Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

fail…

dat is jammer ik had echt gehoopt dat het goed zou functioneren maar helaas.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Shaker
      Bijdrager

misschien had je die cilinder toch eerst moeten inrijden 😀

tnerual
        Bijdrager

leuk oliespoor op je uitlaat!
          hoe doet die tecnigas het? Niet TE luidruchtig?

als reactie op de foto waar de zuiger in de cilinder is geplaatst, zie ik bovenaan de cilinderwand allemaal bobbeltjes, net alsof een orange-schil op het hemd.. of is dit gezichtsbedrog/slechte kwaliteit foto?

Jarco
          Bijdrager

@ Tnerual

Volgens mij is dit gewoon olie, vet jij je zuiger nooit een beetje in voordat je hem plaatst?

@ FonS

Minder van de Creco joh, laten we hopen dat het wat anders is.
            Alhoewel, een losgelopen vario moer laat ook zijn sporen na. :S

FonS
            Topic starter

Shaker :

Er valt niks in te rijden als je het eind van de straat niet eens haalt he 😕

@ tneurual: Uiteraard zit er olie in de cilinder, zou raar zijn als een cilinder af fabriek een wand zou hebben die eruit ziet als gefrituurd plastic :con

@ Jarco: Nee inderdaad, ik heb eigenlijk liever een vastgelopen cilinder dan een kapotte vario koppeling… Nou ja, we zullen zien.

Martino
              Moderator

Helaas Fons, ik twijfel niet aan jou sleutel kunsten en jij hebt nou juist ook een goede zuiger gebruikt in je Creco.
                Raar dat het boeltje er ook al zo vroeg mee ophielt. Gelukkig is het niet de duurste cilinder. Mocht het inderdaad de cilinder zijn. Hopelijk valt de schade dan ook mee aan andere onderdelen.

Ik heb het ergens ook al wel wat zonde gevonden voor deze combinatie carters/cilinder te gaan.

FonS
                Topic starter

De Creco zou er toch niet eeuwig op gebleven zijn hoor, ik had er liever m’n bewerkte 43mm DR op gezet. Het punt was dat ik de maximale prestaties van een onbewerkte Creco wilde testen.

Martino
                  Moderator

Deze prestaties wilde ik ook al wat graag gaan testen tijdens het tourje D’olle grieze, maar bij het zien van de Blowdown en de uitlaatpoort heb ik al wel de uitlaatpoort bewerkt. Had het blokje wel in elkaar gezet maar vanwege de slechte bijgeleverde zuigers durfde ik het nog niet aan.

Ik wacht net als jou op een oplossing van Q-parts wat betreft de zuiger en zal dan zeker de potentie eens gaan testen van de Creco. Ik zal je mijn bevindingen laten weten hierover.

tnerual
                    Bijdrager

FonS :

Shaker :

@ tneurual: Uiteraard zit er olie in de cilinder, zou raar zijn als een cilinder af fabriek een wand zou hebben die eruit ziet als gefrituurd plastic :con

het leek even raar op de foto.. dom van me, maar leek echt raar

FonS
                      Topic starter

Zo, probleem opgelost. De Creco was inderdaad lichtjes vastgelopen, zoals gewoonlijk heeft de zuiger de klap opgevangen. De cilinder heeft een veegje, maar geen krassen ofzo. Andere zuiger erin en dan nog maar eens proberen :thumb

Maar om volgende week naar Thorn te rijden heb ik nu mijn bewerkte 43mm DR Evo (zie bovenaan pagina) op de Reedvalve gezet.
                        En die loopt goed :duivel Ik moet zeggen, erg onopvallend is het niet (lees: je wordt er doof van) dus ik moet wel nog even voor een begrenzer zorgen, het is toch een snor Ciao’tje he…

Morgen even de weg op, maar voor nu een filmpje:

Anoniem

dat klinkt goed he, wel een beetje ziek voor een snorretje:D

ga je met de brommer heen? kom je niet met de auto? hopen dat het weer meezit de 31e:thumb

jammer van de creco, misschien is zon immitatiezuigertje proberen?

ritze
                          Bijdrager

boh pik =)

heb je nog 2 gr rollen ? 😉
                            nja het weer ziet er nu nog steeds een beetje vaag uit, mja laten we hopen.
                            lijkt me echt chil om te gaan cruizen naar de maasdorpjes

ik zie je nog gr ritz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
                            Topic starter

Het plan is om met de brommer te gaan inderdaad, als het slecht weer is ga ik met de auto. Maar als het écht slecht weer is, komt er toch niemand, en dan hoef ik helemaal niet te gaan.

Ik heb nu 6 of 6,5 gram erin geloof ik, morgen gewoon eens rijden zodat ik kan inschatten of ik nog iets moet veranderen qua rollen en sproeier (die is nu 74 btw, misschien wat groot).

@ Joris: Het blok zal het wel meevallen, maar de wegen liggen vol bladeren en ik heb praktisch geen remmen :con Voorrem doet het sowieso niet, achterrem heel slecht. Dus ik ben benieuwd of ik zonder kleerscheuren tot in Thorn kom :p

Zeebodem.
                              Bijdrager

voorzichtig aan fons op dat monstertje=)
                                zo he…die loopt echt mooi,top hoor:thumb

speedbuxy
                                Bijdrager

FonS :
                                  ik heb praktisch geen remmen :con Voorrem doet het sowieso niet, achterrem heel slecht.

Dat zijn bekende texsten voor mij:D

En brom(of snor:D)hoord zeker niet verkeerd:thumb

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.