Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

lekker bezig Florian :thumb

speedbuxy
      Bijdrager

Ook een mooie score uit Sexbierum dus:thumb
        En die hoon dingen zijn idd wel relax voor het fijnere werk:thumb
        (die werk tafel indeling is trouwens haast identiek aan de mijne:lol)

Florian
        Topic starter

Afgelopen dagen bezig geweest met een zelfbouw zij-inlaatje!
          Het adaptorplaatje is zo goed als klaar moet enkel nog goed gevlakt worden.

Eindstand gisteren (15-09-13)

Vandaag nog even bezig slijpen/schuren en vlakken

Deze kant moet gevlakt worden door een klein uitschietertje met het frezen:|

Het begint allemaal al vorm te krijgen, maar we zijn er natuurlijk nog lang niet. Ik wil eerst alle lak van het groot en klein carter gaan stralen. De originele inlaat moet nog worden afgesloten. Krukas moet nog worden aangepast. Oftewel genoeg te doen de komende tijd:thumb

speedbuxy
          Bijdrager

Jammer van de uitschieter want ziet er verder smooth uit:thumb
            Hoe ga je de achter bevestiging voor de adapter plaat realiseren?

Florian
            Topic starter

Ik ben van plan om het ophangpunt net als ChrisNL te fixen. Maar in principe moet het ook werkend zijn zonder het achterste ophangpunt.

Dat uitschietertje is inderdaad minder en baalde hier ook flink van. Het is ook redelijk diep, ben namelijk al meer dan een uur wezen vlakken geweest tot het bloeden van mijn duim aan toe, dus daar ga ik later in de week wel mee verder. En daarna sluit het weer prima af:thumb

Ik ga overigens gewoon met een Polini membraanset rijden i.p.v. de Simo welke op de foto’s naar voren komt.
              Heb hier ook nog een nieuwe 19mm Dell’ortho liggen, die leent zich natuurlijk perfect voor dit setje.

Neig ook steeds meer om mijn 43mm Eurocilindro op dit setje te monteren, dat moet vast een goede combo zijn:thumb

tnerual
              Bijdrager

Een vraagje: met welke staalborstel heb je je beziggehouden met het oppoetsen van de gezandstraalde Proma Cannon?

Voor de rest: weer lekker bezig 😉 Die hoonsteentjes, kan je ze ook gebruiken voor alu cilinders?

W-Y
                Bijdrager

Ziet er goed uit kerel! Jammer van die uitschieter, het overkomt de besten :thumb

SpeedyVespa
                  Donateur

Dik! vario is binenn trouwns, nog bedankt:thumb
                    Ziet er keurig uit:thumb

Martino
                    Moderator

Betkend het nu ook dat je zelfbouw zij-inlaat even stil komt te liggen met de komst van GTA V? Volgens mij zal ik me namelijk niet zo heel veel zorgen maken over dat uitschietertje. Goede vloeibare of locktite gebruiken bij het monteren van de boutjes en het zal vast dicht zitten.

Wat is eigenlijk die buitendiametermaat van het spruitstuk?

Florian
                      Topic starter

Thanks allen:thumb

@Tneural: Je kan deze hoonsteentjes niet gebruiken om alu cilinders te honen. Enkel gietijzeren dus;)

Dat uitschietertje is inderdaad geen ramp maar toch wil ik het voor het oog netjes uit hebben zien en laat ik het plaatje vlakken. Evenals het klein carter waar dit plaatje op komt.

Projectje staat nu wel weer 1,5 week stil door de elfsteden tocht van aankomende weekend want enkel in het weekend kan mijn broeder helpen met de volgende stappen voor dit blok.

Wat er nog gedaan moet worden:

– Alles laten stralen (ook de originele inlaat zodat deze mooi grof is en de epoxy om het af te sluiten goed zal hechten)
                        – Krukas aanpassen
                        – Adaptorplaat en carter vlakken
                        – Originele inlaat afdichten

De buitendiameter van dat spruitstuk is 36mm (wil wel ruilen tegen een Malossi/Polini membraan:D)

Florian
                        Topic starter

De winter staat voor de deur, toerseizoen is afgelopen. Tijd voor wat veranderingen aan de Citta.

Carbon plaatjes

Ook kwam ik op het idee om wat met mijn velgen te doen. Iets wat je nooit ziet (op 1 á 2 Citta’s van jaren geleden na)

Hier alweer bijna op de helft.

Voorvelg

(Oeps, alle profielen voor de voorvelg:|)

Na 2 dagen slijpen, vijlen en passen is dit het voorlopige resultaat.

Alle plexiglazen profielen worden net zoals de treeplaatjes voorzien van een carbonlook.
                          Ik zou iedereen afraden om dit na te doen, want het is echt gigantisch veel werk. Ik ben dus ook zéér blij dat het klaar is:D Zijn in totaal 28 plaatjes, ik ben toch eigenlijk ook gek:D

In de winter wil ik nog wat aanpassingen doen aan de Citta:

– SI brug versterken en opnieuw laten coaten.
                          – Bus draaien voor vaste lagers voor de voorvelg.
                          – Andere velgen, en laten coaten

Binnenkort meer updates, met o.a. het zelfbouw zij-inlaatje;)

Wilk1985
                          Moderator

Dit verklaart inderdaad waarom je het nooit ziet :D.

Maar het zal vast mooi staan en erg origineel! Mooi werk :thumb

speedbuxy
                            Bijdrager

Het ziet er wel strak uit dus je werk word wel beloond:thumb
                              Maar ik hoef je dus niet vragen wanneer ze in de web shop komen begrijp ik wel:lol

seann
                              Donateur

ziet er goed uit florian!:thumb

ga je ze allemaal vast maken met boutjes of toch maar wel lijmen?

-RobinvS-
                                Bijdrager

En dan laat je je velgen coaten, passen de plaatjes niet meer:D

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.