Vespa-Ciao.NL
:: FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

Home Forums Perso’s Projecten FonS – LC Ouwe Blauwe Ciao

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 448)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Herr FlicK :
      filtertje is heus wel te gebruiken, dat die filters bout zijn basseert hij nergens op.

@Fons, mooie kit man, ziet er erg stoer uit.
      succes ermee 😀

Het is gewoon slim om een goede filter te gebruiken , deze valt in de catagorie die fredzzz ook had ( met zon smiley erop ) van die goedkope pocketpike filters.

Maarja leuk blokkie ben benieuwd wat die presteerd.

reiniero
      Bijdrager

ziet er vetjes uit hoor;) idd elec rulezz…:D

TimoO_
        Donateur

ow ja, foutje kan gebeuren :P. maar zij-inlaat en kick is allebij uber relaxed, dus het maakt al niets meer uit :D.

Fredzzz
          Moderator

hansieb :

Herr FlicK :
            filtertje is heus wel te gebruiken, dat die filters bout zijn basseert hij nergens op.

@Fons, mooie kit man, ziet er erg stoer uit.
            succes ermee 😀

Het is gewoon slim om een goede filter te gebruiken , deze valt in de catagorie die fredzzz ook had ( met zon smiley erop ) van die goedkope pocketpike filters.

Maarja leuk blokkie ben benieuwd wat die presteerd.

Hehe, jah precies… Mee eens. Maar moet ik zeggen dat mijn filter die ik had liggen nog wel erger is… Was 2 of 3 euro in Thailand.

Maar met deze filter gaat die gewoon rijden jah… Die die FonS nu heeft, geluid zal wel lekker hardt zijn…

FonS
            Topic starter

tjah, toch lachen :p zij-inlaat heeft best een leuk gat, en dan een 17,5mm carb met die filter :con

buren zullen blij zijn :p maar ik kan niet wachten tot het zover is

FonS
              Topic starter

bij deze ff foto van het inlaatgat, aan de binnenkant;

dat is ongeveer 12 bij 30 mm.

er moet natuurlijk hier en daar nog wat bewerkt worden aan cilinder en carter,
                want zo blijft er maar een halve inlaat over :p

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

erg mooi, lekker brullen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Vespaflappie
                  Bijdrager

Herr FlicK :

Tuurlijk, zonder filter kun je ook rijden.. Dat zegt hij ook niet, dat het de grootste stront op aarde is voor je blok+cilinder heeft hij wel weer gelijk over;)

Koop een fatsoenlijke K&N, malossi, Twinair of Green air en dan heb je gegarandeerd nooit gezeik ermee..

FonS
                    Topic starter

FonS :

hansieb :
                      Lijkt erg veel op zon bout filtertje taiwan ding.. goede luchtfilters zijn important die cheape zijn echt rotzooi.

iedereen (waaronder ik dus ook) rijdt toch ook met een malossi red filter op 13/13 ? die dingen zijn ook flut :p en met dat prul rij ik 300 km per week.

deze brommer gaat weinig gebruikt worden, en véél gepoetst en onderhouden.
                      mij lijkt het geen superslechte filter (tuurlijk, het is echt de beste niet), vooral als je je bedenkt hoe weinig aatal km’s die brom gaat maken.

discussie bij deze gesloten? :thumb

nogmaals….. :con

Vespaflappie
                      Bijdrager

FonS :

discussie bij deze gesloten? :thumb

nogmaals….. :con

Dacht dat een forum daarvoor was, probeerde alleen te helpen maargoed, zijn mijn spullen niet…..

FonS
                        Topic starter

ja je mag heus wel je mening geven, maar we hebben het er lang genoeg over gehad vind ik.

ik weet dat het geen echt goede filter is, maar als ik er mee wil rijden, so be it?

ik realiseer me dus wat iedereen ervan denkt, en heb ook al gezegt dat er misschien een keer een andere filter opkomt.

daarom zei ik dus; discussie gesloten?

FonS
                          Topic starter

Zo, ik heb maar eens gezorgd voor wat voeding naar de w-poort.
                            Gelukkig heeft de Simonini carterhelft al een grotere binnendiameter, dus moest er nog maar weinig gedaan worden.
                            Ze hebben er net zo’n stom randje laten staan, zodat er geen mengsel doorgaat (handig als je dat niet wilt, maar ik wil het dus wel).

Voor:

Na:

En hier zat nog een slecht afgewerkt stukje:

Nog wat fijn schuren enzo, dan is dit stuk al klaar.
                            En dan nog dat stuk cilinderhemd weghalen.

FonS
                            Topic starter

Kleine update,

Zoals je op bovenstaande foto kunt zien, was men bij Simonini te lui om een smeerkanaaltje te voorzien voor het lager.
                              Dit is dus nu met een freesbank en wat vijlwerk zo geworden;

Ook heb ik nu een mooi dopje om de originele inlaat af te sluiten;

Vandaag probeer ik het blok in elkaar te krijgen.

N!CKs

okej, het ziet er goed uit fons:thumb
                                hopelijk staat het blokje vandaag in elkaar en kan je gaan testen:D

FonS
                                Topic starter

BIG Update:

Blokje zit in elkaar, en… loopt !!! =)

Ben er verdomme de hele dag aan bezig geweest, het wilde allemaal maar niet lukken.
                                  Zo slecht ging het me nog nooit af… ff blokje in elkaar zetten :con

Maarja, FilmpjE komt er zometeen aan 😉
                                  (gewoon frame gammel in elkaar gezet en blok laten lopen. best een avontuur om hem te starten zo, zonder kabels, en een los voorwiel/vork zonder stuur :p)

Edit; filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=jO4YpzyQVH8

(o ja, let er maar niet op hoe extreem beun en gammel de boel in elkaar hangt, daar gaat het niet om :p)

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 448)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.