- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 1 week geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 mei 2010 om 15:17 #461660
idd, niks te doen ofsoo,
koop gwoon een ander carter voor een 10tje of 15 ofsoo xDwel mooi gemaakt opzich, dat wel.
zijn de demper’tjes nog niet aan demper woll vervanging toe? hoeveel water is er al ingeregend?
zet ze recht of op 45 graden dat is veel mooier

veel sleutel en knutsel plezier man!
*edit flick*
———————
verbeterd Nederlands:
———————Inderdaad, niks te doen ofzo?
Koop gewoon een ander carter voor 10 á 15 euro..
Wel mooi gemaakt!Is het demperwol nog niet aan vervanging toe?
Zet ze recht op of 45graden, dat is mooier

Veel sleutel en knutsel plezier!
31 mei 2010 om 16:02 #461661Nieuw carter kopen kan iedere kneus he… Het was ook niet mijn blok en moest zo snel mogelijk gerepareerd worden. Dit was sneller dan het blok uit elkaar trekken om alles over te zetten naar een andere carterset.
Dempers zijn nog nooit nat geworden, en al zou dat gebeuren… Boeiend 😕
31 mei 2010 om 16:52 #461665ja ik bedoel, zo loopt het water er in, met regen etc, als je demper woll nat word, dan dempt het niks tot weinig meer.
dat bedoel ik er mee.
gr. Diesell:bier
11 juni 2010 om 14:45 #461936Ik had vandaag geen zin om veel te doen, dus heb ik maar eens de frees in m’n 2 km oude Eurocilindro 50 snel gezet…
Boosters aangepast, spoelpoorten (op de voet) ontbraamd, zuiger aangepast. Binnenkort nog afwerken, nu heb ik alleen grof gefreesd.
Speed Engine nog wat bewerken, en dan eens zien wat het doet 🙂

11 juni 2010 om 15:04 #461937Ziet er goed uit Fons..
ben benieuwd of het een beetje wil lopen11 juni 2010 om 15:04 #461938Zo Fons, Dat is geen half werk! Ook een manier om je boosters aan te pakken natuurlijk. Dit heb ik volgens mij nog niet eerder gezien zo met de boosters. Het lijkt zo wel een heel ander cilinder zijn te geworden.
11 juni 2010 om 16:34 #461941Het is weer eens iets anders ja :lol
Ik heb hem alweer op het carter zitten, die “kapotgezaagde” Speed Engine, met 16/16 SHA dus.
Starten ging goed, maar ik moet straks nog eens aan de slag met de afstelling. Ik moet nu de choke ongeveer half openzetten namelijk.Het nadeel van dit blok is, dat de uitlaat weer los moet, de vario eraf etc… Dan het blok los, kantelen, en dan pas kan de carburateur eraf om de sproeier te vervangen 🙁
11 juni 2010 om 16:37 #461942Oehh dat is minder natuurlijk:(
ik hoop dat je neit te lang moet afstellen..;p
11 juni 2010 om 16:38 #461943Dat zal wel meevallen, ik duw er 6 of 8 maten groter in, en dan moet het wel goed zijn :lol
11 juni 2010 om 16:43 #461944Filmpjeee als die fatsoenlijk loopt
11 juni 2010 om 16:57 #461897Ziet er netjes uit!
Krijg je nu alleen geen problemen met de uiteindes van één van de zuigerveren? Ik kan me herinneren dat bij de imitatiezuiger één van de zuigerslotjes midden in een boosterpoort zat en aangezien de ruimte nu nog groter is…..
Wat je nu eigenlijk nog zou moeten proberen is om de extra uitlaatpoorten te verbeteren want die zijn gewoon ruk. Uitlaatflens eraf en naar 27mm vergroten. Op deze manier heb je de ruimte om de extra poorten wat meer recht te kunnen laten lopen.
11 juni 2010 om 17:01 #461945Uitlaatpoort kan wel wat werk gebruiken inderdaad, maar dan moet ik ook weer een van m’n uitlaten omlassen.
Eerst maar eens kijken hoe dit nu loopt.
Zuigerslotjes lopen alle twee midden door een booster inderdaad, maar dat zal me eerlijk gezegd worst zijn :con
Genoeg scootercilinders waarbij dit ook zo is, en die draaien ook nog een hoger toerental.11 juni 2010 om 18:37 #452366Sproeier 70 gemonteerd, leek goed te zijn. Maar eenmaal op straat bleek hij toch weer beter te lopen met de choke half open.
Morgen zet ik er dus 78 in. Dit is trouwens nog met m’n mini Proma + duo demper, als ik iets anders eronder hang (ik zat te denken aan m’n Simo Racing) dan zit ik nog hoger qua sproeier :con
Zuinig is het dus niet te noemen :lol Levensgevaarlijk wel 😮 M’n frame moet echt zo snel mogelijk doorgelast worden, dat valt letterlijk uit elkaar… En vooral met de wielplaten erin (= zeer zijwindgevoelig) ga je echt alle kanten op.
Dit frame is intussen net zo gammel als dat van m’n zwarte “FonS” Ciao, dat frame heb ik ook van alle kanten moeten verstevigen, omdat de originele puntlassen los waren.11 juni 2010 om 18:49 #452353Is 78 niet veel te groot?
Ojaa je hebt wel 16 mm carb;p
11 juni 2010 om 18:58 #452351FonS :
Levensgevaarlijk wel 😮 M’n frame moet echt zo snel mogelijk doorgelast worden, dat valt letterlijk uit elkaar… En vooral met de wielplaten erin (= zeer zijwindgevoelig) ga je echt alle kanten op.
Dit frame is intussen net zo gammel als dat van m’n zwarte “FonS” Ciao, dat frame heb ik ook van alle kanten moeten verstevigen, omdat de originele puntlassen los waren.Welk frame gebruik je nu dan? Je hebt je wielplaten toch op je zwarte ”fons”?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.