Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Volgens mij begreep ik toch ook dat je al van plan was de boutjes van zwarte dopjes te voorzien? Mooi zwart is niet lelijk en die carbon look maakt het mooi af. Erg benieuwd hoe dit zal staan in de Citta…

Overigens werden er vroeger wel eens te groot uitgeknipte bierviltjes gebruikt om de velgen af te dichten en los er tussen gepropt. Dit bleef gewoon zitten, alleen verwacht ik met jou snelheid dit nog wel eens wat anders zal opleveren. Welke ventielen ga je eigenlijk gebruiken? Het lijkt me dat je ze met 90 graden boogje moet zoeken?

Erg mooi dat je voor de zelfbouw zijinlaat gaat kiezen. Hopelijk kun je er goede prestaties mee behalen en wellicht zelfs leuker dan je Simo. :rules Al een cilinderkeuze hiervoor gemaakt?

Florian
      Topic starter

Dat idee van de dopjes is inderdaad al bij mij opgekomen. Ziet er ook wel gaaf uit (had al even voor het beeld een paar m6 dopjes erop gedrukt. (boutjes zijn m5)). Maar ik vind het zo ook zeker niet minder mooi.

Bierfiltjes zijn natuurlijk buigbaar en superlicht welke je zo in de hoekjes kan duwen zodat het goed vast blijft zitten. Met plexieglas gaat dat niet aangezien dat hartstikke stug is.

Ik ga voor een bewerkte 42mm Polini alu op het zelfbouw inlaatje. Moet sowieso goed zijn voor een 80+
        Maar het Simo blokje verdwijnt niet uit zicht hoor. Deze winter ga ik het blokje even verversen met een nieuw elektronisch groot carter. En wellicht nog een Pinasco krukas & vliegwiel. Maar ook wil ik de RV met 41mm Malossi ipermatic replica dit jaar aanslingeren, want deze ligt al veel te lang op de kast. Laatst een prima ruil met Javad gemaakt, ik heb nu 3 verschillende carburateurkits voor de RV, geen smoesjes meer dus:D

Florian
        Topic starter

Hoofdstuk draaibank,

Vandaag en gisteren samen met mijn broer bezig geweest met mijn zelfbouw zij-inlaat.

Eerst hebben we het klein carter gevlakt.

Resultaat, een super vlak stukje aluminium.

Schroefdraad nog even netjes op getapt.

De klauw was versleten dus kregen we de krukas niet mooi gecentreerd in de draaibank. (De klauwen moeten geslepen worden).
          Dus vandaag maar even richting het werk van mijn pa, daar staat een zo goed als nieuwe draaibank.

Resultaat een 10mm gat.

Krukasje nog even netjes opgepoetst.

Dagje well spend dacht ik, nu zijn we er nog niet natuurlijk.
          To do list voor de komende tijd:

– Alu bus draaien om de originele inlaat af te sluiten.
          – Cilinder en cilinderkop vlakken.

Wat betreft de Citta
          – SI achterbrug versterken
          – Bussen draaien voor extra voorvering
          – Alles laten coaten op het frame en velgen na.

Genoeg te doen dus:D

bart#24

Net werk Florian!

Succes met de vorderingen!

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Ben benieuwd hoe het gaat lopen met de zelfbouw zij inlaatje florian ;)!

speedbuxy
              Bijdrager

Ziet er zeker netjes uit en bovenal het is ”zelfsbouw” dus dat maakt het des te mooier

Florian
                Topic starter

Net werk Florian!

Succes met de vorderingen!

Thanks;)

Ben benieuwd hoe het gaat lopen met de zelfbouw zij inlaatje florian ;)!

Ben ook erg benieuwd. Hoop ergens rond de 80-85km/h GPS. Maar niet minder belangrijk hoe het allemaal in elkaar zit. Hoop dat alles meteen potdicht zit zonder valse lucht. Maar met al dat vlakke aluminium straks kan dat natuurlijk niet anders dan goed komen:D

speedbuxy :
                  Ziet er zeker netjes uit en bovenal het is ”zelfsbouw” dus dat maakt het des te mooier

Ja precies! Vooral leuk om eens bezig te zijn met andere werkzaamheden:thumb

Waarom?

Was alweer vergeten dat je hiermee bezig was maar je bent mooi opgeschoten:) Ben ook benieuwd wat dit gaat doen maar het ziet er al veelbelovend uit, mooi werk:thumb.

Florian
                    Topic starter

Zal hem bij deze weer even op de homepage droppen!

Zoals jullie wel weten hebben we gisteren de Limburg toer gereden.
                      Ik kan jullie bij deze mededelen dat mijn Simonini Engine eindelijk noemenswaardige snelheden weet te bereiken.. Niet meer die slappe hap van vorig jaar waar ik mij vreselijk aan irriteerde:lol

Exacte snelheid weet ik niet maar billy reed 92,8 GPS en die passeerde ik easy, zit dus sowieso dicht tegen de 100km/h aan. Rijd nu met een ”Oostenrijkse” koppeling met daarin een gele drukveer en zilveren of gouden trekveertjes. Zitten nu 6,3 grams rollen in, deze wil ik nog even veranderen naar 6,5 gram.

Heb nog steeds niks veranderd aan de Citta, omdat ik gewoon te weinig motivatie had om eraan te sleutelen. Voorlopig geen toertjes in de planning dus kan ik rustig gaan sleutelen. Andere velgjes erin, versterkt driehoekslager, vaste lagers in het voorwiel, extra vering in de voorvork en nog wat kleine dingetjes..

Hier nog een paar foto’s van de limbo toer om het niet een al te saaie update te laten lijken.

Hier hebben we ongeveer 2 uur gestaan nadat wij niet meer verder mochten rijden:con

Tabée

DinoH
                      Donateur

Luilak :p Mooi blokje heb je daar :thumb

Florian
                        Topic starter

Hier een tweetal foto’s van een paar weken geleden.

Brommertje rijdt nog altijd prima, van mijn plannen om het zelfbouw zij-inlaatje en of de Malossi RV eronder te monteren is niks van terecht gekomen.

Misschien deze winter eens wat nieuws klaarstomen. Wellicht dan ook de gecoate velgen, deze liggen ook aardig te verstoffen:lol

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

Pff we weten al langer dat het jaren bij je duurt voor er iets gebeurd florian 😛
                            Net als je plannen om een citta te renoveren ;).

DinoH
                            Donateur

Het blijft een nette citta, en ben ook erg benieuwd hoe die velgen gaan staan!

speedbuxy
                              Bijdrager

Lennaert :
                                Pff we weten al langer dat het jaren bij je duurt voor er iets gebeurd florian 😛

Ik herken dit probleem wel:lol
                                Maar hoe langer een plan ligt te rijpen hoe beter die word;)

Crullie
                                Donateur

Langzaam of niet, alles wat van Florian komt is TipTop in orde :thumb
                                  Dus ik denk dat Florian niet eerder begint te sleutelen voordat die 110% zeker is.

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.