Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

ben begonnen maar heb misschien wel eens hulp nodig met het draaiwerk… misschien dat ik het op school kan doen maar is niet zeker.. haha we zien wel ,

ey wanneer gaan we weer ns zuipe ? 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
      Topic starter

Ra-ra wat zijn dit?

Voorvork-verlengers voor m’n Citta vork 🙂 Die maak ik passend in een Bravo frame dat ik nog in de kelder heb liggen.
        De reden daarvoor is dat ik er flink lange achterveren op wil, dus de voorkant mag ook wel wat omhoog.
        De verlengers zorgen voor de verhoging van 10,7 cm. Het resultaat post ik later vandaag.

Ik ga dus een crossertje maken, van de zooi die nu toch maar doelloos in de kelder ligt. Ik heb deze week vrij van m’n werk, dus ik krijg de tijd wel om 🙂

Bartjee
        Donateur

Mooi man. Ben benieuwd hoe zo’n verhoogde bravo eruit ziet.

FonS
          Topic starter

Er komt een Si brug onder voor wat stevigheid en een langere wielbasis, en ik heb JMPB’s langste achterveren besteld (365mm).
            Moet wel leuk worden denk ik, 43mm met vario erop ofzo.

Ik heb als het goed is ook nog zo’n écht Super Bravo tankje liggen, zo’n zwart plastic cross ding, dus die moet er natuurlijk ook op ipv zo’n vierkante metalen tank.

Loek
            Bijdrager

FonS, ik heb ook nog een plastic superbravo tank liggen, wit. Mag je zo hebben van me.

Martijnvanheerde
              Donateur

Haha leuk! Zit er ook over te denken om een crossertje te maken en eens flink te raggen:D

adff
                Bijdrager

365mm 😮 🙂
                  Ben benieuwd naar de noppenbanden

FonS
                  Topic starter

@ Loek: Altijd leuk om te hebben ja, kom ik wel een keertje ophalen 😉

@ adff: Ik heb wel wat leuke crossbanden gezien, maar dat kost toch weer 50 euro en de bedoeling was om gewoon iets leuks te maken van onderdelen die ik nog had liggen. Misschien dat ik ze een keertje koop, maar voor nu worden het gewoon Swallow Roadsters denk ik.

Weer verder met de vork… Stukken draadeind in de vorkpoot gezet met Loctite:

Daarop schroef je de verlengers:

De boel aanschuiven, kroonplaat erop en voila:

Ik ben een hele tijd bezig geweest met het passend maken van de vork, maar hij zit erin 🙂
                    Ik ben de brommer aan het bouwen in de kelder, waar amper licht is en ik dus (met m’n gsm) geen goede foto’s kan maken.
                    Maar toch even voor de indruk (hij staat op de goede hoogte) :

Van grond tot bovenkant zadel is nu 92 cm. Ter vergelijking; bij mijn snor Ciao is dat 77 cm.

Robertez
                    Bijdrager

Hey Fons, mooi die verlenging van je voorvork! 😀

Toevallig ook op bestelling te maken, of kost dat te veel tijd/geld?

Ziet er goed uit allemaal

FonS
                      Topic starter

Ik ben er toch gauw 4 uur mee bezig geweest, en ik heb er nu geen materiaal meer voor. Ik vroeg me laatst af hoe ik zo’n vork kon verlengen en toen kreeg ik dit idee. Bleek dat ik toevallig nog 2 stukken rond alu had ervoor 🙂
                        Ik moet het eerst ook maar eens testen he… Het lijkt erg stevig in ieder geval, voor weg-gebruik lijkt het me zeker geschikt, hoe het zich houdt tijdens echt crossen, kom ik vanzelf wel achter.

Robertez
                        Bijdrager

Okee, je hebt wel weer mooi draaiwerk geleverd.

Ziet er mooi uit, zit je ook lekker op je bravo straks.

Al zou ik mijn brommer ook willen verhogen, hopelijk loop ik dan nogeens tegen die bestaande verleng/verloop stukken aan :con

Mooi projectje! :thumb

Loek
                          Bijdrager

Volgens mij breekt hij zo over als je over een huppel vliegt, maar ik geef het wel een kans hoor 😀

FonS
                            Topic starter

De bout die de twee delen aan elkaar houdt is erg belangrijk, als het verlengstuk er gewoon overheen geschoven zat, gaf ik het ook niet veel kans van slagen.
                              Ik denk dat dit nog verbazingwekkend veel kan verdragen, maar we komen er vanzelf achter he 😉

Bartjee
                              Donateur

Het ziet er inderdaad, net zoals loek zegt, wel uit alsof het zo zou breken:P Verder mooi werk, ziet er wel grappig uit zo ver verhoogd:thumb

VespaAvanti
                                Donateur

Ik denk dat het het wel houdt, ze vallen ook deels over de orginele poot dus volgensmij is het wel lekker stevig hoor:D
                                  Mooi en knap gedaan FonS:thumb

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.