- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 2 weken geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 augustus 2009 om 17:25 #454017
Ja da’s m’n zadel, stoort me verder niet :lol
29 augustus 2009 om 15:10 #454032kluco1 :
(koppelingshuis is natuurlijk wat roestig omdat hij op de snor ciao zat en heeft een tijdje buite geslape..)pak een schuurblokje en laat de laat de moter draaien en ff schuurblokje ertegen houden en de roest is weg 😀
heb ik ook bij mijn vespa cioa gedaan en ziet er nu weer als nieuw uit 😀
dat kan niet met vario:pest
29 augustus 2009 om 21:42 #454037dat kan wel als je de brommer optilt en dan gas geeft :pest:pest
29 augustus 2009 om 21:50 #454040Kan wel, gewoon in de loopstand zetten:pest
29 augustus 2009 om 23:33 #454042Die ik niet heb op m’n vario’s :pest
30 augustus 2009 om 06:18 #454043Belgische vario’s zeker.Hahahaha :bier
30 augustus 2009 om 12:12 #454046whahahahahahah en schuurpapier ertegen en optillen en gasgeven ja ja 😛 en dan gratis een stuk metaal in je been krijgen kan echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan dat xD 😉
maar O.T. ziet er nogsteeds goed uit (H)
30 augustus 2009 om 20:57 #454061Gewoon niet zo veel gas geven :con. Maar oke. beugeltjes zien er mooi uit. Wil het zelf ook nog eens een keer fixen.
ben al een keer langs getuft bij een wasmachinedealert. maar die had toen niets staan wat ouwe troep was, en waar ik het uit kon slopen:'(.
4 september 2009 om 15:27 #454164Om weer ontopic te gaan, en nog eens iets te melden over mijn (bovenstaande) snor Ciao:
Ik heb vandaag een set 3 spakers ontvangen van Mike, zwart gepoedercoat.
Dit zijn ze, ik ben er blij mee:

Het plan is om de brommer over een tijdje te laten zandstralen door een collega. Daarna alle naden aflassen.
Ik spuit hem dan zelf, in de spuitcabine op mijn werk. Het wordt een nog nader te bepalen parelmoer RAL kleur.
De velgen worden dus zwarte driespakers, in plaats van de eerder aangekochte 10 spaaks. Die gebruik ik dan wel eens ergens anders voor, nu bespaar ik wat geld en tijd omdat ik ze voor dit projectje niet hoef te spuiten.Verder komen er o.a. op: gepolijst RVS (chroom-look) spatborden op, chroom voorvorkdempers en dezelfde aluminium voetsteunen als op m’n racer.
Al het plastic werk wordt gewoon nieuw en ongespoten, dus kleurencombo wordt RAL xxxx met zwart en chroom accenten.
Motorisch moet je niet veel verwachten, het is m’n woon-werkbrommer dus het moet gangbaar blijven.Als het zover is, update ik natuurlijk
4 september 2009 om 15:34 #432656ben benieuwd naar de RAL xxxx, de velgjes zien er tenminste al gelikt uit
4 september 2009 om 15:41 #432606veel plezier met de velgen fons. hoop dat ze in een mooi brommertje komen!:)
Mike5 september 2009 om 19:35 #454202Dat zal wel goed komen (y)
Even iets anders, ik heb vorige week eens de dremel gezet in een 50 DR. Het standaard werk; boosters doorgeprikt, uitlaatpoort breder gemaakt, spoelers in de cilinder breder gemaakt en de gaten in de zuiger bewerkt.
De uitlaatpoort heb ik niet hoger gemaakt en aan de gewone spoelers heb ik op de cilindervoet niks gedaan.
Hij zit toch op een ori carter, waarbij je weinig materiaal hebt om de spoelers te vergroten.Het was voor mij de eerste keer dat ik een cilinder bewerkte, het was dus echt een probeersel.
Er zit dan ook een krasje bij de uitlaatpoort, daar ben ik even uitgeschoten. Vind ik opzich niet zo’n punt.
Ik heb er niet eerder iets over gezegt, voor het geval het één grote flop werd en niet meer vooruit te branden was :pGelukkig is dat niet het geval. Ik heb hem vandaag in elkaar gezet en de eerste testrit is al achter de rug.
De cilinder is licht gehoond en de zuigerveren zijn nieuw, dus ik wil er niet meteen als een idioot mee gaan rijden.
Toch heb ik even 55 km/h gecruised.
Er zit een afgefreesde cilinderkop op, en het klinkt alsof de zuiger nét tegen de kop tikt bij vol gas. Daar moet ik morgen dus even naar kijken.Foto’s dan maar 🙂
Boosters doorgeboord:

Poorterij, spoelers zijn beide +/- 1-1,5 mm breder, uitlaatpoort +/- 2 mm :

De cilinder met de bewerkte zuiger:

Het carter is een Berini + CP vervanger, ori grote inlaat uitgeboord en gevijld. Booster doorgetrokken in het carter.
Totale setup:
– 38,4mm DR
– inlaat gevijld + boosters
– 13/13 carb
– LeoVinci uitlaat (ronde Leo / Leo Squadrata / Racing, weet ik hoe je hem wilt noemen)
– Vario Malossi + 90mmMorgen verder met afstellen, vario mag wel wat lichtere rollen (nu 6,5 gr) en strakkere trekveren (nu groen).
Btw, sorry voor m’n slechte foto’s maar ik heb niks anders, m’n telefoon stond om een of andere reden ingesteld op klein formaat in plaats van 5 MP…
27 september 2009 om 13:08 #454652Eindelijk weer even verder gegaan met bovenstaand blok. Hij liep niet echt geweldig, dus ik heb er een ophoogplaatje van 1mm voor gemaakt en een afgefreesde std cilinderkop op gezet.
Die kop had ik nog liggen, heb ik 3 jaar geleden ongeveer 1,5mm vanaf laten halen (had wel leuk effect op std en 43mm DR cilinder).Hij liep al een stuk beter, maar hij had ook de grootste dip die ik ooit heb meegemaakt :p Als hij daar eenmaal uit was liep hij wel lekker door.
Dit was met een 70mm poelie op bromklok.Nu zit er weer vario op (Malossi + 90mm) met wat zware rollen (7,5 gr) maar hij loopt erg goed 🙂
Binnenkort wat meer ermee rijden, zodat ik ook wat meer erover kan zeggen, maar nu voor nu ben ik tevreden.27 september 2009 om 17:37 #454654Die dip had ik ook met m’n 50DR en een ophoogplaat 😛
Waarom heb je de uitlaatpoort niet ovaal gemaakt?27 september 2009 om 19:50 #454658Omdat ik geen prof-tuner ben en niet met een theorie werk, ik vond hem wel leuk uitzien zo :lol
Omdat er nu veel te zware rollen in zitten, loopt hij met vario ook niet ideaal, dus ik moet even wat lichtere uit de Pack halen.
Morgen rij ik ermee naar m’n werk, hopen dat het goed gaat 🙂
Loopt hard zat voor m’n snorretje in ieder geval, gok een 55-60 met huidige vario afstelling. Ik wil wel over een tijdje weer terug naar citypower omdat het m’n woon-werk brommer is, maar het is hoog tijd voor een nieuwe dus die moet ik eerst kopen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.