Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jordy
    Bijdrager

shiiiitt wat veel brommers
      super bravo’s zij ook wel vet
      zo een wil ik misgien ook nog wel eens:P

FonS
      Topic starter

Tadaa..! Nieuw vliegwiel voor m’n accu-ontsteking 😉

Nouja… het beginsel. De magneet eruit gehaald, en het grootste gedeelte dat eraf moet weg gezaagd met de ijzerzaag (omdat m’n steekbeitel gaar is) zodat er nog maar weinig met de draaibank gedaan moet worden.

En het mooie is; hij is nu al lichter dan het vorige (dat 437 gram was) , namelijk 364 gram 🙂
        Er gaat nog wel gemakkelijk 20 gram af op de draaibank, dus ik denk ergens rond de 340 gram uit te komen, mooi dus :thumb
        Ditkeer blijft er tenminste wel materiaal achter de vinnen staan, zodat ik niet weer m’n vliegwiel rond m’n oren gegooid krijg bij volgas…

Magneet eruit + stuk eraf gezaagd (behoorlijk veel werk btw) :

Dikte vliegwiel :

Afgezaagd stuk :

Samen :

LeMoN
        Bijdrager

nice, komt het afgezaagde weer terug erop of hoe ga je dat doen?

FonS
          Topic starter

nee hij wordt net zoals m’n vorige (zie foto) alleen met meer materiaal achter de vinnen. dus ik moet nu alleen nog dat grove van het zagen glad draaien en dan is hij klaar.
            dat stuk heb ik er alleen afgezaagd om m’n draaibeitels wat te sparen, en op de foto gezet om te laten zien wat er vanaf is gegaan 😉

FonS
            Topic starter

nieuw vliegwiel klaar: 347 gram !
              oftewel, 90 gram lichter dan m’n vorige (zie foto hierboven) maar wel sterker, want ik heb veel materiaal achter de koelvinnen laten staan (bijna 4mm).
              hij zou dus nog een stuk lichter kunnen, als ik er nog 2mm afdraai zou ik rond de 310 gram uitkomen denk ik, maar ik ga ditkeer voor een licht & stevig vliegwiel.
              ik heb een mooi blokje op het oog, als het goed is ga ik dat morgen ophalen. die is CP dus daar zou ik dan de accu-otsteking op kunnen zetten.
              het komt dan uiteindelijk onder een bravo-project (is de bedoeling :con) want daar heb ik nog een boel onderdelen van.

FonS
              Topic starter

blokje wat ik zei ben ik net gaan ophalen, dus eindelijk weer wat foto’s te showen :p

het is een speed engine met simonini zij-inlaat en 19mm carburateur.
                het enige dat mist is het buisje zegmaar aan de carb bovenop, voor de gaskabel (maar daar verzin ik wel iets voor) en het afstandsbusje voor de derde blokophanging.
                dus als iemand me daar de lengte van kan geven, draai ik me er even een busje voor (zal nog wel even duren voor ik het blok daadwerkelijk ga gebruiken, dus dan heb ik het alvast klaarliggen)

foto’s;

Martijnvanheerde
                Donateur

Mooi gespoten blokje.

FonS
                  Topic starter

ja da’s weer eens iets anders he.
                    het is allemaal nog praktisch nieuw, hij had er 300m mee gereden.
                    ik moet even kijken wat voor racekrukas erin zit, als dat zo’n top-racing is haal ik hem eruit, want die van mij brak door (op een std setup!!)
                    kleine kans dus dat hij het volhoudt met dit blok + 42mm polini alu en accu-ontsteking…

Wouz-LwB
                    Donateur

leuk blokkie , maar zo’n blok had je toch al ?

Deze stond tijd terug op marktplaats als ik het goed heb hé?

Verder zeker een nette aanwinst 😉

FonS
                      Topic starter

ja ik heb onder m’n racer een ori elec groot carter + simo zij-inlaat, maar ik kon dit niet laten liggen voor dat geld.

hij zei inderdaad dat hij het eerder al eens op marktplaats had gezet, maar dat heb ik nooit gezien…
                        nu stond het er pas een paar dagen op (had het er eerst weer vanaf gehaald met het idee om het toch zelf te gebruiken, maar is er niet meer van gekomen).
                        aardige kerel trouwens, ben er nog een tijdje blijven hangen, praten over brommers enzo.
                        hij heeft nog wat dingetjes te koop, dus ik heb hem de tip gegeven om het op het forum te koop te zetten (ebr vork, simo 100cc uitlaat e.d.)

FonS
                        Topic starter

nou wat een K zooi… vanmiddag begonnen met dat blok, uit elkaar omdat de carterhelften niet gelijk lagen.
                          veel werk maar redelijk passend gekregen.
                          eronder gehangen, v-snaar slip :boos blok kon net niet ver genoeg naar voren (ongeveer 2/3).
                          opgelost door 100mm poelies erop te zetten, geen vonk :((

dus morgen blok eruit om wat meer ruimte te maken zodat het blok verder naar voren kan, en de ontsteking nakijken :kots

hansieb
                          Moderator

Fons buisje kan je bestellen!

Volgens mij heb ik er hier zelfs nog ergens 1 liggen nieuw!

Zoek het morgen wel ff op ( had het setje van mopshop gekocht 2 van die bochtjes )

FonS
                            Topic starter

heb er al eentje, zijn gewoon dezelfde als van een SHA carb 😉 heb ik genoeg van liggen
                              toch bedankt

sieger
                              Bijdrager

ziet er zeer mooi uit:thumb

Frenklin
                                Bijdrager

shiit jij heb egt veel brommers

knap je ze allemaal op en verkoop je ze dan? of gebruik je ze voor onderdelen?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.