Vespa-Ciao.NL
:: FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

Home Forums Perso’s Projecten FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 448)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Mijn complimenten aan je Fens!:thumb Het word echt een zeer mooi brommertje. HIj lijkt op bepaalde foto’s ook echt lekker laag.;) Ga zo verder. Ziet er echt relaxt uit.=)

Veel suc6 nog.;)

FonS
      Topic starter

Nou even een kleine update…
        Ik heb erg veel problemen gehad met het blok. Heeft van begin af aan slecht gelopen en rookte heel erg. Er lekte flink veel rotzooi uit, tussen de cilinder en het carter, ook lekte het carter zelf.

Nu bleek dat de cilinder en de kop scheef waren, zelf 3x uit elkaar gehad om te proberen het op te lossen dmv vlakken, maar helaas 🙁

Vandaag heb ik de cilinder + kop afgegeven bij een motorrevisie-bedrijf om ze te laten vlakken. Ik hoop ze vrijdag weer terug te hebben, en dat het roken enzo dan weg is (er lekte koelvloeistof de cilinder in en/of de uitlaatpoort in (via decompressie kanaaltje) dus als alles weer vlak is zou dat weg moeten zijn).

Cartervoet heb ik zelf moeten vlakken omdat dat niet gaat met zo’n vlakmachine voor cilinders en -koppen.

Hopelijk binnenkort een leukere update 🙂

ArvidW
        Donateur

Jmmr dat het blokje niet direct goed wil lopen:( Maar wel mooi dat je het professioneel op laat lossen :thumb

Bekijk na al dit gevlak ook eventjes goed of je squish niet te krap wordt en of de poorten in je cilinder nog wel volledig geopend worden. Zoniet ff ophoogplaat maken 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

FonS
          Topic starter

heb je de koppakking van een LC kit wel eens gezien ? :p die zijn behoorlijk dik dus dat zit wel goed, anders maak ik inderdaad wel een ophoging, geen probleem

ik ben al lang blij als het eens loopt, wordt er echt gek van

FonS
            Topic starter

Vandaag m’n cilinder weer gaan ophalen, en natuurlijk erop gezet. Hij had er alleen maar zoveel afgehaald wat nodig was om de cilinder en kop vlak te krijgen, bijna niks…
              Toch kwam de zuiger tegen de kop, dus weer uit elkaar en een extra voetpakking eronder.
              Hij tikte wel nog iets als je gas gaf, dus misschien nog een derde voetpakking ertussen :con (1 papieren + 2 alu)

Maar verder…. Het overdreven roken is weg, rookt wel nog iets meer dan het hoort, maar dat komt waarschijnlijk door de koelvloeistof enzo die nog in de uitlaat zit van eerst.
              Hij lekt ook niet meer tussen carter-cilindervoet, en tussen de carterhelften dicht alles ook mooi af 🙂

Kortom, nog ff uit elkaar voor nog een pakking, en dan zou hij motorisch in orde moeten zijn :thumb

Wouz-LwB
              Donateur

Goed om te horen man !

Ben je ook op de meeting in groningen ?:D

Ga zo door , tof dingetje iig 😉

FonS
                Topic starter

ja meeting stond al een jaar op de planning, dus dat laat ik me niet door de neus boren :p
                  daarom ben ik nu weer bezig om deze regelrechte rampenbrommer aan de gang te krijgen

FonS
                  Topic starter

eindelijk eens de weg op gegaan ermee 🙂 het was helaas maar van korte duur, want het regent alweer…

nadat ik de cilinder + kop had laten vlakken, en zelf het carter een beetje had gevlakt, was het lekken bij de cilindervoet eindelijk weg.
                    maar de zuiger kwam nét tegen de kop, dus het boeltje weer uit elkaar. uiteraard lekte hij na die reparatie weer :p
                    dus gisteren wéér nieuwe voetpakkingen (papier-alu-papier) erin, met vloeibare pakking overal tussen, en dus net even getest.

ik had wel zware rollen erin gedaan en de citypower eronder gehangen, haha hij was nog stiller dan m’n schoolciao :lol
                    je hoort alleen de carb ‘brullen’ als je vol gas geeft, maar ik kan echt in stealth-mode langs de huizen van de 3 (!!) agenten die hier in de straat en om de hoek wonen.

binnenkort misschien een filmpje maken, als het goed weer is :thumb

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Toppie!

Idd jammer van het weer, de zomer zit weer lekker mee 😕

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

TimoO_
                      Donateur

hahaha in stealth mode 😛

FonS
                        Topic starter

nouja, nu niet meer… heb die pijp met dubbele demper weer erop gezet 😉
                          maakt wat meer geluid, maar valt nog goed mee

Puch VS Ciao
                          Bijdrager

En hoe loopt’t nu, al vorderingen?

FonS
                            Topic starter

Heel lang niks meer aan gedaan…

Ik heb een nieuwe achterband besteld bij Mop-shop, een maatje kleiner omdat de 2,75 toch weer begon aan te lopen helaas (oldtimer frame he… toch net wat minder plek).
                              Ook wat mooie voetsteuntjes besteld.

Planning qua blok; Polini radiateur er natuurlijk ophouden ivm de beugels op de tank, Eurocilindro LC kop en een andere cilinder erop, welke weet ik nog niet.
                              Ik denk m’n Polini 42mm alu, die ligt hier toch maar wat te niksen.
                              De zij-inlaat blijft.

Maar ik wil nu eerst de 19 inch Ciao afmaken (strippen, poetsen en weer opbouwen) dus het zal wel weer een tijdje duren.
                              Ik wil er in ieder geval wel graag mee naar de Groningen meeting in de zomer.

FonS
                              Topic starter

Bestelling van Mop-shop gisteren binnen gekregen:

16 inch 2 1/2 Vee rubber band, pakkingen voor Polini LC cilinder, originele tapeinden M7 en een mooi setje voetsteuntjes 🙂

FonS
                                Topic starter

Eindelijk weer eens iets gedaan 🙂

De 41mm LC Polini is eraf en nu zit er de bewerkte van de twee membraancilinders op. De waterkoeling wil ik houden, omdat de beugels voor de Polini radiateur op de tank gelast zijn.
                                  Vandaar dus de Eurocilindro LC kop:

Zo staat het er nu bij. De tweede carb is niet aangesloten, alleen de 17,5mm, omdat ik nog een benzineslang Y-stuk moet hebben, en een gaskabel natuurlijk.

Ook eindelijk m’n prachtige stepjes gemonteerd 🙂

Na een hel van ruim twee uur duwen (langleve kickstart!) en sproeiers, bougies en cdi’s wisselen loopt hij eindelijk =)
                                  En sick, komt behoorlijk wat herrie uit. Extreem veel power heeft hij niet, maar het loopt zeker niet verkeerd.
                                  Hij staat ook nog wat arm geloof ik.
                                  Filmpje komt wss nog wel, maar ik heb maar een korte testrit gemaakt omdat er nog geen koelvloeistof in zit.
                                  Wordt vervolgd dus…

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 448)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.