- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 oktober 2013 om 08:58 #493155
Haha Robin, aan alles is uiteraard gedacht! Ik ga namelijk nog niet stickeren. Dan doe ik uiteraard pas wanneer de velgen gecoat zijn. Mocht het niet passen omdat coating een stuk dikker is als normale lak dan vijl ik zo wat van alle kanten af;)
@Seann: Ik ga ze inderdaad gewoon vast bouten. Een boutje of 2 ringetjes tussen beide plaatjes om de ruimte op te vullen en een nylock moertje, dan komen ze niet zo gauw meer los. Wil sowieso zwarte boutjes/moertjes/ringetjes gebruiken. Maar zwarte moertjes heb ik zelf nog nooit gezien?:pest
@Buxy: Nee never, dat kan echt nooit uit! Daarvoor ben je er gewoon veel te lang mee bezig. Het is ook gewoon kutwerk om te doen:P
@Wilk: Dat zal het vast zijn ja, thanks
7 oktober 2013 om 09:47 #493156Zwarte inbusboutjes bestaan wel, HSS heet het dan geloof ik. (weet ik niet zeker)
10 november 2013 om 13:21 #493279Ik heb afgelopen vrijdag mijn velgjes opgehaald bij Novacoat.
Moet zeggen dat ik overall erg tevreden ben over de afhandeling van het coaten, oké de tandjes van het achterwiel zijn een klein beetje mee gecoat. Ik denk als ik de moer vastdraai dat de naaf er alsnog mooi netjes in schuift.‘k heb meteen alle plexiglazen plaatjes voorzien van de carbonsticker. Met dit als resultaat.

Ik ben zééér tevreden met het eindresultaat

=)Ben nog niet weer bezig geweest met het zelfbouw inlaatje, maar vooralsnog zit er ook geen haast achter.
Wat ik nog wel wil doen deze winter:– Voorvork voorzien van een 2e set veren. Om hem stugger te maken.
– Achterbrug versterken en laten coaten
– CNC delen monteren (driehoekslager + versterkring voor de schaal
– Brommer weer vers in elkaar met nieuwe stofbusjes, zwarte dopjes op de bouten en moeren.Alles lekker rustig stap voor stap:relax
Verder ben ik bezig geweest met het blokje van Beuze te reviseren.

Carters helemaal gereinigd met petroleum. Daarna een laklaagje gegeven.
Krukas even opgepoetst.
Opbouwen.

Ik vind de originele DR pakking maar lomp op een Piaggio carter. Sluit bij de spoelpoort van het groot carter maar op de mm af. Geen zin in risico, dus zelf maar eentje geknipt.
Verse DR evo
Eindresultaat! Weer gereed voor heel veel probleemloze km’ers:D10 november 2013 om 13:29 #493280Netjes ;)!
m.b.t de tandjes en coating is het verstandig om niet de moer direct aan te draaien om als een soort trekker idee te gebruiken.
De achterklok moet écht er zo in glijden en passen want anders vernaggel je straks je velg ;)!Verder haal je zeker wel een dikke 10km winst uit die plaatjes door de aerodynamica! Nu alleen nog polini racelucht en malossi ventieldopjes en je bent de snelste van de groep :D.
10 november 2013 om 13:58 #493282Zeer netjes gedaan florian, ziet eruit als nieuw
10 november 2013 om 14:25 #493283Florian,
Die velgen zien er sexy uit geak!=)
Goed bezig!10 november 2013 om 19:29 #493287Die velgen zijn echt heel er nice zo 🙂 Weer lekker een uniek detail
10 november 2013 om 19:58 #493288Florian die velgen zijn super echt iets unieks

Tip voor de voorvork check mijn perso daar heb ik bravo veren gebruikt om het inveren wat stugger te maken rijd super 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi10 november 2013 om 20:25 #493289Erg mooi die velgjes zo….
11 november 2013 om 00:18 #493290Ik ga de rating dan toch ietsje omlaag halen want het is mij te zwart:lol
Maar het is zeker wel uniek
en denk dat gemonteerd onder de brom de looks beter uitkomt en ben hier dan ook wel benieuwd naar.
Keer ring zou ik trouwens voortaan ietsje verder drukken want nu heb je kans dat ie gaat zweten na mate die wat in slijt.11 november 2013 om 01:44 #468892Vind de velgen ook echt nice hoor, zie je niet zomaar inderdaad.
Is het niet een optie om de plaatjes vast te lijmen op de velg? (ipv de boutjes). Of wil je juist met boutjes like this?En het schoongemaakte blokje ziet er echt als nieuw uit! Is petroleum het beste materiaal voor schoonmaken?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 november 2013 om 10:07 #493291Thanks guys

@Lennaert: Dat ik volgend jaar de snelste ben staat buiten twijfel natuurlijk:D Nee kidding, ik ga zoals het nu lijkt met het zelfbouw inlaatje rijden en weet eerlijk gezegd niet wat ik daar van moet verwachten. We’ll see
@Lightlord: Ja daar heb ik het idee inderdaad ook vandaan gejat:D Alleen ga ik wel de voorvorkrubbers monteren, dus je gaat het niet zien straks.
@Buxy: Ik ben ook zeker benieuwd hoe het onder de Citta staat. Toch zal dat nog wel een tijdje duren ben ik bang. Wil namelijk eerst de voorvork en achterbrug aanpakken voordat ik alles weer in elkaar zet. Ook wil ik graag een setje Qing Da bandjes erom hebben, hiervoor zal ik scooterenminibikeshop even bellen.
@Flick: Petroleum is niet zozeer het wondermiddel om blokjes schoon te maken. Je moet gewoon een goedje hebben waarmee je de modder en troep kan laten weken. Daarna met een platte schroevendraaier tussen de hoekjes alle modder wat los halen. En dan met petroleum en een kwast de overtollige viezigheid verwijderen. Een staalborstel en staalwol is ook geen overbodige luxe om te hebben. Hierna heb ik het wel gespoten he, het is dus niet zo dat de carters na de petroleumdouche er zo uit zien.
Lijmen vind ik niet zo’n mooie oplossing. Zit je weer met al die troep op de mooie gecoate velgen. Was ongetwijfeld mooier geweest, maar ik vind deze boutjes ook zeker niet verkeerd staan. Geeft weer een beetje contrast.
11 november 2013 om 11:19 #493292Ik vraag me ook af of het wel mogelijk is om dat te verlijmen, de kans is vrij groot dat je na een tijdje rondvliegende plaatjes krijgt.
11 november 2013 om 17:49 #493293docs911 :
Ik vraag me ook af of het wel mogelijk is om dat te verlijmen, de kans is vrij groot dat je na een tijdje rondvliegende plaatjes krijgt.Boutjes met Loctite voorzien, dan komt dat niet meer los.
En de boutjes zou je heel mooi af kunnen doppen met zwarte boutdoppen.
11 november 2013 om 18:54 #493294Fredzzz :
docs911 :
Ik vraag me ook af of het wel mogelijk is om dat te verlijmen, de kans is vrij groot dat je na een tijdje rondvliegende plaatjes krijgt.Boutjes met Loctite voorzien, dan komt dat niet meer los.
En de boutjes zou je heel mooi af kunnen doppen met zwarte boutdoppen.
Thomas heeft het over het vastlijmen van de plaatjes aan de velg, niet over het vastlijmen van de boutjes.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.