Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Topic starter

@ CrossVespa: Ik denk dat ik met 78 in de goede richting zit hoor, maar daar kom ik morgen wel achter.

@ Lampenkap: Dit is m’n snor Ciao, de “FonS” is brom en daar heb ik al een hele tijd geleden een stang tussen gelast (en nog meer laswerk op 20 plaatsen) 😉

Leovince
      Bijdrager

Oooohh! Ik dacht dat die zwarte, je ”Fons” was, omdat die ook zwart is. Maar nu ik zo je perso doorlees, zie ik inderdaad foto’s van die stang en verstevigingen. Sorry, my bad 😉

FonS
        Topic starter

Ik heb nog wel meer zwarte Ciao’s gehad, kan het wel begrijpen dat je het af en toe niet meer kunt volgen :haha

FonS
          Topic starter

Sproeier nu naar 78, en m’n Simonini Racing eronder gehangen. Maakt wel wat geluid (wat zeggie ?! =))
            Helaas moet alles weer los om er sproeiertje 76 in te zetten, maar dan zou hij goed moeten zijn.

En dan kan alles weer uit elkaar om het frame weer in elkaar te lassen, dat probeer ik volgende week te doen.

hansieb
            Moderator

Hoe zit het met de power fonsie? Trekt het nog een beetje leuk op?

FonS
              Topic starter

Ja hoor, trekt prima :thumb Vooral als ik bedenk dat een 50 Eurocilindro vrij weinig koppel heeft.
                Als het morgen goed weer is, ga ik een stukje rijden met Rciao, de nieuwe eigenaar van m’n Si.
                Dus een testrondje maken met de Si, dan kijk ik ook wel even of we een filmpje kunnen maken van de Ciao 😉

FonS
                Topic starter

Filmpje voor onze Hansie; Rciao even stukje rijden.
                  Ik had m’n brommer nog niet zien rijden met die wielplaten erin, vind ze nu nog mooier :lol

Er is wel nog werk aan de winkel mbt de afstelling van de carburateur en vario.

hansieb
                  Moderator

Ah hij klinkt al wel lekker, alleen nog een beetje tam (idd afstelling)

Die van AA-t schreeuwde het uit van de toeren :lol

Brommer ziet er wel tof uut!

ritze
                    Bijdrager

haha die zal ook wel zeker hard lopen lijkt me toch:P
                      ik heb trouwens nou een soort van accu gevonden waar het ding op werkt.
                      moete ma ff kijke hoe en wat enzo 😀

als ik vakanse heb kom ik met de ciao naar je toe voor die rare lagertjes als het kan
                      gr ritz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Schweinekruste
                      Bijdrager

what is the function of the box on the bagedrager?

ritze
                        Bijdrager

that was a part of the accu contactpoint ignition.
                          it contained the batteries wat powered the ignition, so he didden`t need a big flywheel.

(and that what edjuh say`s)

he is making me one, but with speakers 😛 for tha basss

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
                          Topic starter

Simonini Racing vervangen door de Proma met duo demper, maar nog steeds is de sproeier te klein. Er zit nu 76 in, dus ik zet er straks 80 of 82 in.

En dan weer eens iets anders; Ciao’tje erbij 🙂 Nou ja, zonder blok dus een rollend frame.
                            Voorvork is krom, koplamp kapot, lak niet meer zo netjes. Maar verder wel leuk, frame ziet er nog recht uit.
                            Plannen: geen… 😕
                            Waarschijnlijk een keertje mooi opknappen en weer verkopen, net als de Si.

Ligt nu in onderdelen in de kelder, kenteken is geschorst dus ik heb alle tijd.

gekkehenk
                            Bijdrager

Filmpje gezien, draait te weinig toeren en kan veel veller naar mijn idee afgezien van de afstelling van het blok.

Probeer sowieso maar eens een andere uitlaat. Ik haalde bijvoorbeeld meer toeren met een leo krul als met een Polini top one, gek genoeg maar waar! Ik denk dat Arvid het er misschien ook wel mee eens is 😉

FonS
                              Topic starter

Setup op dit moment:

– Bewerkte 50 Eurocilindro
                                – Elec Speed Engine, standaard vliegwiel
                                – Proma MS3 + duo demper
                                – 16/16 + 80 sproeier
                                Belgenkoppeling (65mm) + 80 poelie
                                Vario is er dus vanaf.
                                Loopt op zich vrij goed, sproeier mag misschien nog wat groter. Door de belgenkoppeling natuurlijk een gigantische dip waar hij alleen op vlakke weg uit komt. Bij een kleine helling kun je het al schudden.

Bij +/- 60 km/h begon m’n frame natuurlijk weer uit elkaar te vallen, dus daar zal ik als eerste iets aan moeten doen. Waarschijnlijk volgende week strippen en lassen. Er moet ook een andere vork in, deze is een tikkie scheef. Dit vorkje komt namelijk uit m’n zwarte “FonS” Ciao waarmee ik met 50 km/h in de zijkant van een auto ben gereden :con
                                En dan hoop ik dat ik het frame rechtgetrokken krijg met lassen, anders gaat hij op het oud ijzer en las ik het framenummer om in een ander frame.

FonS
                                Topic starter

Onze vriend Ritze wilde graag een kistje voor z’n Ciao / Si, net als ik op m’n snor Ciao heb. Hij had er natuurlijk een ander doel voor dan ik; herrie schoppen! :haha
                                  Natuurlijk een mooie kans voor mij om een nieuw kistje voor mezelf te maken.

Dus gisteren ben ik even langs m’n ex-werk gegaan om ze te maken en vandaag de hele dag bezig geweest met spuitwerk, en samen met Ritze zijn geluidsinstallatie erin gezet. Mijn eigen kistje blijft gewoon voor accu’s (voor handvatverwarming en eventueel accu ontsteking) of bagage.

Ritze’s kistje net gespoten:

Ritze’s kistje helemaal klaar (met 3 speakers en werkend herriesysteem) :

Speakers worden nog afgedekt / spatwaterdicht gemaakt natuurlijk.

Mijn kistje klaar (op de scharnieren na) even voor de foto op de Ciao van Ritze’s vriendin gezet:

Heb ik straks tenminste een bijpassend kistje op m’n 100% zwarte mafia Ciao :pimp

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.