Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Poelll13
    Bijdrager

Mooi om te zien 😀
      oke, een TR krukas in een Italpack van 1983?
      wist niet dat ze die toen ook al hadden.

Opzich maakt dit toch niet zoveel uit bij een snor of zweer je toch bij de oerdegelijke Piaggio krukassen?

FonS
      Topic starter

Dat er een TR krukas in zit wilt niet zeggen dat die er al van 1983 in zit he :con
        Mijn eigen TR as is gebroken in een std bromblok, en op deze Pack komt de Proma cc en vario…

Banden heb ik nog niet voor gezocht, maar het zullen inderdaad wel dure worden, kruiwagenwielen zijn meestal groter.

Edit: even rondgekeken op internet, moderne kruiwagen wieltjes hebben de goede maat, dus banden vinden wordt niet moeilijk 🙂

BMW
        Bijdrager

nice! zoek ff kruiwagen-slickjes op:P

adff
          Bijdrager

BMW :
            nice! zoek ff kruiwagen-slickjes op:P

ja voor de mensen die een kruiwagen met sportief rijgedrag willen :p

@ Fons
            Neem je dan wielen waarmee ie wat makkelijker door de bocht gaat?

FonS
            Topic starter

Dat hij zo slecht is in bochtenwerk ligt aan de vork, niet de banden. De vork staat te recht, daardoor is hij instabiel.

Zo, de Pack 2-2 is alweer bijna klaar. Hij lag compleet uit elkaar, alleen de vork zat nog in het frame.
              Nu is het bijna weer één geheel, alleen de body en de kappen moeten nog erop (die wil ik eerst poetsen).
              Het zadel is zo slecht dat het waarschijnlijk binnenkort vervangen wordt voor een Bravo zadel, dat even lang is maar iets breder (zit ook lekkerder).
              Hij loopt ook weer. De contactpunten stonden op 0,25mm en de benzinekraan en filter in de carburateur zaten potdicht.

Ik heb een beetje op en neer gereden (al staande) en hij trekt in ieder geval zoals het hoort bij een Pack.
              Binnenkort dus een afspraak maken bij de RDW voor de keuring 🙂

Lennaert
              Sleutelbeheerder

haha maak hem in adam op 22 juli 8 uur 😛
                kan ik hem ook ff zien 😉

nee maar netjes man blij dat je de oudjes lekker laat keuren !

Poelll13
                Bijdrager

Ziet er weer mooi en strak uit fons!
                  leuk dat er weer een oldtimer de weg op komt door jou 😀

goedguus
                  Bijdrager

ziet er mooi uit maar wat is dat ronde ding voor je trapper dan?

FonS
                    Topic starter

De (originele) uitlaat 😉 Die zit onder de zijkap.

FonS
                      Topic starter

Ik heb mijn dag gespendeerd aan wat knutselwerk, namelijk een zij-inlaatje 🙂
                        Zo’n klusje omvat alleen draai- zaag- en boorwerk, ideaal voor de zondagmiddag dus.

Hier mijn 65 stappenplan:

Basismateriaal (wordt de houder voor verwisselbaar spruitstuk) ;

Na wat rondgedraaid te zijn is het dit ;

Basis voor spruitstuk ;

Round and round she goes ;

13mm en konisch uitlopend ;

In de houder ;

Nog zo’n ding gemaakt, dat wordt een opvulplaatje ;

Na alle gaten geboord en al het overtollige materiaal weggehaald te hebben ;

En dan de krukas ;

Met de kolomboor de andere gaten, voor voeding door het lager heen ;

Eindproduct ;

Het spruitstuk is verwisselbaar, zodat ik er eventueel een 15/15 SHA op kan zetten.
                        Al het grijze materiaal is PVC, dat wordt waarschijnlijk vervangen door aluminium van dezelfde dikte (5mm) maar dat had ik op dit moment niet.

Als het goed is, past de carburateur gewoon onder de zijkap, het geheel is in ieder geval niet breder / dikker dan een kickstart carter met het rondsel erop.

De test zal wel even duren, maar als het zover is update ik natuurlijk :bier

Ps. hele album voor de liefhebber: http://www.mijnalbum.nl/Album=DMVMDMSU

Martijnvanheerde
                        Donateur

Geniaal gemaakt! PVC moet het toch ook wel kunnen houden?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

Echt nice gemaakt fons, ben benieuwd wanneer het loopt.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

FonS
                            Topic starter

Ik ook :con

Ik ga komende week eens kijken of m’n scootshop een 15/15 heeft, als hij het goed doet koop ik die en maak ik een passend spruitstukje ervoor.

@ Martijn; In feite wel ja, maar ik heb er ook draad in getapt en het is geen hard materiaal, dus het zal niet lang meegaan.
                              Dus als ik me weer eens een dagje verveel, maak ik het allemaal opnieuw van aluminium.

Edjuh
                              Bijdrager

Vetttt heel mooi gedaan! en lekker veel foto’s….

niceVespa
                                Bijdrager

vet hoor hoop werk:P

GTZ NV

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.