Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

olliegasselt
    Bijdrager

Ik zat met mijn vingers in de oren 😀

Docs
      Donateur

owdus, mn oren bloeden:D die packs blijven grappige dingen:P ook al hebben ze niet echt het gewicht om ze zo ff overal mee heen te nemen, het idee is leuk 😛

FonS
        Topic starter

Zo, ik ga weer iets moois knutselen.

Dit carter:

Plus deze cilinder:

Plus deze uitlaat:

Plus natuurlijk vario, op deze brommer:

Staat gelijk aan: levensgevaar :haha
          Packje is al eng bij de 45 km/h die hij nu haalt. Ik ben benieuwd wat de combo Speed Engine, 16/16 Dell’orto, 50cc Eurocilindro, Malossi Too Bad en vario gaat doen.

Het begin is er in ieder geval, ik heb de krukas al in de carters zitten. Nu proberen om hem dit weekend aan de praat te krijgen. Als de uitlaat een beetje wilt passen, moet dat wel lukken.
          De reden waarom ik een Too Bad heb gekozen is ook simpel; hij is klein. Alle andere (fatsoenlijke expansie uitlaten) zijn veel te groot om onder de Pack te hangen.

Dan eens kijken hoe ver boven de 60 km/h ik hem kan krijgen :duivel
          De andere Pack is mooi standaard (25 km/h) dus dan kan ik een vergelijkende test doen :pest

Martijnvanheerde
          Donateur

Op een ciao met poelie 80 haal je er de 80 mee. Ik zou dus uitkijken:duivel

FonS
            Topic starter

I know, het zijn verdomd snelle en hoogtoerige cilindertjes. Ritze heeft er twee van gehad.
              Met de Too Bad heb ik geen ervaring, maar het blijkt een hoogtoerig uitlaatje te zijn, ideaal dus :thumb
              En met de grote inlaat van de Speed Engine, 16/16 en vario moet het dus helemaal goedkomen (of fout gaan :p).

SjoerdCiao
              Donateur

Dat gaat vlammen:P

Dylan
                Donateur

ben benieuwd ! ik haal de 67 al met een 13mm&lichtjes geveilt & poeli 95 =) vario is alleen een must voor dit cilindertje;)

Gr.

Anoniem

auwkut pik, ben je levensmoe?=)

Wel echt supervet, als ik genoeg geld had en veel tijd wil ik ook ooit zoiets beginnen.
                    maar dan met een Tiffany + simonini blok:con

lijkt me echt grappig, om dan op scootermeetings met rollerbank te laten zien dat die fiets 100 loopt…….

Btw, die eurocilindro wil inderdaad wel knallen, heb hem nu ook. trekt goed en gaat lang door.

mxmonster
                    Bijdrager

leuk blokje fons 😀

Bas94
                      Bijdrager

Leuk blokje fons, dat wil zeker wel lopen :thumb.

Joris; endan krijg je jammergenoeg net hetzelfde voorval als Speedbuxy. wat op die snelheid cker dodelijk is :no

Anoniem

Bas94 :
                          Leuk blokje fons, dat wil zeker wel lopen :thumb.

Joris; endan krijg je jammergenoeg net hetzelfde voorval als Speedbuxy. wat op die snelheid cker dodelijk is :no

Wel met aangepaste spatborden natuurlijk he:lol

ritze
                          Bijdrager

wedde dat fons nu wheelies gaat leren :d

ding trekt echt wel autowheelie als je het mij vraagt:P
                            met de mini wieltjes.
                            succes ermee

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Loek
                            Bijdrager

Ik wil wel een fillumpje zien :thumb

FonS
                              Topic starter

Blokje in elkaar; ik heb nog een tussenstukje gemaakt voor het spruitstuk, zodat ik het vliegwiel niet hoefde af te draaien.
                                Dit heb ik van 10mm aluminum gemaakt. Het blok moet nu dus helemaal naar voren staan, dan heb ik nog een paar millimeter plek tussen de carburateur en de brug.

Het is dus een Speed Engine met 50cc Eurocilindro, 16/16 SHA, Berini cilinderkop (ik vond het zwart wel leuk staan bij de Pack) en Malossi Too Bad.

Vliegwiel zegt “kiekeboe” :p

Blok en uitlaat onder de Pack:

Zuinig zal het niet zijn, er zit sproeier 70 in. Hij heeft al eventjes gelopen, filmpjes van stationair en optrekken komen eraan.

Edit, filmpjes:

Hij mag wel een iets kleinere sproeier, ik zet er binnenkort 68 in. En ik moet nodig van die immitatie variokopelling af, hij kan wel wat strakkere trekveren gebruiken :thumb

goeiepit
                                Bijdrager

Dat past echt maar net,die uitlaat ziet er echt master uit.
                                  Dat gaat zeker wel hard rijden.

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.