van gezien, maar het is de eerste keer dat ik zelf de klos ben.

Trouwens @ Robin: Hij is minstens 900 km oud, want dat heb ik tot nu toe aan woon-werk gereden sinds m’n verhuizing (daarvoor reed ik met een andere setup of met de auto).

Edit: Ja Jarco, daar zeg je zoiets. Toen ik deze Ciao opbouwde voor woon-werkverkeer, kwam ik erachter dat één van m’n koppelingschalen kapot was. Daar heb ik inmiddels een nieuwe voor.
                Groter probleem dat ik nog moet oplossen: kapotte schroefdraad in m’n naafdeksel…

Lastpak
                Bijdrager

inderdaad wel apart om een halfpoulie zo te zien:D.

FonS :
                  Groter probleem dat ik nog moet oplossen: kapotte schroefdraad in m’n naafdeksel…

en dat is nou iets waar ontzettend veel leden problemen mee hebben!
                  ikzelf heb hier ook 2 naven liggen waarvan het schroefdraad niet meer helemaal fris is.
                  ik had gisteren wel een idee om dit op te lossen, maar ik heb hier de middelen niet voor.
                  mijn idee:
                  2 bussen opboren en er schroefdraad in tappen, de normale maat.
                  vervolgens de huidige schroefdraad-posities er simpelweg ook uit te boren en door middel van een perspassing de bussen met schroefdraad in de naven weten te plaatsen.

ik denk dat je hierdoor heel wat naven zou kunnen redden en heel veel leden hier wat aan zouden kunnen hebben.
                  ik zal misschien wel wat over het hoofd hebben gezien maar het was maar een idee.
                  ik weet toevallig dat jij de middelen hiervoor hebt, is dit misschien iets voor je?

FonS
                  Topic starter

Ik wil gewoon de bussen met schroefdraad uit een andere naaf persen en in mijn variodeksel persen. Maar m’n pers is kapot en ben nog te lui geweest om hem te repareren :lol
                    Ik heb in ieder geval nog een paar oude naafdeksels die ik er graag voor opoffer.

Lastpak
                    Bijdrager

ik heb dus een idee bedacht wat gewoon al bestond en uitgewerkt was:lol.
                      dan was ik er onbewust dus al van op de hoogte:P.

dus je neemt een gare oude vario/poulie naaf, perst daar de schroefdraad bussen uit en perst ze in je vario naaf?

Martino
                      Moderator

Ik had even je perso over het hoofd gezien. Bij Polini kan daar ook wel eens het probleem zitten door de las van de bus op halfpoelie. Je ziet deze ook dikwijls met klein slagje erin.

Nog steeds met de Leo racing onder je dagelijkse Ciao? Maakt hij inmiddels al wat herrie? Wat heb ik toch meters gelopen met dat ding om hem aan te krijgen. Terwijl het brommertje allang draaide. 😉

FonS
                        Topic starter

@ Lastpak: Precies, ik haal de bussen uit een oude brom- / snornaaf.

@ Martino: Hahaha :haha Je hoort het nu wel als je hem start hoor. Ik vind het al jaren een superfijn uitlaatje, vooral met mijn huidige setup (ori kickblok + Creco). Lekkere boost, leuk koppel, niet te snel, ideaal voor woon-werkverkeer.

ritze
                          Bijdrager

haha ik voel mij zowat schuldig haha, nja weten we dat ook weer.
                            ben ik eens benieuwd wanneer het mij gaat gebeuren want mijn malo zit er al zeker 10.000 km op en dat zie je 😛

mn blok loopt ook weer trouwens 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
                            Topic starter

FonS :
                              Toen ik naar huis reed met Ritze’s Reedvalve in m’n rugzak, kwam ik ook nog eens zelf 50m voor mijn flat stil te staan door een luide ratel in m’n blokje 🙁
                              Dat ligt dus nu ook uit elkaar, al zie ik niet echt waar het vandaan is gekomen? Lagerpassing in klein carterdeel is ruim, maar ik zou niet verwachten dat dat zúlke herrie veroorzaakt.
                              In ieder geval ga ik het carterdeel vervangen en voor de zekerheid een andere Multivar monteren.

22 km gereden voor nieuw carterdeel. Kleine carterdeel vervangen, nieuwe lagers etc. Blok weer in elkaar gezet.
                              Maar toen ik de vario weer monteerde, viel me op dat de koppeling niet helemaal lekker zat. Moer losgelopen = koppeling dood :boos Van tevoren nog aan de koppeling gedraaid en die liep gewoon soepel, dus dit had ik niet verwacht.
                              Weer 22 km gereden voor een andere 100mm koppeling. Het enige dat ik nog had was een 100mm imitatie koppeling… Die zit er nu dus op en het rijdt (zoals verwacht) voor geen meter, maar het rijdt.

Zit weer lekker mee de laatste tijd :con

FonS
                              Topic starter

Vandaag had ik naar Q-parts willen gaan om nieuwe banden en wat klein spul te halen voor de brommer.
                                Maar toen ik vanochtend een pak sneeuw zag liggen, wist ik al hoe laat het was… Ik heb het geprobeerd maar het was écht niet mogelijk om op tijd te komen bij Q-parts (vanuit m’n werk) omdat niemand het gaspedaal nog durft aan te raken.
                                Dus vanavond de onderdelen gewoon besteld en alvast begonnen aan de brommer.

Hij zit pas sinds gisteravond in elkaar, en nu ligt hij alweer uit elkaar in de woonkamer :haha
                                De banden zijn al van de velgen, de naaf uit het achterwiel en de nieuwe koppeling is in orde gemaakt (ik heb de ori Piaggio koppeling van de Pack 2 afgehaald).

Naast mijn dagelijkse brommer heb ik tegenwoordig nog maar 4 andere en die zijn allemaal niet geschikt voor dagelijks vervoer (vooral niet door de sneeuw).
                                Dus… Vervangend vervoer (leenbrommer) :

Nu proberen om de week door te komen zonder hem dubbel te vouwen, want het is behóórlijk glad buiten en dat wordt alleen nog maar erger :con

mwouters91
                                Bijdrager

Hey,

inderdaad echt niet normaal dit weer 😛 Ik had me voorgenomen om het blokje van ritze nu in te rijden zodat ik eindelijk eens kan afstellen maar na het rolluik open te maken wist ik dat dat niet ging lukken 😛 Zelfde probleem als jij hebt haha.
                                  Succes met je brommer man 😉

gr

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.