Vespa-Ciao.NL
:: FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

Home Forums Perso’s Projecten FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 448)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Topic starter

@ Jeroen : nee komt van een superbravo uit belgie

@ iedereen : tnx voor reacties, en ik hoop hem op tijd klaar te hebben voor de zomermeeting limburg (moet wel lukken denk ik toch :con )

FonS
      Topic starter

las ik idd in je perso, maar ik had die bussen al een weekje of 4 staan, dus ik ben sowieso eerder :p je mag de jouwe natuurlijk ook die kleur spuiten man, we wonen ver genoeg uit elkaar :lol

Crullie
        Donateur

Heel mooi !,
          Dit word volgens mij een Topper. Vooral de setup voor het motortje, betrouwbaar cilindertje, wel goed smeren, mijn eerste lc polini cilinder met polini sproeier maat 66 sleet hard. Al na 3 maand roken en en ietsje minder trekkracht. Nieuwe zuiger, dikkere sproeier 74 en exstra scheutje olie als ik bij de pomp moest tanken. Jaren plezier van gehad.:lol

Met 2x 13/13 levert meer dan die 3.6 Pk. Dit is een 42 mm boring met nog een 12 pen drijfstang.

Succes met je project maak er wat moois van.;):D

TICKLING BARN

FonS
          Topic starter

gewoon doen wat je zelf mooi vind man 😉

ik had in de winkel een voorbeeldje gezien van de vampire, die verkleurde heel mooi, maar die kleur hebben zoveel mensen al…

er hing ook een voorbeeld van firefly, viel me eigenlijk tegen qua verkleuring, heel veel rood, weinig goud
            maarja, ik wilde echt niet die vampire, dus ik hoop dat de firefly mooier wordt dan dat voorbeeld

(scarabee was geen voorbeeld van helaas, maar lijkt me ook heel mooi :thumb )

Edjuh
            Bijdrager

Hey jouw frame lijkt wel aangepast voor een zij-inlaat, klopt dat?

Ziet er goed uit verder, mooie setup!

FonS
              Topic starter

jammer genoeg niet :p ik heb gewoon een flink gat gemaakt vanwege het kickblok 😉

wat overdreven ja, maar zo’n oldtimer frame is écht smal (ori blok past er maar net in) en ik wil straks mijn lak zo min mogelijk beschadigen.

-> waar nromaal gezien je kappen komen en binnenin waar je blok zit, wordt allemaal matzwart 😉

FonS
                Topic starter

nieuwste hebbedingetje voor de blauwe :

vandaag gekregen, straks / morgen onder m’n schoolbrommer gooien en eens kijken wat het doet 😉

set-up van blauwe nu dus:

– Polini 41mm Waterkoelingset
                  – Kickstart
                  – Vario 100mm + Polini Speedcontrol
                  – LeoVinci Handmade

reiniero
                  Bijdrager

super vet ding geak;) word eg vet;)=)

Mike
                    Bijdrager

dat zijn leuke speeltjes;) suk6 ermee! word wel knap dingetje denk ik zo:)

Mike

FonS
                      Topic starter

weer kleine update: de (nieuwe en dikkere) buis is tussen het frame gelast 🙂

van voren:

van achteren:

en nog wat extra versteviging:

totaalplaatje op dit moment:

en nu vijlen en schuren tot hij klaar is om te spuiten :thumb
                        wat nog wel ff gaat duren waarschijnlijk…

tom__vespa
                        Bijdrager

eeej fons ziet er heel goed uit man 😀

Edjuh
                          Bijdrager

Netjes gelast, en die versteviging had ik ook moeten doen:con

erwinko
                            Bijdrager

zeker heeel netjes gelast!

TIG??

ArvidW
                              Donateur

FonS :
                                weer kleine update: de (nieuwe en dikkere) buis is tussen het frame gelast 🙂

van voren:

WTF:D Bij sommige mensen is het niet eens zo mooi NA het plamuren=)

Zelf gelast, noujah, iig echt super netjes gedaan, wist niet dat het zo mooi kon:D

Je wielplaten blijven vèt al mag er in het voorwiel nogsteeds eentje wat mij betreft:P

(dit ga je toch niet plamuren hè…. zo is het veel mooier (in mijn ogen dan hè):))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

FonS
                                Topic starter

het is gewoon MIG/MAG gelast, door beroepslasser (collega van m’n oom)

de versteviging aan de achterkant heeft m’n oom nog ff zelf gedaan, met ons eigen lasapparaat -> ook MIG/MAG met gasfles

lassen moeten nog wel wat bijgewerkt worden hoor 😉 maar er zal geen plamuur aan te pas hoeven te komen nee

ben er erg blij mee 🙂

(btw, ik kan zelf (nog) niet lassen, en voor de duidelijkheid: ik ben meubelmaker, geen metaalbewerking-gast, wat sommige mensen wel van me denken geloof ik :con :p )

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 448)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.