- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 augustus 2008 om 18:59 #432054
natuurlijk het blokje eraf gehaald (uitlaat moet vervangen worden, achterband ook, en ik wilde ff remblokjes controleren).
wat blijkt, zo’n 30cc prulletje heeft best potentieel! helaas ga ik er waarschijnlijk niet mee verder, omdat ik de sparta aan de vriendin van m’n pa wil geven.
maar in ieder geval, er is vrij gemakkelijk een 13/13 van een ciao op te maken, en de uitlaatpoort is 27 (!!) mm, maar zoals je op onderstaande foto ziet, is de poort in de cilinder echt mini :
19 augustus 2008 om 15:19 #432381weer eentje erbij, zie eerste post 😉
19 augustus 2008 om 20:30 #432390fons die had ik ook gezien op marktplaats ik geloof dat er 50 euro bijstond?
Dat is net niets voor 5 spaaks en het framepje ziet er ook nog best leuk uit.
En je hebt weer wat extra reserve blokdelen, maar daar zul je wel al genoeg van hebben niet :lol19 augustus 2008 om 20:40 #432392ja de velgen zijn echt nog netjes, maar voor de rest… haalde toenstraks de cilinder eraf, die is opzich nog goed maar de zuiger is niet veel van over.
achjah, in ieder geval weer een mooie set velgen erbij.
carter en krukas lijken ook nog wel goed, erg vies maar dat is alles. mijn reserve aan blokdelen stelt niet veel meer voor, veel van opgebruikt, dus het is altijd welkom.2 september 2008 om 17:39 #432744Tijdje geleden m’n vario verwisseld voor poelie (70mm) om eens te zien hoe het accu-ontsteking blok presteerd met poelie.
nog even de setup:SpeedEngine + zij-inlaat + 19mm carb
42mm Polini alu
Accu-ontsteking met 347 gram vliegwiel.In eerste instantie had ik de Ninja erop gelaten, want daarmee had ik nog nooit met poelie gereden. Resultaat; belabberd :p trekt slecht op, boost wel goed en top ook.
Daarna de Top One eens geprobeerd, die ik laatst van Loek heb gekocht (best gaar ding btw, gaat maar half over de flens, beetje scheef dus). Resultaat; erg okee 🙂 Trekt echt goed op voor een 70mm poelie, top is ook goed.
Kon alleen maar maximaal halfgas rijden, bij volgas kapte hij er gewoon mee (liep op half gas toch wel nog 72 km/h). Na wat sproeier en gasnaald gekloot kan ik nu ook volgas geven, haal nu 70 km/h hier in de straat (die niet erg lang is).
80 km/h zou ik wel moeten halen in ieder geval. Test hem nog wel eens op een langere weg.Binnenkort gaat het blok er toch echt eens onderuit, wil weer normaal kunnen rijden, dus met m’n 41mm Polini op kickstartblok (en weer de vario erop, want zo’n zwaar elek. vliegwiel is niks icm kleine poelie)
7 september 2008 om 15:12 #432864Vandaag de hele dag bezig geweest met opruimen. Wat een pokkenwerk :kots
En alleen nog maar de kelder, in de garage ligt nog veel dat uitgezocht moet en ook allemaal de kelder in (wat écht niet gaat passen…)Ik heb maar geen ‘voor’ foto’s gemaakt, kon amper staan in m’n kleine keldertje.
Als eerste een rek opgezet, daarna alles over de vloer verspreid en gesorteerd. Er begint al wat orde in te komen.Foto’s:
Spul in en op rekken:

Velgen en banden, blijven nog maar even waar ze altijd al lagen:

Frame’s (3x bravo + 3x ciao en er komt nog meer bij, wat in de garage ligt) :

Nog een paar pijpjes die een plek moeten krijgen, en in die zak zit een boel plastic-werk van Super Bravo’s:

Wat allemaal nog in de garage ligt, uitgezocht en/of gestript moet worden:

En nog een hoop spul in de gereedschapskast, moet ik ook nog uitzoeken:

Album: http://www.mijnalbum.nl/Album=FS3AUY47
Ik = moe… Rest van de week ben ik ook nog wel bezig, als het niet langer is.
7 september 2008 om 15:27 #432865haha je heb aardig gespaard
7 september 2008 om 17:16 #432871shadow banden? swallow bedoel je? maar nee, op het moment verkoop ik helemaal niks.
je kunt ze wel nieuw kopen op jmpb.nl en bijna iedere scootershop heeft ze wel liggen 😉7 september 2008 om 17:36 #432873Wow Fons:o Jij hebt veel liggen 😀 (jaja, zijn vast mensen die nog meer hebben….)
Als ik ooit nog wat nodig heb bel ik je wel gewoon ff, je weet nu na opruiming toch wel precies waar je het hebt liggen :lol
Opruimen is niet zo relaxt, maar kunt zo wel alles lekker snel terugvinden, volgens mij wel goeie tijdbesteding geweest!
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 september 2008 om 17:50 #432875bellen ? heb je niet eens op msn :lol (kun je me wel op toevoegen, staat in m’n profiel)
en ja, als er straks wat orde in zit allemaal, is dat wel weer fijn. nu kan ik meestal ook wel vinden wat ik moet hebben, maar het is wat Ludolf-style hier :p
7 september 2008 om 17:55 #432876Die kunnen altijd alles terugvinden:D
Als jij een nieuw blok gaat opbouwen, gebruik je dan een 2de handse CP en 2de handse Condensator of koop je toch stiekem een nieuwe ?
Home made engine dyno7 september 2008 om 17:59 #432878ligt eraan voor wie het is en hoeveel haast erbij is, voor mezelf gebruik ik vaak gebruikte delen en voor iemand anders koop ik nieuw.
(met Ludolf-style bedoel ik: moeten graven in dozen en kisten om iets te vinden waarvan ik weet dat het daar ergens in de buurt ligt :p)10 september 2008 om 20:23 #432955M’n 41mm Polini = dood :'(
Zat op m’n kickblok, dat had ik een tijdje geleden (prima lopend !) onder m’n brommer uit gehaald en weg gelegd (om met het accu-ontsteking blok te rijden).
Nu wilde ik hem weer eronder zetten, maar besloot op het laatste moment om er toch de 42mm alu op te zetten ipv de 41mm.
Nou schrok ik me toch ff de ***** 😮Eén van de pistonclipjes was gewoon wég, pistongat kun je niet meer rond noemen… Aan de andere kant was het clipje nog goed, maar toch ook de zuiger beschadigd.
De cilinder heeft 3 ( ! ) putjes erin, en krassen enzo.Maar hij liep gewoon 100% toen ik hem eronderuit haalde, dus wanneer het gebeurd is… Geen idee 😕
Tja, nieuwe cilinder gaan kopen dus, en écht geen 41mm Polini meer, 43mm DR is een stuk goedkoper en sneller, dus die zal het wel weer worden. De Polini is ook niet meer te krijgen he.
10 september 2008 om 20:35 #432956Opboren en Honen !
Polini 43mm zuiger ervoor kopen, poorten uitdiepen, zooi tunen en gewoon verder mee gassen. Er hoort gewoon een H20 setje op je ciao 😉
Home made engine dyno10 september 2008 om 20:36 #432957dat is minder goed nieuws 😮
ik zag net een advertentie, waar ook 2 2de hands 70DR cilinders instonden, misschien dat je daar baat bij hebt. [goedkope vervanging misschien]
dit is die advertentie -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.