Vespa-Ciao.NL
:: FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

Home Forums Perso’s Projecten FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

13 berichten aan het bekijken - 436 tot 448 (van in totaal 448)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Bijdrager

toch blijft het vreemd dat malossi zo’n grote produktiefout heeft kunnen maken… tis ook geen goedkoop assensetje

Maar fons hoe heb je dit nu allemaal op 1:6.7 gemaakt dan? ben wel benieuwd.

Edjuh
      Bijdrager

Hmmm fons maar je had ook een ori asje voor ong. 30 euro kunnen kopen! Maar deze is wel mooi sterk en nieuw natuurlijk…

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, misschien wil ik dit ook eens laten doen.

FonS
        Topic starter

@ Hans ; Ik heb de vertanding in de naaf gehad, liep vrij soepel als ik met de hand eraan draaide, maar in de brommer ratelde hij heel erg…

@ Peter ; Ik heb een varionaaf gebruikt, daarin zit de Malossi lange as en het grote tandwiel van een bromvertanding.
          Qua aanpassingen, de pen die door de wiel-as zit heb ik eruit gehaald en lager geplaatst, dat is het moeilijkste (door die geharde as boren).
          Verder heb ik ik twee kunststof bussen gedraaid en hier en daar uitgevuld met ringen die ik nog had liggen van gereviseerde varionaven.

Het is wel experimenteel :! Want de tandwielen zitten niet precies naast elkaar zeg maar. Het raakvlak is maar half zo breed als normaal.
          Gezien mijn setup onderin totaal geen koppel heeft, kan ik er wel mee rijden zonder grote kans dat er bijv. een tandje afbreekt.

@ Edjuh ; Ori assen zijn schuin vertand, gezien ik een normaal bromtandwiel heb gebruikt dat recht vertand is, is de Malossi lange as de enige optie 😉

Edjuh
          Bijdrager

Ok ik dacht dat je de as op een bromnaaf geknutseld had.

Het zal met de juiste setup wel gruwelijk snel gaan.

FonS
            Topic starter

Kleine testrit gemaakt met de zware vertanding, ongeveer 75 GPS gereden dus het lijkt wel stevig in elkaar te zitten allemaal.
              Alleen denk ik dat hij nu op ongeveer 85 topt, terwijl hij een stuk harder moet kunnen.
              Dus binnenkort nog eens testen met een andere vario afstelling, voornamelijk wat zwaardere rollen.

Ik ben ook niet gewend met een ‘racer’ Ciao te rijden, 75 met zo’n frame voelt totaal anders aan dan 85 op m’n gewone zwarte Ciao destijds, met de 19mm op zij-inlaat en 46,5mm Malossi.
              Dat frame voelde een stuk veiliger aan.

Spiendaah

Persoonlijk vind ik dit de mooiste Ciao racer die ik heb gezien:thumb

Dat kan ook komen om dat ik hem met eigen ogen heb mogen bewonderen :lol

vercoelen
                Bijdrager

mooie brommer!:thumb
                  zou jij mij kunnen vertellen waar jij zo’n mooi kenteken houdertjes hebt gekocht?:P
                  pm me maar

Martijnvanheerde
                  Donateur

Die heeftie zelf gemaakt.

FonS
                    Topic starter

Inderdaad, gewoon wat aluminium plaat…

pindaa
                      Bijdrager

Heb jij dat achterlicht zelf gemaakt?

Dies echt super nice, net als jouw ciao. =D

FonS
                        Topic starter

pindaa
                          Bijdrager

Kan hem niet vinden 🙁 😕

FonS
                            Topic starter

Na een paar jaar stof te hebben gevreten, is de racer gedemonteerd. De blokdelen zijn een tijdje geleden al verkocht, en vandaag is het rollend frame verkocht.

Vaarwel brommertje :worshippy

13 berichten aan het bekijken - 436 tot 448 (van in totaal 448)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.