- Dit onderwerp bevat 107 reacties, 37 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 6 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2008 om 19:20 #283840
Ik heb wel al een Perso ( >klik< ) en een Special ( >klik< ) , maar ik vond toch dat deze brommer een eigen plekje mag krijgen.
Ik ben sinds gisteren de zeer trotse eigenaar van een Ciao met 19 inch wielen, bouwjaar +/- 1969 - 1970.
Hij heeft nog geen kenteken, maar wordt natuurlijk binnenkort gekeurd, en dan kom ik er ook achter wat het bouwjaar exact is.Ik vond hem via Marktplaats, hij stond in Nijmegen wat voor mij een ritje van 250 km was in totaal. Dat is hij absoluut waard geweest, want hij is nog bijna helemaal compleet en origineel.
Hij liep niet toen ik hem kocht, maar dat heb ik zojuist verholpen (verstopte carburateur). Dus nu gauw in orde maken en keuren, zodat ik nog wat ermee kan rijden voor het weer te slecht wordt 🙂Hier drie foto's die de verkoper heeft gemaakt. Hij lijkt trouwens erg fel rood, maar dat is hij niet, de kleur is wat doffer. Dat is wel origineel, want hij heeft heel weinig gelopen en ook onder de kappen is de kleur hetzelfde.

Hele album voor grote foto’s : http://www.mijnalbum.nl/Album=YG6O8M88
3 oktober 2008 om 19:42 #433534Mooi ding FonS

Ooit heb ik ook nog eens zo’n ding:D
Wat ik vooral appart vind is de kleinere tankdop en dat het stuk waar het blok zit korter is;)
Veel plezier ermee!3 oktober 2008 om 21:36 #433536Geinig dingetje, zeker weten 😉
Hoe doe jij dat met al die verzekeringen van die brommertjes? Volgens mij heb jij best veel geschouwde brommers staan of niet?
Elke keer als ik een brommer op naam zette, kreeg ik een paar weken daarna gelijk een brief van het RDW dat ik hem moest verzekeren. Kost wel wat voor de echte verzamelaar dus 😉
Veel rijplezier met deze brommer en hang er niks geks onder ofzo. Lekker standaard 🙂
3 oktober 2008 om 22:56 #433541Geweldig 😀 loopt die ook echt 45km/h ?
Ander vraagje wat heeft die gekost?
3 oktober 2008 om 23:16 #433543Daaaaaaaaaamn wat een vet ding!
Echt een museumstuk, dus zwart met neon groen spuiten en opvoeren:P
Nee dit ding moet echt bewaard blijven.
4 oktober 2008 om 07:29 #433545Mooi ding!
En helemaal orgineel laten idd.4 oktober 2008 om 07:35 #433546zker mooi ding vindt alleen de wielen iets te groot maar de rest mooi dingetje zuinig op zijn;)
GTZ NV
4 oktober 2008 om 09:27 #433547Michel :
Hoe doe jij dat met al die verzekeringen van die brommertjes? Volgens mij heb jij best veel geschouwde brommers staan of niet?Elke keer als ik een brommer op naam zette, kreeg ik een paar weken daarna gelijk een brief van het RDW dat ik hem moest verzekeren. Kost wel wat voor de echte verzamelaar dus;)
Op het moment heb ik alleen nog maar m’n zwarte schoolciao en het racertje op kenteken en allebei verzekerd (oh en de SpartaMet), maar ik heb er ook wel eens vijf of zes tegelijk in de verzekering gehad.
Als ik er een koop met kenteken verzeker ik hem ook meteen, zo duur is het nu ook weer niet he (tov de boete die je kunt krijgen voor het niet-verzekeren) en anders kan ik er niet mee rijden, en dat wil je toch.hansieb :
Geweldig 😀 loopt die ook echt 45km/h ?Ander vraagje wat heeft die gekost?
Geen idee, ik heb hem gisteravond pas lopend gemaakt en ik ga niet rijden met een brommer zonder kenteken 😉
maar volgas op de middenbok is niet indrukwekkend, zal 40-45 zijn.
En hij koste 150 euro, komt de keuring nog bij en wat kleine dingetjes, heb ik voor 300 euro een heeeel mooie en speciale brommer 🙂4 oktober 2008 om 10:45 #433551mooi ding fons, wees er zuinig op want zo kom je ze niet meer vaak tegen!
4 oktober 2008 om 11:44 #433555Prachtig ding zeg, die heeft echt weinig geleden over de jaren.
Zelfs het zadel nog perfect =)!!4 oktober 2008 om 11:47 #433556Ja dat zadel haal ik er ook mooi vanaf, want ik sla mezelf voor m’n kop als hij toch nog gaat scheuren.
Die oude zadels zijn altijd op dezelfde plek gescheurd, dus het komt puur door het gebruik en niet door vallen oid.Btw, laatste verzekeringsplaatje dat erop kwam is van ’74, dus hij is maar 5 jaar gebruikt (kilometerstand van 4600 die op de teller staat klopt dus ook denk ik).
4 oktober 2008 om 12:11 #433557FonS, super mooi ding! Zadel scheurt niet makkelijk maar een ander oldtimerzadel is ook nog wel te vinden.
Laat hem alsjeblieft origineel, maar dat zul je wel vanzelf doen 😀Bouwjaar heb je fout. Tot en met 1967 bleven 19 inch wielen verplicht in NL. In 1968 werd dit 17 inch.
Deze verandering zie je ook terug in alle Kreidlers etc. de 1967 modellen met 19 inch wielen, de 1968 modellen met 17 inch.
Ik denk dus dat ie van 1967 of 1968 op z’n hoogst is.4 oktober 2008 om 12:33 #433558loek, klopt niet helemal wat je schrijft,
als tot 1967 19inch wielen verplicht waren, wil dat niet zeggen dat dat na 1967 niet meer mocht.
vanaf die tijd zijn dus kleinere wielen toegestaan.
als hij een nl typegoedkeuring heeft, is ie niet van 1967.
heb namelijk (afk nl) ooit ontdekt wanneer de eerste typegoedkeuring vd ciao in nederland is afgegeven.
volgens mij kan ie niet jonger zijn dan 1973, maar dat kan ik nu even niet onderbouwen.he fons, heb je er ook van die lange cranks op zitten?
moet je eens mee fietsen. gaat behoorlijk goed!4 oktober 2008 om 13:05 #433559In “Bromfiets” staat een exemplaar van ’68 met 19 inch wielen.
19 inch was “niet stoer”, 17 inch was dé norm na ’67.
Waarom zouden ze die 19 inch dan nog produceren terwijl ze niet meer verplicht waren?
Volgens mij zijn ze ook zo zeldzaam omdat ze slechts een jaar in productie zijn geweest.Je kunt er heel goed op fietsen inderdaad.
4 oktober 2008 om 13:27 #433560Hij heeft in ieder geval een Nederlandse typegoedkeuring : (NL) B 710 (wat ik vreemd vind is dat er maar 3 nummers staan en geen 4, hoort dat?)
Aan de hand daarvan hoop ik dat de RDW het bouwjaar kan afleiden.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.