Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

@Martino: De Leovince SP klinkt nog altijd netjes zwaar en dof hoor:thumb

Die spruitstukjes zijn inderdaad niet heilig. Had graag gezien dat het allemaal plug en play was. Gelukkig is het redelijk makkelijk te fixen:con

Vandaag ben ik weer even bezig geweest met het Harz buffeltje.

Blokje klinkt netjes! Heb er niet echt mee gereden, dit kan op zijn vroegst morgenavond pas.
      Nog even spelen met de rollers, heb er nu 7 grams in waarmee hij best al leuk trekt.

Zoals gezegd betreft het een kick SE met 42mm Polini, 13mm Dell’ortho met sproeier 66, Malossi filter met gaasje, 1:11,5 vertanding, 100mm koppeling met standaard drukveer en polini groen en Malossi voorvario

To do list:

– Kabels wegwerken (kabelgootje overspuiten..:?)
      – Verlichting werkend maken
      – Stepjes monteren + tapeind
      – Veer regelen voor SI zijstandaard
      – Rechter zijkap fixen
      – Brommertje uitgebreid testen:D

’t hok begint ook al aardig vol te raken met al die brommers..

The daltons:D:duivel

Piet30
      Donateur

Florian! :

Piet30 :
        Nice, I hope the controletties in the Harz will be at home at that time :bier

I hope so too. But do you think there is a lot of police in the Harz?
        Everybody drives with a Giannelli original power or Leovince SP. These are the most silent ”speed” exhaust available. Silent power:D

Why aren’t you driving with us?

I like to drive with you guys the strand or 11 steeden or similar tours, that is cool.

Driving in Germany to me is not cool, most of the German people are “Spießer” (bourgeois), they will insult you if you are to fast or to loud. There is not much tolerance in Germany for people who like to have fun. 😕

But nevertheless, I wish you all great fun. :thumb

speedbuxy
        Bijdrager

Zo,n si versie sp staat idd niet echt mooi onder een citta.
          Maar verder wel een net buffeltje:thumb

@piet30
          It,s time some people gone chance that:lol

Piet30
          Donateur

Speedbuxy, if not you crazy guys, who else ? 😀

Javad
            Donateur

Waar heb jij die stickers gekocht van je stickerbomb Ciao?

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Florian
              Topic starter

Javad :
                Waar heb jij die stickers gekocht van je stickerbomb Ciao?

http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/stickerbomb/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/media_all/index.html?_requestid=124745

Ik had het gele en zwarte boekje;)

Javad
                Donateur

Thanx, die ga ik ook aanschaffen, ik ga mijn treeplankjes en convertkap stickerbomben.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Florian
                  Topic starter

Afgelopen dagen bezig geweest met mijn Evo Engine.
                    In eerste instantie liep hij best goed al enkel bwoapte hij lichtjes bij het gas geven.
                    Heb meteen de gasnaald een standje hoger gezet (clip één groef naar beneden). Gek genoeg is hij hierna slechter gaan lopen aangezien de gasnaald maar 25-75% van gas bepaald.

Filmpje bij de eerste testrun:

Na enig prutsen met de naald/stationair & luchtschroef was dit het resultaat.

[

Alleen maar slechter dus. Zoals je hoort loopt hij op de choke stationair stukken beter dan zonder.
                    Ik vind hem ook haast naar valse lucht neigen.

Setup:

43mm Polini Motori
                    Elek. Polini Evo Engine
                    19mm Dell’ortho, ”puch” powerfilter
                    Polini Top One
                    Sproeier 74
                    Gasnaald op de één na hoogste groef
                    Luchtschroef haast alle mogelijke standen geprobeerd
                    B7HS bougie.

Nog maar even verder sleutelen dus:D

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Klinkt als valse lucht of een veel te kleine sproeier inderdaad…
                      Spray eens met wd40 her en der, om te kijken of de engine daar op reageert. Dan weet je of het valse lucht is en waar.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

erikbloemberg

@florian ik denk ook een te kleine sproeier ik denk dat je ergens rond de 80 moet zitten.

74 lijkt mij aan de kleine kant

speedbuxy
                        Bijdrager

74 is zeker te klein.Want ik rijd met 43mm en origineel Polini filter al met sproeier 70.
                          En een power filter zal dit zeker met 10maten doen toen nemen.
                          Dus begin idd eens met een 80.

Florian
                          Topic starter

Duidelijk, even een groter sproeiertje monteren en zien wat hij dan doet. Toch is de bougie best tevreden over de sproeier. Deze zegt namelijk (licht) bruinig. Anyway ik ga vandaag even verder afstellen met sproeiers e.d.

Hij start trouwens ook enkel op de choke (Choke is meer mengsel maar hoeveelheid lucht blijft gelijk? Right?)

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Klopt, want doormiddel van je chokehendel aan te trekken komt er mengsel van je ‘chokesproeier’ voorbij de gasnaald.
                              Dit maakt je mengsel rijker inderdaad, zuurstof blijft hetzelfde.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

Florian
                              Topic starter

Vandaag mijn 42mm Polini onder handen genomen. Uitlaatpoort heb ik ietwat verbreed, verder het kanaal wat opgeruimd.

Omdat ik toch bezig was heb ik meteen de basis van de 42 Polini aangepast, de CP Evo.
                                De linker spoelpoort loopt nooit mooi overeen voor de Polini cilinders. Meteen maar even meegenomen dus.

Voor het eerst sinds 3 jaar ga ik mij weer eens wagen aan een CP ontsteking. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, mocht het niks worden mik ik er een berini ontsteking in. Maar vooralsnog heb ik er alle vertrouwen in:thumb

De Elektronische Evo wil nog niet echt vlotten. Ben wel tot de conclusie gekomen dat deze valse lucht trekt.. Onder het membraanplaatje waar de carterhelften op elkaar komen. Best balen aangezien het blok nu dus helemaal uit elkaar moet. Komt dit trouwens vaker voor bij Evo’s? Ik heb namelijk nog nooit valse lucht tussen de carterhelften gehad.

lars-ciao
                                Bijdrager

Ziet er goed uit!, ik vind cp leuker rijden, maar gaat helaas sneller kapot.

Ik heb geen last van valse lucht bij mijn evo.

Succes ermee:thumb

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.