Vespa-Ciao.NL
:: FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 865)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

FonS :
      (behalve als je zo’n accupack van je rc-autootje pakt ofzo, maar die gaan weer niet lang mee)

Mijn tellertje trekt net geen 100mAh, kan dus op 10 philips penlites 25uur mee. Hoeft dus echt niet een grote lompe loodaccu op je brommer te hebben:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Martijnvanheerde
      Donateur

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?

FonS
        Topic starter

@ Jan-Willem ; ja het is wel te doen met een gelijkrichter enzo..

@ Arvid ; het punt is: hij moet constant aan de spanning hangen om zijn instellingen te behouden 😉
          je moet hem instellen met van die kleine knopjes op de achterkant.
          als je hem in je koplamp hebt zitten is het dus niet zo geweldig om voor iedere rit met een twee schroevendraaiertjes in je koplamp te zitten priegelen :con

@ Martijn ; hij is van scooter-power, dezelfde als bijv. ook bij euroscooters maar wel een tientje goedkoper.

simonferrari
          Bijdrager

maar fons,

stel dat ik hem ook koop.
            dan moet ik dus zorgen voor een accupack van 12v.
            en jij kijkt ook nog even ofdat hij het wel op CP doet.

en omdat ik een 12v accupack van een rc car moet nemen betekend dat, dat ik na elke keer rijden, de brommer in het stopcontact moet stoppen.

en kan ik het dan niet zo maken dat mijn 6v blokje, onder het rijden mijn accupack oplaad? dat is wel mogelijk lijkt mij

FonS
            Topic starter

Met 6 volt kun je geen 12 volt accu opladen he, ik geloof dat je dan minimaal 14 volt ofzoiets moet hebben (ik ken zelf geen zak van elektronica, dus ik klop altijd bij m’n pa aan voor wijze raad :p)

We hebben het er idd wel eens over gehad om met m’n elek blok m’n accu op te laden en hij heeft toen eens uitgezocht welk materiaal daarvoor nodig was. Ik zal het hem nog wel eens vragen, pm ik je als ik het weet.

simonferrari
              Bijdrager

dat hoef je niet te vragen hoor.

want ik bedoel, ookal lukt het je om onder het rijden de accu op te laden,
                dan nog loopt de accu leeg als je de brommer in de schuur hebt staan.

maar jij zegt dus dat hij constant op 12v aangeslote moet zijn.

maar dat betekend dat constant die lichtjes aanstaan in de toerenteller?

Tonni
                Moderator

Je zou toch twee lichte 6V accu’s gelijktijdig kunnen opladen (zo schakelen dat er alleen wordt bijgeladen als het licht uitstaat) over de lichtspoel, terwijl je dezelfde twee 6V accu’s in serie gebruikt om er de 12V teller mee te voeden?
                  De opbrengst van de lichtspoel moet dan wel omgezet worden van wissel- in gelijkstroom en voorzien van een spanningsregelaar.
                  Dan zou het met twee 6V RC packs toch moeten kunnen? (deze passen wel achter de zijkap of in de koplamp denk ik)

@Fons: Misschien kan je dit eens navragen aan je vader en als het mogelijk is, daar een schemaatje van plaatsen?
                  Ik heb er ook geen verstand van maar zo stel ik me voor dat het mogelijk moet zijn?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Wouz-LwB
                  Donateur

simonferrari :
                    dat hoef je niet te vragen hoor.

want ik bedoel, ookal lukt het je om onder het rijden de accu op te laden,
                    dan nog loopt de accu leeg als je de brommer in de schuur hebt staan.

maar jij zegt dus dat hij constant op 12v aangeslote moet zijn.

maar dat betekend dat constant die lichtjes aanstaan in de toerenteller?

zit een knop op de teller, hiermee zet je m aan en uit meen ik.

@ fons, geloof dat MHR uit wirdum deze teller ook heeft.
                    mischien kun je hem vragen hoe hij het heeft gedaan…

ArvidW
                    Donateur

Je kunt 6volt prima omzetten naar 12volt, moet je alleen eerst wat solderen:

Voltage convertor (klik)

Moet je natuurlijk wel eerst de spanning uit je blok gelijkrichten, afvlakken en met een 7806 naar precies 6volt krijgen, maar dat is niet zo lastig (circuit hierboven maken is lastiger)

Achja, Accu’tje erop zoals Fons heeft is een stuk eenvoudiger 🙂

Home made engine dyno

#NAAM?

Ziet er allemaal goed uit.
                        Netjes.

FonS
                        Topic starter

ArvidW :
                          Achja, Accu’tje erop zoals Fons heeft is een stuk eenvoudiger 🙂

Precies :p Ik heb er toch 7 van 12 volt, geloof ik (stuk of 4 van 6 volt, dus die kan ik ook nog aan elkaar knopen)

Maar goed, de discussie over de teller houdt hierbij op, als iemand er meer over wilt weten start hij maar een eigen topic 😉

FonS
                          Topic starter

Tadaa ! Een Italjet Pack 2 =)

Ik ben hem in België (bij Brussel) gaan halen, maar op het typeplaatje staat Duitse tekst.
                            Hij is nog helemaal origineel, dat is mooi want zo moet hij absoluut blijven.
                            Ik wil hem laten keuren bij de RDW voor een snorkenteken.

Hij komt uit 1984 (staat op typeplaatje) dus het is een oldtimer 🙂 Lekker goedkoop verzekeren dus en mee rondsnorren in de zomer.

Komt ie:

De vaagste uitlaat ooit (dat ronde ding) :

Hij liep niet dus ik heb er twee uurtjes aan gewerkt. Tank doorgespoelt, carb schoongemaakt, nieuwe sproeier, CP’s afgesteld, fietstandwiel vervangen en ketting op maat gemaakt.

Inhoud vlotterbakje? Slootwater ofzo… Pikzwart in ieder geval :

En toen liep hij weer 🙂

Je moet wel een beetje oppassen, want hij trekt zo onder je kont weg :p Nog even andere trekveren erin en hij is motorisch klaar.

Basic spec’s voor de liefhebber:

– Std. 50cc ori CP Piaggio blok
                            – Normale koppeling met 80mm poelie
                            – Bromklok 1:7,5
                            – 12/10 @ 43 (moet wel iets groter, denk 45, maar er zat 43 in)

Vergeet Ciao-racers, kickstart, vario, zij-inlaat en dat soort onzin, dit is de absolute shit :lol
                            Geeft je echt het badslippers – korte broek – zonnebril gevoel, geweldig :haha

Jeroenn
                            Bijdrager

Echt supervet z’n ding.
                              Leuk voor bij je verzameling 😛

ArvidW
                              Donateur

Geweldig Fons ! 😀

Laat eens een foto maken als je erop zit;)

Home made engine dyno

superindo
                                Bijdrager

heftig ding fons!
                                  zo’n italjet is toch opvouwbaar? ik meende ooit zo iets te lezen.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 865)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.