Vespa-Ciao.NL
:: FonS – 19 inch Ciao

Home Forums Perso’s Projecten FonS – 19 inch Ciao

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 108)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Mijn bravo zadel is niks mis mee, heb er probleemloos de zzt mee gereden, maar die zal wel anders zijn dan.

Loek
      Bijdrager

Ik vind het zadel best lekker zitten… Onder het rubber zit een laag geel schuim. Die zit tussen het dekje en de veren in zegmaar. Die rot weg door de jaren heen dus daar kun je nieuw schuim in zetten! Scheelt best in comfort.

In ’68 was de constructiesnelheid voor bromfietsen nog 40 km/h (géén 45!!!).
        Mijn Boxer haalt nauwelijks de 40 maar trekt wel best redelijk. Jij zal met je 19 inch wielen wel relatief een zwaardere vertanding hebben ook al heb je 95 poelie.

VespaAvanti
        Donateur

Een GOED oldtimerzadel zit lekkerder dan het nieuwere model!8)
          Blijft een mooi Ciaotje:thumb

FonS
          Topic starter

Motortje eruit gehaald om na te kijken.
            Meteen wat foto’s gemaakt, van de verschillen tussen een oldtimer blok en een nieuwer.
            De meeste dingen wist ik al, maar ben ook weer wat nieuwtjes tegen gekomen.

Brommer op de operatietafel

Heel ander Piaggio logo dan we gewend zijn

Op de cilinderkop staat dit logo ook, maar op de cilinder staat er geen.

De tapeindes zijn te zien tussen de koelvinnen van de cilinder

Dit is toch gewoon nieuw of niet ?? Je zou echt niet zeggen dat het allemaal 40 jaar oud is.
            Spoelen en vliegwiel zijn ook anders dan nieuwere.

Zuiger ongezond

Nokje aan het cilinderhemd

En als laatste het belangrijkste: kenteken 🙂

Loek
            Bijdrager

Leuk FonS, ook dat ouwe logo op je blokje.
              Alleen die plastic kentekenplaathouder :kots

Goed bezig :thumb

>>kruin-ritsjerd<<

mooi FonS, in die staat zul je niet veel oldtimers meer vinden ben er zuinig op :thumb

FonS
                Topic starter

Loek :
                  Alleen die plastic kentekenplaathouder :kots

Haha, ja ik wilde ff gauw-gauw de plaat erop maken, en dan is dit de snelste manier 😉
                  Wil er eigenlijk zo’n chrome houder voor hebben, maar dat zie ik na de winter wel.

Ben er trouwens nog aan verder gegaan, nieuwe uitlaat eronder, moderne ontsteking erin voor meer trekkracht en wat kleine dingetjes vernieuwd.
                  Net voor het eten gestart, vanavond testen :thumb

Edit; trekt al een heel stuk beter, nog flink aan het klooien met de afstelling.
                  Tot nu toe 50 km/h gehaald, stuk beter dan de 35 van eerst in ieder geval :p Het gaat de goede kant op met ‘m.

FonS
                  Topic starter

Zo, ook hier eindelijk weer een update.

Dat was ‘m dan… Hij ligt nu helemaal uit elkaar.

Nu heb ik de komende tijd dus flink wat werk, dat ik normaal nooit doe: poetsen :con
                    Omdat hij er nog zo goed uitziet en geen roest heeft, moet ik plekjes als dit schoonhouden:

En natuurlijk ook ieder ander naadje en de binnenkant van de spatborden, omdat die nergens meer te krijgen zijn (groter dan normaal).

Hmm ja, de tank moet ik ook eens naar kijken, want deze benzine was oranje/rood toen ik hem er een paar maanden geleden in gooide:

Ik ben ook met o.a. m’n flipperkast bezig, dus het zal wel even duren voor hij weer in elkaar zit… Maar dan is hij ook weer tip top in orde :thumb

peter139
                    Bijdrager

mooie ciao fons. ik vroeg me af raakt het voorwiel het spatbord niet bij volledig inveren? vast niet maar de ruimte lijkt zo klein. Je laat hem wel origineel he

FonS
                      Topic starter

Dank je 😉
                        De plaats tussen de band en het spatbord is niet kleiner dan bij een gewone Ciao met 17″ velgen hoor.
                        Origineel blijft hij uiteraard.

tvmierlo
                        Donateur

De ciao heeft geluk dat deze bij jouw terecht is gekomen. Ik denk dat er niet zoveel mensen zijn die een ciao net zo goed behandelen als jij doet.

Loek
                          Bijdrager

FonS, ik ben nog ergens achter gekomen:

Vespa Ciao C9 (19″ velgen) 1967 – vroeg 1968 heeft typegoedkeuring: NL B 7109
                            Vespa Ciao C7 (17″ velgen) vanaf 1968 heeft typegoedkeuring: NL B 8144
                            De twee versies (17 en 19″) zijn nog enkele jaren tegelijk geproduceerd aldus Alfons Wezeberg, in theorie kan hij nog van 1970 zijn maar in Nederland zijn de 19″ ciao’s al snel van het toneel verdwenen en is hij in praktijk waarschijnlijk van 1968.

Mijn Kreidler Florett K53/1NL (19″ velgen) 1967 heeft ook een goude typegoedkeuringssticker met: NL B 2003
                            Dit hadden alle bromfietsen in NL in die tijd, gewoon een sticker… geen ingeslagen NL in een cirkel.

Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar een C9 met ongeveerde fiets voorvork in NL uitvoering met typegoedkeuring B1709.

Loek
                            Bijdrager

FonS, hoe gaat het met je allerliefste bromfietsje?

FonS
                              Topic starter

Ligt nog steeds uit elkaar helaas… Ik ben met wat veel dingen tegelijk bezig, hobby (brommers en de flipperkast) en gewoon in en om het huis.
                                Je moet intussen toch ook wel weten dat het bij mij allemaal niet zo snel gaat, m’n racer is na 3 jaar pas ongeveer klaar :p

FonS
                                Topic starter

Nou hehe… Na 5 maanden in onderdelen te hebben gelegen, zit hij weer in elkaar 🙂
                                  Vuil van 41 jaar oud laat zich toch niet zo gemakkelijk wegpoetsen, zelfs niet met de hogedrukreiniger…
                                  Maar goed, het ergste is eraf. Het ging me voornamelijk om het vuil tussen de naden.

Hij zit nu dus weer in elkaar en loopt, straks testrijden.
                                  Daarna moet hij nog eens gewoon gepoetst en in de was gezet worden. Als dat gedaan is, komt natuurlijk het chroomwerk ook weer erop.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 108)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.