- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 mei 2015 om 17:22 #496665
(Qua tekst een beetje summier.. Wegens een verlopen pagina:pest)
Productief weekend gehad.
Gisteren een ophanging voor een Leovince demper voor de Proma Circuit gemaakt.

Ophanging moet aan de buitenzijde nog afwerkt worden. De lasnaad ga ik nog even netjes afdraaien. Binnenkant is al nabewerkt met de dremel.
Uiteindelijk wil ik de carbon demper erop, deze moet nog even ingekort worden. Zowel de demper/huls als het tuitje. Want dit is wel een beetje too much.Afgelopen dagen ook veel met de roze Ciao bezig geweest. Ben nog niet helemaal tevreden maar dat komt ooit nog wel.
Zit nu een blokje onder met gevijlde inlaat & 43mm DR. Rijdt best aardig.. Een leuke 60km/h op de GPS. Op dit moment is de overbrenging de begrenzende factor.

Gisteren ook de Golf wat liefde gegeven. Alle filters & olie vervangen!
24 mei 2015 om 17:48 #496666Florian :
(Qua tekst een beetje summier.. Wegens een verlopen pagina:pest)Das vet irritant ja.
En demper mag inderdaad wel wat korter, maar verder wel een net beestje zo
24 mei 2015 om 18:26 #496667En ik maar denken dat die Ciao echt standaard zou blijven, domme ik.
24 mei 2015 om 19:53 #496669Op ’t moment rijd ik ongeveer een zelfde set-up als jij nu rijd, en ik moet zeggen het bevalt mij prima, leuke trek kracht en ook een top van +-60-65!:D.
Ik dacht dat je voor een SPtje ging:?
Persoonlijk vind ik die grijze kappen op dat roze maar niks, een zwarte kappensetje zou uhm al een heel ander beeld geven!
24 mei 2015 om 20:16 #496670speedbuxy :
Das vet irritant ja.
En demper mag inderdaad wel wat korter, maar verder wel een net beestje zo
Ja toch?! Ik vind dit echt meer dan prima zo. Heb in tijden niet zoveel lol gehad. Nu kan ik ook weer eens wat relaxter door de stad rijden.
En ik vermaak mij kostelijk met die claxon:lol
Wilk1985 :
En ik maar denken dat die Ciao echt standaard zou blijven, domme ik.Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar het blok reed bagger en aangezien ik geen zin had om te kijken waar het probleem zich voordeed heb ik het meteen maar grondig aangepakt. Er zat in het originele blokje ook een imitatie 50cc zuiger, dit is ook vragen om problemen want ik heb deze alleen nog maar gezien met standaard een warmloopspoor nadat ik het blokje uit elkaar draai.
Voor het stadsvervoer houd ik de pouli 80 en voor toertjes monteer ik een 70 om toch net wat beter mee te komen.
Citta-ciao :
Op ’t moment rijd ik ongeveer een zelfde set-up als jij nu rijd, en ik moet zeggen het bevalt mij prima, leuke trek kracht en ook een top van +-60-65!:D.
Ik dacht dat je voor een SPtje ging:?
Persoonlijk vind ik die grijze kappen op dat roze maar niks, een zwarte kappensetje zou uhm al een heel ander beeld geven!
Ik vind dat grijze ook niks, al het grijze spul wordt ooit nog een keer vervangen door zwart. Maar ik ben het gesleutel wel een beetje zat, ik irriteer mij meer tijdens het sleutelen dan dat ik er plezier aan beleef. Gewoon alleen lekker rijden:rules
Die SP komt er wel maar aangezien ik op een std schijtpijp niks degelijks had liggen wat past in combinatie met een bokstandaard en trapper is het een Proma Circuit geworden.
12 maart 2016 om 16:07 #498103Afgelopen week vol motivatie wat werkzaamheden opgepakt.
De Citta heb ik gedemonteerd en naar novatec gebracht om te laten coaten, evenals de velgen van de roze Ciao.Met het opknappen van de Citta ook maar meteen bezig gegaan met het refreshen van het blok. In eerste instantie wordt het toch wéér het Simonini blok met 46mm Pinasco. Ben daarnaast ook bezig met het klaarstomen van m’n zelfbouw zij-inlaat en Malossi RV.
Maar goed om terug te komen op het Simo blok, vandaag maar eens aan het kotteren geslagen.

Ging als een warm mes door boter heen
foto’s van het eindresultaat hebben jullie nog tegoed.Omdat ik een piaggio groot carter gebruik als basis moet de originele inlaat nog wel afgesloten worden.
M’n pa was zo aardig om even een busje te draaien welke de inlaat afsluit.

Binnenkort dit carter laten coaten en dan kan het blok straks weer z’n eerste km’ers maken
12 maart 2016 om 16:44 #498106Vond nog een foto van het zelfbouw inlaatje. Ook hier moet nog een busje voor gedraaid worden om de originele inlaat af te sluiten.
12 maart 2016 om 16:50 #498107Hey Florian, je weet dat deze aflsuitdopjes gewoon te verkrijgen zijn?
Verder mooi dat de motivatie weer is toegeslagen en een frees welke dus niet zo bot is als men dacht?
12 maart 2016 om 18:55 #498110Mooio om te zien dat jij er ook weer zin in hebt 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi27 maart 2016 om 15:08 #498179Afgelopen vrijdag kreeg ik mijn onderdelen terug van de coater!

Zeer net resultaat, de mannen van novatec hebben prima werk afgeleverd. Alles goed afgeplakt, geen straalzand in de tank etc..

Meteen bezig gegaan met de opbouw van beide brommers.
Simo blokje weer vers in elkaar. Wou het groot carter in eerste instantie zwart gecoat hebben. Maar aangezien alles al zwart is aan de brommer toch maar een beetje kleur toegevoegd. Daarnaast kon ik niet wachten om alles weer in elkaar te hebben.
Nieuwe Calibrata:D (die overigens niet past.. De bocht vanaf de flens is een fractie flauwer dan mijn oude calibrata. Moet even aangepast worden)
Voor het testrondje dus maar even de verroeste van de plank gehaald.
Met enkel een gemonteerde gaskabel geprobeerd te starten. Hij liep binnen 2 meter. Klinkt meteen al prima, beetje afstellen nog maar dat komt nog wel. Blok zit in ieder geval goed dicht.

Die zwarte velgen staan hem stukken beter dan de originele grijze

Inclusief nieuwe Leo SP. Helaas loopt de trapper wel tegen de uitlaat aan, binnenkort maar even aanpassen.27 maart 2016 om 15:30 #498180Weer om te smullen kerol, lekker bezig!
27 maart 2016 om 16:21 #498181Goed bezig Florian ;)!
Wel nog even de rubbertjes op de cdi he 😉
Ben benieuwd naar de eindresultaten.
27 maart 2016 om 17:03 #498183Heerlijk al dat geknutsel 😛
De citta is bijna weer als nieuw
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi27 maart 2016 om 17:12 #498184Ziet er goed strak uit

Succes met de laatste puntjes op de i27 maart 2016 om 17:30 #498186Thanks heren

Er zit nog genoeg uurtjes werk in. De puntjes op de i en het CDI rubbertje komt helemaal goed!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.