- Dit onderwerp bevat 864 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 1 week geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 februari 2009 om 15:34 #437467
denk dat loek dat meer zei zonder het te menen.
echt een sjiek ding FonS, leuk met kenteken erop rondrijden
15 februari 2009 om 20:27 #437479haha echt lagge met de pack rije . met n beetje pwr kan je eeuwig wheelie bouwe
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 februari 2009 om 12:06 #437667Kleine update voor de Italjet; ik heb een mini v-snaartje gekocht (10×850) en een 70mm poelie gemonteerd in plaats van de originele 80mm.
Hij gaat wel een beetje sneller, maar de 30 km/h haalt hij volgens mij nog niet.
Ik heb nog een 65mm liggen, dus die test ik binnenkort ook nog even, want 30-35 km/h mag wel.21 februari 2009 om 16:01 #437671m aar zo verlies je toch kei veel trekkracht? Met een orginele ciao met 65 poeli is in ieder geval haast niet vooruit te komen, weet niet hoe dat met die italjet zit?
21 februari 2009 om 16:11 #437672Die heeft kleinere wieltjes he;)
21 februari 2009 om 16:43 #437673Ja uiteraard, met 70 poelie trekt ie nog behoorlijk hard op, ik denk niet dat die 5mm veel verschil gaan maken he :p
21 februari 2009 om 22:52 #437679Regel een ”Belgen” koppeling, of een Simo koppeling;)
Dan heb je ook niet dat de V-Snaar zo’n krappe bocht moet maken zegmaar.
Is en blijft een leuk ding, ik zou hem minimaal 45/50 laten lopen:D22 februari 2009 om 08:01 #437682Was ik inderdaad ook over aan het denken, maar om nou weer 60 euro aan een Simo koppeling uit te geven terwijl hij met een andere v-snaar en poelie hard genoeg gaat…
V-snaar moest sowieso vervangen worden, want de oude was behoorlijk versleten.En ik weet nog steeds niet of m’n voorwaardelijke boete alleen in België geldt of ook in Nederland, dus ik moet even uitkijken met wat ik doe, tot ik het zeker weet 😉
1 maart 2009 om 17:45 #437936Pack 2 update:
Van mij op de Italjet komt binnenkort een filmpje, dat is al gemaakt door een vriend van me, maar die moet ik nog krijgen.Zwarte ‘school’ Ciao update:
Membraancilinder-blok eronderuit, zit nu een std kickstartblok onder met std variosetje, 90mm poelies.Membraancilinder update:
Van het kick-carter afgehaald en overgezet naar, wat het 41mm Polini LC racer blok was.
Met de zij-inlaat en 17,5mm carb dus.Een eerder probleem was dat de vlotterbak tegen het carter kwam, en de carb dus schuin moest hangen waardoor hij slecht liep.
Dit heb ik vandaag opgelost door het spruitstuk als het ware te verhogen. Dit heb ik gemaakt van een stuk 10mm dik aluminium:
Met dit blokje komt de vlotterbak nét niet meer tegen het carter, kan hij recht hangen, en is hopelijk het slecht lopen voorbij:

Ik moet zeggen, de wand van de cilinder is nog wel glad, maar echt mooi kun je het niet noemen.
Deze dingetjes gaan echt niet lang mee, als ze na pakweg 3 kilometer al allerlei strepen, vlekken e.d. hebben:

De voormalige 43mm DR zuiger ziet er gelukkig nog goed uit:

Het blok zit nu onder de LC racer, dus in die special gaat dit verhaal verder :!
21 maart 2009 om 20:30 #438500Zo, weer wat nieuws…
Mijn collega Ton heeft een tijdje geleden een van mijn frames gekregen. Het was een oldtimer Ciao frame en het plan was om ermee naar de keuring te gaan.
Maar nu heeft hij het frame van Perdidonaholanda gekocht, dat mooi wit gepoedercoat is en al een kenteken heeft.De afgelopen paar avonden heb ik hem in elkaar gezet, het frame is dus netjes en de rest komt van het verroeste oldtimer frame of uit mijn kelder :p In de loop der tijd wordt natuurlijk het een en ander vervangen door nieuw spul.
Zo staat hij er op dit moment bij, alleen nog het voorspatbord en de kappen erop, en dan is hij klaar voor de Limbotoer (als hij onderweg niet van ellende uit elkaar valt :haha)

Setup vrij simpel: standaard 50cc blok met 12/7, citypowertje, variosetje met 100mm poelies en Polini voorvario.
Zoals gezegt is deze rijdende stapel onderdelen te zien bij de Limbotoer, hij loopt in ieder geval al goed 🙂21 maart 2009 om 20:42 #438501FonS :
Jij hebt lekker zitten vijlen zeg 😮 Wat een werk…(of heb je freesbankje?)
Mooi gefixt iig:), en die vegen in de cilinder zijn jammer. Gelukkig is de wand pas echt versleten als het aluminum schraapsel de uitlaat uit komt vliegen:lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 maart 2009 om 21:09 #438502EEJ fons die racer met membraam liep best goed:D
en dat mini geval echt lache om daar langs te rijde:P
je kan gewoon niet stoppe met kijke=)
btw blokje hangt al onder brug met carb erop en 70cc kit racing:lol
morge teste=)22 maart 2009 om 09:19 #438508Mooi zo, ik hoop dat hij goed loopt
En ja de Italjet is een hele verschijning, dat kleine ding trekt behoorlijk de aandacht :haha@ Arvid ; aftekenen wat weg moet, 18 gaten boren geloof ik (6mm ofzo), stukje eruit halen en dan alles recht vijlen. Zoveel werk was het niet 😉
22 maart 2009 om 15:29 #438516Haha lache die ciao die je fftjes in elkaar gezet hebt, ik ben benieuwd,
Tot de limbo tour 😉22 maart 2009 om 16:24 #438520Super brommers heb je Stefan!!! vooral de racer!
leuk om mijn oude frame te zien btw 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.