Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

kun je die 2de carb neit als een een soort “turbo” aansluiten. dat je gewoon zon shoke/decomp hedle neemt, die bij je linker handvat monteerd, en hem zo dus als “boost” kunt gebruiken?? geen idee, roep maar wat:D:D klinkt ook wel nice als de kappen er op passen. eerst gewoon rijden, met normaal geluid, en dat je met die hendle een stuk harder gaat met wat extra lawaai:D:D

FonS
      Topic starter

M’n bedoeling was om de normale gevijlde inlaat te vervangen door een eenvoudige membraangestuurde inlaat, en dat is gelukt.
        Hoe het verder gaat zie ik nog wel 😉

Docs
        Donateur

dat is je goed gelukt:thumb altijd wel leuk om hier van die creatieve uitspattingen te lezen die dan uiteindelijk ook nog echt goed werken;)

peter139
          Bijdrager

gaat het nog steeds goed met dat pvc? smelt het nog niet?

FonS
            Topic starter

So far so good… Ik heb er ook nog geen lange stukken mee gereden he, zo snel wordt het daar niet warm.

Update:

Even een gat in m’n zijkap gemaakt, het is allemaal toch net wat breder dan ik hoopte, maar het valt niet echt op:

Ik moet alleen nog even iets maken voor de choke, want ik start hem nu met m’n hand voor de carb :con
              Werkt ook, maar niet echt handig.

Ik had de kappen in orde, rolletjes vervangen voor iets zwaardere, licht aangesloten, alles in orde… Wilt m’n varionaaf ineens niet meer uit de vrijloop springen :boos
              Dus het wiel weer eruit moeten halen, naaf uit elkaar, blijkt het pennetje in de grote as gebroken en een beetje verschoven te zijn.
              Daardoor kon het grote tandwiel niet meer terug schieten.

Pff… :con Nieuwe as erin, naaf weer in elkaar, wiel in de brommer en gassen – dacht ik – 🙂
              Lekt hij bij de voetpakking :boos Het moet niet veel gekker worden zeg.

Maarja, toch maar gaan rijden. En die rit maakt alles weer goed 😀
              Even lekker koele wind vangen op je snorretje met ongeveer 65 km/h door het dorp :rules
              En hij loopt echt heerlijk ! Dik 60 met een citypowertje en 1mm slotspeling vind ik in ieder geval niet slecht.

tompiebozzel
              Bijdrager

lekker fons, goed bezig.
                kunnen er ook grotere carbs op? of helpt dat niet?
                kan je op aanvraag ook 1 voor mij maken, wel tegen een vergoeding natuurlijk:thumb

Loek
                Bijdrager

Zo, nu nog op een Pack 2 zetten die hap :thumb

FonS
                  Topic starter

@ Tompiebozzel: Een 15mm gaat nog, meer heeft geen nut vanwege de beperkte doorlaat.
                    Ik ben met deze een hele middag bezig geweest, een tweede zal wel wat sneller gaan maar toch heb ik barweinig tijd ervoor. Toen ik nog op school zat was ik aan het eind van de dag niet moe :p En had ik meer vakanties.
                    Deze heb ik nu kunnen maken omdat ik voor het eerst sinds nieuwjaar weer een weekje vakantie heb.

@ Loek: Haha daar heb ik ook nog aan gedacht ja, maar dan moet ik wat van de brug wegslijpen zodat het kickcarter past, en dat wil ik niet.
                    Lol met de Pack, okee (zoals de Proma en vario) maar ik wil niets veranderen dat ik niet meer ongedaan kan maken.
                    M’n Packjes zijn me toch wat meer waard dan een Ciao.

Docs
                    Donateur

ff een vraagje, wat voor membraam heb je gebruikt?

FonS
                      Topic starter

Van m’n membraancilinder, die worden ook o.a. gebruikt bij de 65cc Polini voor Puch Maxi.
                        Die zijn overal te krijgen en kosten maar +/- 10 euro, en ik heb er geen groot membraanhuis voor hoeven te maken / gebruiken, dus heb ik een lekker compact geheel 🙂
                        De grootte is wel een nadeel (qua doorvoer) maar je bent aan bepaalde maten gebonden door de krukas, dus die membraantjes zijn groot genoeg.

Even foto voor de duidelijkheid. Er zit trouwens normaal een spijltje in het midden, maar dat heb ik weggehaald omdat m’n spruitstuk midden op het membraan zit en dan zit dat spijltje erg in de weg.

Docs
                        Donateur

owk bedankt:thumb ik moet namelijk binnenkort 3 maanden uit mn neus vreten, dus misschien ga ik dan proberen om zo iets te maken, maar dan uit 3mm plaat(heb ik hier toevallig nog liggen)

die dingen zijn gewoon bij jmpb te krijgen8) dus ik heb nog wat te doen dan. nogmaals bedankt;)

Edjuh
                          Bijdrager

Nice, en dat luchtfilter zo door de kap heen vind ik echt tof! Heel discreet.

Docs
                            Donateur

njah, lijkt net of het zo hoort

ritze
                              Bijdrager

pik tnhx voor het frame ik ga eerst ff vorkjj hale en dan kom ik het frame pakke bij jou
                                mazzzzllllsss

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
                                Topic starter

Kleine update:

Pack 2-2 gaat morgen naar de keuring, en hij lag nog ietwat uit elkaar :con
                                  Zo heeft hij er praktisch vanaf aankoop bijgestaan:

Met wat donor onderdelen van z’n broertje (zadel, uitlaat etc) ziet het er al beter uit:

Chop-shop:

En klaar voor de keuring 🙂 Hij heeft maanden stil gestaan, maar sprong bij de eerste poging al aan :thumb

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.