- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 oktober 2010 om 17:24 #455145
Ik heb net een klein testritje gemaakt. Donker, regen, geen kappen, geen helm, geen remmen: geen pretje!
Hij houdt wat in, dus morgen eerst een kleinere sproeier erin zetten. Er zit nu 74 in en hij sputterde al af en toe, toen ik het filmpje maakte, dus ik probeer morgen eens wat 72 doet.O ja, er moet ook nog een nieuwe gaskabel in, want ik rij al maanden met een remkabel als gaskabel. Probleem is dat die dikker en minder soepel zijn, waardoor om de haverklap m’n gas blijft hangen (niet handig als je wél vario hebt, maar geen remmen).
23 oktober 2010 om 22:18 #465330Ik hoor het wel jij bent nog gekker als mij:D
29 oktober 2010 om 17:33 #465421Nou, na urenlang trial and error heb ik (hopelijk) de goede sproeier en een redelijke vario afstelling 🙂
Sproeier is intussen gegroeid van 74 naar 82 :con Weer lekker zuinig zoals ik het gewend ben…
Vario is echt een ramp op deze Ciao, ik krijg er niet veel van gemaakt. Eerst had ik een gele drukveer, dat trok niet door (bleef hangen op +/- 50 km/h). Toen maar eens een standaard drukveer erin gezet; precies hetzelfde.
Dus toen maar optie nummer 3: de koppeling van m’n racer, rode drukveer! Da’s even een verbetering zeg.Met de rollen ben ik morgen nog wel even bezig, maar de koppeling zou nu klaar moeten zijn voor de rit naar Thorn.
Ik heb er groene (ja inderdaad, de sterkste drukveer icm de “slapste” trekveren) in gezet, simpelweg zodat de koppeling ook op begrenzer goed aangrijpt.
De begrenzer moet ik ook nog maken, nog een klusje voor morgen.En waarschijnlijk is de rit naar Thorn de laatste van mijn lief, vetrouwd en gekoesterd snorretje (lees: gammel, onbetrouwbaar, letterlijk levensgevaarlijk).
Komende winter gaat hij uit elkaar en las ik het framenummer om naar een nieuw frame. Ik hoop dat ik heelhuids aankom in Thorn, want hij valt gewoon uit elkaar en is ontzettend scheef.
Had ‘ie al een tijdje last van, dus hij heeft hier en daar al wat lassen, verstevigingsplaatjes en extra bouten gekregen, maar ik wil voor de zomer toch een veilige brommer voor woon-werk verkeer hebben.Toch ironisch dat ik (op dit moment) 7 brommers heb, maar de enige waar ik mee rij dit stuk oud ijzer is.
Wel leuk dat Rciao met me mee rijdt naar de meeting, dan kan ik daar nog eens op m’n oude Si 323 rijden :worshippy Eén van m’n beste brommers, het tegenovergestelde van m’n snor Ciao. Tja, waarom heb ik hem eigenlijk verkocht :con Hihi.30 oktober 2010 om 13:37 #465431word je verstandig? haha
je wilde toch een superbravo gaan rijden voor woon/werk ofnie?
moet je een leuk snorretje zoeken 😀zin om vanaaf langs te komen ?
kan je me nieuwe rare blokje zien 😛 hahapik groeeeteeee
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 oktober 2010 om 22:31 #465437Vandaag nog de begrenzer op m’n Ciao gemaakt, eindelijk een mooie plaats gevonden voor de schakelaar 🙂
En ik heb m’n Simonini Racing verkocht aan Sjoerd, dus die moet ik meenemen naar Thorn. Hoe doen we dat? Gewoon vast bouten aan het frame natuurlijk :haha
Ik moet ook nog een set wielplaten meenemen, dus ik denk dat ie die vast knoop aan m’n kistje.
Het kistje is natuurlijk weer gevuld met accu’s zodat ik m’n handvatverwarming weer kan gebruiken :lol30 oktober 2010 om 22:36 #465438Nice nice, een wannabe 2 cilinder ciao.
Een toertje dus morgen?
30 oktober 2010 om 22:38 #465439Ja precies, we rijden met een gezellige groep. Startend met een man of 3 bij mij thuis en gaandeweg komen er nog een stuk of 5 bij.
31 oktober 2010 om 08:51 #465444
Bram HanegraafMag ik vragen hoe je die begrenzer gemaakt hebt?
31 oktober 2010 om 08:57 #465445Begrenzer how-to: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=193
23 november 2010 om 16:38 #465997Mooie aanwinst; een nieuwe Biturbo membraancilinder! M’n 4de intussen (3 nieuwe en 1 in gebruik).
Blijven prachtige cilinders, dus ik ben weer blij 🙂
Wel afgetekend, maar gelukkig nog niet bewerkt!
23 november 2010 om 17:14 #466001
Vespa Ciao!Hoe rijd zo`n cilinder eigenlijk?
Lijkt mij niet echt snelle gas reactie, want het lange inlaat stuk lijkt mij toch vertragend?23 november 2010 om 18:00 #466005nah valt best wel mee, hij heeft er mee op een meeting gereden (racer)
en dat trok goed en reed helemaal normaal zoals je dat verwacht van een snelle cilinder.wel meen ik dat hij met 2 carburateurs reed, dus dat maakt het ook weer anders
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 december 2010 om 14:04 #466240Eindelijk een gebruikte 48mm Proma / Avionic in m’n bezit;

Proma CC is aangepast, niet de originele die bij de cilinder hoort.
Zonde van de warmloper in de cilinder, maar het is niet anders. In het voorjaar maar eens kijken wat dit kitje wilt doen
Nu ik naar de foto kijk, valt me pas op dat het decompressie kanaal niet in de cilinder zit 😕 Dat zal ik er zelf maar inmaken, anders heeft de deco geen nut.
4 december 2010 om 14:09 #466306Eindelijk een gebruikte cilinder. :lol
Het lijkt er ook op dat je deze kitjes spaart.
Toch lijkt de proma cc wel op de real deal.
Mooie aanwinst in ieder geval.4 december 2010 om 14:11 #466305Proma is omgelast hoor 😉 En nee, ik spaar ze niet, maar ik heb een nieuwe op de plank liggen. Ik was dus altijd erg benieuwd naar de prestaties, maar om nou met een nieuwe Avionic te gaan rijden..? Dat vond ik wel érg zonde.
Vooral als hij meteen warmloopt, zoals deze. (Deze kit was ook nieuw gekocht) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.