Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Topic starter

Er staat bij iedere brommer bij wat er mee gebeurd is, sommige zijn inderdaad opgeknapt en verkocht, anderen zijn gebruikt voor onderdelen (of liggen in onderdelen in de kelder)

:! De speedengine met zij-inlaat en accu-ontsteking loopt 🙂
      Het probleem was een beschadigde kabel, dus gemakkelijk op te lossen. Daarna nog wat gezeur gehad met de contactpunten, die verschoven de hele tijd.
      Nu loopt hij heel netjes, vario nog afstellen en dan eens een testrondje maken ermee.

Foto’s en fimpje;

Zij-inlaat tweeling :p

Filmpje klik > hier <

Wat mij erg opvalt is het verschil in geluid tussen de twee, en vooral omdat die met de kleinste cilinder en carb het zwaarste geluid produceerd :p

FonS
      Topic starter

zijkap erop gepropt 🙂 hij staat wel wat bol, maar dat had ik met de kickstart ook.
        een gaatje erin gemaakt voor de stationairschroef (erg handig) en een aantal gaatjes op de plek de carb lucht aanzuigt.
        rij nu dus gewoon zonder luchtfilter (past er niet bij) maar dat deed ik toch altijd al.

ook even een wat kleinere sproeier erin gedaan, zat eerst 82 in, nu 78.
        hij loopt opzich goed, alleen de vario is nog niet 100%

Martijnvanheerde
        Donateur

Nicee! Lopen wel mooi. Maar hou je die zij-inlaat onder je schoolbrommer? Enne je moet je vork ook ff mooi zwart maken:thumb

FonS
          Topic starter

nee dat blok gaat weer de plank op over een tijdje, en komt m’n 41mm polini (de gewone, luchtgekoelde) er weer onder.

misschien maak ik eens een bravo racer/sprinter waar dit blok dan onder komt.

Piet30
            Donateur

:worshippy side inlet twins rulez(y)

the funny is, that you have the side cover fixed over the carb. Nobody can see the side inlet:relax

well done

cu,Ralf

FonS
              Topic starter

even een filmpje van een vriend van me, op mijn ciao;

setup 42mm polini alu op speedengine met simo zij-inlaat (19mm carb) en natuurlijk m’n accu-ontsteking
                rollen wat aan de zware kant dus trekkracht had beter gekund

Rebel

nice komt die uit heerlen ofzo 😛

FonS
                  Topic starter

nuth, vlakbij heerlen inderdaad 😉 (stemmen tijdens het rijden zijn z’n vriendin, en ikzelf)
                    maarja.. hij kan wel goed op het achterwiel rijden, ik heb het nooit echt geprobeerd.

Bo3T
                    Bijdrager

ze heeft er verstand van 😉 ”wat zit eronder..70?” klonk mooi haha

Edjuh
                      Bijdrager

Mooi werk hoor fons, loopt leuk! Ga je je vriend ook meenemen naar de meeting om wheelies te trekken?:P

FonS
                        Topic starter

ja hij komt ook mee, maar ik moet me nog ff bedenken of ‘ie ook met m’n racer op het achterwiel mag rijden :p

moet hij dan sowieso ff aan wennen, je zit echt heel anders dan op een gewone ciao he, en hij heeft er nog niet mee gereden (plus, racertje heeft een stuk minder power dan m’n schoolciao)

Jacky
                          Bijdrager

Ding gaat als een gek. Ik vind hem nu al goed trekken ookal zijn het niet de juiste rollen. Dat bewijst toch weer hoe goed die 42 mm alu is toch.

TJOEP
                            Donateur

Hoe lang denk je te kunnen rijden met 1 accu?

FonS
                              Topic starter

ik heb nu (verdeeld over een aantal dagen en verschillende ritjes) ruim een half uur ermee gereden, zonder op te laden (heeft dus ook tussendoor stilgestaan, een aantal dagen lang)

denk dat 3 kwartier wel haalbaar is… maar ik heb het nog geprobeerd

@ Jacky; komt vooral door het lichte vliegwiel he, volgens mij trekt iedere cilinder (icm accu-ontsteking met dit 347 grams vliegwiel + vario) goed hard op

FonS
                                Topic starter

nieuwe aanwinst !
                                  dus toevoeging in eerste post :!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.