- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 1 week geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2010 om 21:35 #459222
Ik zou er zeer zeker eens mee rijden, zie het als een morele plicht naar de VC-community:D
14 maart 2010 om 22:23 #459230Dikke neus :pest
Mijn verzameling is een investering. Het zijn allemaal dingen die ik graag zelf wil hebben, maar mocht ik ook aan de grond zitten, kan ik de onderdelen voor een goede prijs verkopen.
Daarom is het ook allemaal nieuw en hou ik dat graag zo.
Met andere woorden, het is een dure hobby, maar geen weggegooid geld.15 maart 2010 om 08:09 #459235ney daar heb je wel gelijk in maar, als je eens een 2e hans setje kan fixe die gebruikt is zal je wel eens rije niet?
fons the inverstor:P echt vet ik kom gouw eens kijke naar je mooie spulliewullies
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 maart 2010 om 10:04 #459242Zeer vet Fons! Echt de oer-tuning kit!
15 maart 2010 om 20:36 #459263Thanks krullebol :knuffel Ik vind dit ook een van de ultieme kitjes voor de Vespa, samen met bijv. de 41mm Polini LC, 43mm membraancilinder etc.
@ Ritze: Je weet me te vinden het kerel, kom maar langs

Nog even terug naar de Pack…
Ik heb er gisteren de straat mee op en af gereden, maar hij viel constant uit. Vanavond heb ik de verlichting weer in elkaar gesoldeerd en er een kleinere sproeier in gezet (66 ipv 70). Binnenkort dus weer testen.
Maar, gisteren schoot er af en toe leven in, en dan gaat hij wel vooruit =) Ik hoop dat hij het met deze sproeier beter doet.Daarna kan ik het blok onder de Bravo crosser uithalen, om Ritze’s bewerkte 50 DR blok te testen.
15 maart 2010 om 22:27 #459161FonS :
Mijn verzameling is een investering. Het zijn allemaal dingen die ik graag zelf wil hebben, maar mocht ik ook aan de grond zitten, kan ik de onderdelen voor een goede prijs verkopen.
Daarom is het ook allemaal nieuw en hou ik dat graag zo.
Met andere woorden, het is een dure hobby, maar geen weggegooid geld.PRECIES!
Zo bekijk ik het dus ook met mijn spul;)
Al rijdt ik wel met het grootste deel:P (of ben dat in de toekomst vanplan)16 maart 2010 om 15:47 #459295Je kunt niet in de toekomst kijken. Rijbewijs voor brommer is nu te duur met als gevolg minder nieuwe bromfietsers dus minder vraag naar bromfietsen in het algemeen. Mengsmeringpomp en 2takt in het algemeen zullen op den duur ook verdwijnen uit het straatbeeld. Ik zou dus niet durven zeggen of zon kapitaal echt een investering is.
16 maart 2010 om 16:23 #459296Je kunt niet in de toekomst kijken. Rijbewijs voor brommer is nu te duur met als gevolg minder nieuwe bromfietsers dus minder vraag naar bromfietsen in het algemeen. Mengsmeringpomp en 2takt in het algemeen zullen op den duur ook verdwijnen uit het straatbeeld. Ik zou dus niet durven zeggen of zon kapitaal echt een investering is.
Zal je daarom niet kunnen stellen dat deze investering alleen maar beter is omdat het spul zeldsamer wordt(hogere prijs) Dit is nu al te zien aan een aantal onderdelen.
Neemt niet weg dat het ook vooral een persoonlijke investering is voor de meesten. En hun collectie niet zomaar zullen verkopen. Ik reken de heren Stephan en Stefan ook hiertoe.
16 maart 2010 om 16:56 #459298Martino, je hebt het bij het rechte eind

Op die manier kun je overal wel beren op de weg zien Loek.
Steek je je geld in aandelen, kunnen ze minder waard worden.
Zet je het op de bank, kan de bank failiet gaan.
Het is maar net hoe je het bekijkt;)16 maart 2010 om 17:30 #459299Vet die proma kit. Is de cc met zon flens wel nog te krijgen?
3 april 2010 om 14:09 #459996Laatst een blok in elkaar gezet voor Ritze, bleek gisteren bij montage dat het inlaatspruitstuk was afgesleten oid.
Normaal zijn ze 16mm, deze was nog maar +/- 15mm 🙁Dus dan zit er nog maar één ding op; draaien, draaien, draaien!

Ik heb dus een messing busje gemaakt dat strak in de carburateur past, en net niet om het inlaatspruitstuk past.
Dat heb ik warm gestookt en op de inlaat getikt. Muurvast dus
Het busje vangt de speling op en de kunststof bus, die normaal in de carburateur zit, komt te vervallen.
Lijkt me netjes opgelost 🙂3 april 2010 om 14:16 #459997dat is idd heel netjes opgelost, fons
!6 april 2010 om 08:51 #460083CHILL
kan die eindelijk af gebouwd worden. ik begin dat grielo ding echt te haten.
fakking beunkanon klote ding:boos maajaa, trouwens die olie vlek zie je gelukkig niet… dus dat is wel chille.
ik kan bijna mn voet op de step zette… nog iets van 4 cm… en dan kan ik eens proberen te komen.gr ritz
edit:
grillo doet et perfect carb ging er ook super op
haha we gaan gewoon precies even hard met de 50cc brommers 😛 vet lache
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 april 2010 om 16:34 #439090Vandaag was onze Edjuh even bij mij om z’n plastic Bravo benzinekraantje af te geven, dat moet vervangen worden door een gedraaid alu stuk.
En hij was met z’n RGV’tje hier 🙂 Erg leuk!

Ik ben zelf geen gigantische motor fan, vind het wel leuk maar ik heb geen geld om het rijbewijs te halen, en als ik het heb rij ik toch niet met zware racers (zoals die van m’n vader bijv).
Maar voor een oude Vespa motorscooter of zoiets als Ed’s RGV zou ik het rijbewijs toch graag willen halen 🙂30 april 2010 om 17:47 #460830dat moet vervangen worden door een gedraaid alu stuk.
Kunststof mag ook:P
Als ik maar weer met gerust hart op het oudje kan rijden.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.