Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Dat zijn gezonde tune aanpassingen voor de cilinder en carter :thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
      Bijdrager

Net stukje huisvlijt:thumb
        En cp blijf ik echt een prima ontsteking systeem vinden, ik rijd nu alweer weken rond te blazen zonder 1 mis fire:thumb
        (ben vanmiddag bv ook nog een 25km wezen blazen over Stiens enzo)

Florian
        Topic starter

Na de ietwat teleurstellende snelheid van afgelopen zondag ben ik eens opzoek gegaan naar de oorzaken hiervan.
          Al gauw kwam ik bij de carburateur uit.. Dom genoeg heb ik nooit mijn gaskabel strak genoeg afgesteld, dus kon de gasschuif nooit helemaal open:? Dat mij dit nooit is afgevallen.. Dumbass:D

Daarnaast was de originele SI snaar voor 90mm schijven te lang. Deze snaar is passend wanneer je het blok helemaal vooraan hebt geschoven. Helaas heb ik geen stelmogelijkheid meer in verband met de zij-inlaat. Het zou eventueel kunnen maar dan moet ik de achterbrug weer aanpassen. Nu heb ik een passende snaar gevonden, 13×1100. Maar het vreemde is. Hiervoor had ik een 13×1125 snaar deze was dus te lang. Nu heb ik ook een 13×1120 gekocht, deze is nog weer langer dan de 1125 snaar:?

De snaar die er nu op zit is 8,5mm hoog. Is dit plat genoeg? Malossi is namelijk 8mm hoog en de RMS snaar die ik hiervoor er op had is 6mm hoog. Want scheelt een te hoge snaar ook op topsnelheid??

Ook nog even een stickertje geplakt:D

-RobinvS-
          Bijdrager

Snaren worden geleverd in binnenmaten en buitenmaten(dus aan de buitenkant of aan de binnenkant van de snaar gemeten), wellicht heb je een 1125 buitenmaat en 1120 binnenmaat.

W-Y
            Bijdrager

De hoogte van 8 of 8.5mm van de snaar zou niet veel verschil moeten maken in snelheid. Alleen als je snaar te dik is kan die over je bus gaan lopen van je voorvario i.p.v. tussen je schijven. Dat kan je zo checken door je snaar ff in de vario te duwen en dan kijken of je nog ruimte hebt tussen de snaar en de bus. 🙂

Wel jammer van je gasschuif, zoiets kleins 😉 Is je top nu 99kmpu na deze aanpassing? Das wel netjes 🙂

Florian
              Topic starter

Nee ik heb er nog niet weer mee gereden dan enkel de straat op en af. Merk wel dat de trekkracht weer helemaal terug is. Ook wel logisch aangezien die andere net te lang was. Vanaf de 10 á 15km/h begon die toen pas echt te trekken.

Hij is keurig netjes 13mm breed. Snaar ziet er op het oog prima uit voor een snaar van €6,-. Wanneer hij goed voldoet ga ik er zeker meer van bestellen.

Ik moet gewoon die f*cking 100km/h halen:lol:D

Florian
                Topic starter

Tijdens het heerlijke weer van vandaag heb ik maar besloten om even een rondje te gaan rijden. Ff naar m’n pa gereden om daar wat te sleutelen.

‘K zag dat hij mijn Proma Cannon gestraald had. Helaas was dat alweer 3 weken geleden dus er zat alweer wat roest op.

Meteen maar even langs de staalborstel gehaald:

Dat ziet er alweer stukken beter uit. Nu moet het uitlaatje nog naar de coater toe om deze even een chroom coating te geven:D

Ook even met mijn CP Evo bezig geweest. Ik heb even een extra gaatje getapt om het membraanplaatje beter vast te kunnen zetten.

Morgen gaat dit blokje vers in elkaar, met:

CP Evo carters (Berini ontsteking)
                  46mm Polini cilinder
                  46mm Pinasco kop
                  19mm Dell’ortho, Polini filter
                  Piaggio snorkrukas

Blokje komt op pouli vandaar dat ik kies voor Polini beukpower:thumb

Rizla
                  Donateur

Voor de limbo tour?

Ik bedoel het blokje.

Mooi uilaattje weer.

bosje
                    Bijdrager

Met wat voor staalborstel doe je dat dan?(foto?)

Florian
                      Topic starter

Afgelopen tijd veel gedaan aan beide Citta’s.
                        Na de tegenvallende prestaties tijdens de Limbotour van een aantal weken geleden was ik behoorlijk chagrijnig waarom hij nou niet wil presteren. Al gauw kwam ik bij de achterkoppeling aan, waarvan de schijven (nieuw gekocht) al wat speling had. Ik was verbijsterd toen ik de koppeling uit elkaar gedraaid had.

Ik kon de schijf er zo met de hand uitdrukken, dat lijkt mij nou niet de bedoeling van nog geen 100km oude schijven:|
                        Hierna heb ik de schijf en bronzen bus lichtelijk opgeschuurd en weer in elkaar gedrukt met een klodder locktite en het zit na een heus racetourtje nog zo vast als een huis, topspul dus:thumb

Alsnog krijg ik de Citta niet over de 90km/h heen. Ik ga nu eerst nog een aantal andere koppelingen testen en dan kijken of de finishing touch hier in zit:thumb

Ook ben ik de afgelopen week bezig geweest met mijn andere Citta.

Setup:

46mm Polini
                        CP Evolution Engine
                        19mm Dell’ortho, 80 sproeier
                        Polini filter
                        Pouli 55, 1:6,7 vertanding
                        Proma Circuit

Hiermee hield het blok verschrikkelijk in met een trieste topsnelheid van 65km/h op de GPS
                        Wanneer ik het achterwiel op tilde en gas gaf ging hij op een gegeven moment flink haperen. Wat ik op de weg ook voelde..
                        Toen zonder filter geprobeerd en toen vloog het blokje!

Conclusie, te grote sproeier i.c.m. het Polini filter.

Maar ik was wel klaar met het Polini filter, dus maar gelijk een Malossi filter gepakt

Van dat filtermateriaal voor aquaria gebruikt

Met sproeier 86 bwoappte hij nog wel wat maar reed al stukken beter en veel sneller. Met sproeier 88 was het bwoapen weg, maar het haperen kwam weer terug.

Erg tegenstrijdig, bwoaapp is een te kleine sproeier, maar als ik een maat groter erin draaide hapert hij weer op top?

Toen heb ik minder filtermateriaal gebruikt en het was al een stuk beter maar nog niet optimaal:con

Zo weinig filtermateriaal en nog steeds te weinig lucht.. Of te veel benzine. Maar met een kleinere sproeier vraagt hij om een grote:?

Gisteren nog even een leuke 30km gereden met de Evo, ben nog lang niet tevreden maar wel een fotootje geschoten.

Docs
                        Donateur

Ik zou een stukje schuim van zo’n schuursponsje gebruiken 😉 dat kun je heel dun snijden, maar is geen gatenkaas zoals dit :S

Volgens mij hou jij ook wel van poetsen 😀 Ziet er allemaal weer heel netjes uit :thumb

speedbuxy
                          Bijdrager

De bwoaapp hoort ook wel wat bij de evo. (en reedvalve)
                            Nou zal het Malo filter hier wel sneller aan bij dragen, maar zelfs mijnes met Polini filter doet het af en toe wel.

Wel raar trouwens dat die bus fixen verder niet echt snelheids winst op leverde.
                            Want het komt overeen met een gebroken half poeli bij scooters en dat kost wel degelijk van de snelheid.

Florian
                            Topic starter

docs911 :
                              Ik zou een stukje schuim van zo’n schuursponsje gebruiken 😉 dat kun je heel dun snijden, maar is geen gatenkaas zoals dit :S

Volgens mij hou jij ook wel van poetsen 😀 Ziet er allemaal weer heel netjes uit :thumb

Ik ben bang dat een héél dun stukje spons niet genoeg lucht doorlaat. Als dit al niet genoeg doorlaat dan weet ik het even niet. Ik ga morgen eerst een 86 sproeier monteren en de gasclip één groef naar beneden. Zodat de gasnaald een klein beetje hoger komt en dus iets meer mengsel in het blok komt.

speedbuxy :
                              De bwoaapp hoort ook wel wat bij de evo. (en reedvalve)
                              Nou zal het Malo filter hier wel sneller aan bij dragen, maar zelfs mijnes met Polini filter doet het af en toe wel.

Wel raar trouwens dat die bus fixen verder niet echt snelheids winst op leverde.
                              Want het komt overeen met een gebroken half poeli bij scooters en dat kost wel degelijk van de snelheid.

Dat bwoappen hoort er inderdaad wel enigszins bij, maar deze blokken moeten ook kunnen lopen zonder de bekende bwoaapp.

Ik vind het ook erg vreemd van die achterkoppeling. Ik dacht echt nu ben ik eruit. Hele brug opnieuw aangepast zodat ik de Malossi snaar voor 100mm schijven op mijn 90mm schijven kan gebruiken. En dan de schijven aangepast. Maar ik moet blijkbaar nog even geduld hebben voordat ik dik over de 90km/h heen ga:con

Florian
                              Topic starter

Veel verzet de afgelopen dagen:D

Eergisteren even 2 blokjes opgehaald uit sexbierum.

Hier al half gedemonteerd.

Op één van de blokjes zat een 43mm DR oude versie. Klein krasje onder de uitlaatpoort, niks ernstigs dus.

En hetgeen waar is wel erg blij mee was, een bijpassend DR kopje. Helaas was de pret van korte duur want ik zag dat de bougie er helemaal scheef ik zat. Het draad natuurlijk vernaggelt.

Vandaag het cilinderkopje aan mijn broer laten zien en die wist er wel raad mee!

Fits like a glove:D

Toen kwam ik op het idee om van één van deze cartertjes maar een DR blokje te maken.

Gelijk het inlaatje gevijld

Perfect grootte voor een 43mm DR

Ook had ik nieuwe hoonsteentjes besteld aangezien die andere die ik had veel te kort waren (28mm) en dus constant in de poorten hapte.

Gelijk maar even ingewijd:D

beginnetje gemaakt met de 43mm Autisa van Pepko

Die krasjes ga ik er niet uit krijgen maar de overige spoortjes nog wel denk ik.
                                Was toch wel een pittig warmlopertje:(

43mm Malossi van Martino

Voor:

Na:

Dat was wel weer genoeg gesleutel voor vandaag:lol

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Kijk die hoonsteentjes zijn geen verkeerde koop geweest zo te zien.
                                  Leuk detail ook die DR kop en ik wou al gaan beginnen met typen om te zeggen dat je dat zo kon fixxen maar je broer heeft het goed opgelost ;)!

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.