Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

Naast die cali 90mm schijven zie ik ook een malossi ?????????? voorvario florian :no.
      Knal er eens een polini op ;)! Misschien dat dat wel het magische is je weet maar nooit haha!

Cali ziet er goed uit zo altijd wel oké ogende uitlaatjes :)!

En van die blauwe begrijp je volkomen pff..

El Citta
      Donateur

Vind je citta er sportief en netjes bij staan zo Florian:thumb Ben toch wel heel benieuwd wat voor snelheid je gaat uitkomen nu 😉 Op de foto zit je zijkap er op, is dat met kelk op je carburateur? Zo ja dan heb je hem waarschijnlijk aangepast want bij mij paste dat ook niet.

joelciao
        Bijdrager

vind de citta er heel erg mooi bijstaan, zeker met die cali:thumb

brent
          Bijdrager

Beste florian hoe heb jij je achterbrug verstevigd ?

DinoH
            Donateur

@brent Je ziet toch dat er een si-brug onder zit:?

Waarom?

Jammer dat je niet kon testen want ben echt heel benieuwd wat je gaat winnen aan snelheid. Het blokje loopt verder goed alleen vind ik em wel wat laag stationair lopen. Ik zou deze iets opschroeven want dan heb je ook minder last van vollopen/verzuipen bij de stoplichten.

Vind je Citta erg netjes geworden en hoop em zondag eindelijk in het echt te bewonderen:thumb

Florian
                Topic starter

@Flenny: Helaas heb ik nog geen 90mm schijven hoor:? Dit is met 100 schijven. Polini zit er zondag gewoon op hoor:thumb

@Citta89: Dit is zonder kelk, wat je zegt inderdaad. De zijkap past niet i.c.m. de 60mm kelk:( Ik heb nu enkel het rubber van zo’n powerfilter erop.

@Brent/Ciaoracing75: Brent doelt waarschijnlijk op het bewerken van de brug voor de zij-inlaat. Ik heb enkel die ronding na gelast aan de ophanging aan het frame.

@Waarom?: Ben ook ERG benieuwd wat hij doet nu op top inderdaad:D Ik zal hem stationair wat hoger zetten:thumb

Florian
                  Topic starter

Zoals sommigen al wisten is de gedurafixte originele inlaat gisteren los gekomen.
                    Vandaag ben ik op de struin geweest naar een oplossing. Al gauw kwam ik een gezellig werkplaatsje tegen die mij graag wouden helpen. Het idee is een busje draaien die een paar honderdsten groter is dan de inlaat om deze er vervolgens in te persen.

Enkel dit busje erin persen zorgt nog niet voor een 100% luchtdichte afsluiting. Aan de rand van het dopje heb ik daarom Hysol (epoxy) gesmeerd. Daarna het busje persen en vervolgens alles rond de inlaat ingesmeerd met epoxy. Het ziet er niet mooi uit maar het zit 100% luchtdicht en het komt niet meer los:D

Morgen alles monteren en kijken hoe het loopt. En natuurlijk zondag toeren wanneer alles netjes loopt:thumb

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

Kijk goed nieuws florian! Leuk dat er nog mensen zijn die graag andere helpen altijd fijn ;)! Ben benieuwd hoop dat het goed loopt allemaal je loopt anders een lekker soepje mis ;)!

Florian
                      Topic starter

Vandaag wat kleine werkzaamheden verricht.
                        Beginnend bij mijn achterbrug die ik heb aangepast voor Evo Engine/RV’s

Verder heb ik even een nieuw bandje om mijn achtervelg gelegd en de velgen gepoetst

Zien er weer fresh uit:thumb

Heb vorige week mijn frame ook opnieuw gespoten, verder niet speciaal heb er ook geen foto’s van gemaakt.
                        Hoop dat ik volgende week de laatste hand kan leggen op de Citta want dan heb ik ook nog ruim 2 weken om te zien of het safe te rijden is in Duitsland. Deze ligt nu namelijk nog to the bone uit elkaar..

Setup word:

42mm Polini Alu Evg
                        Ori. Kick Speed Engine
                        13mm Dell’ortho met Malossi filter & 1 gaasje. Sproeier 66
                        Malossi vario, 1:10,5 vertanding, 100mm schijven
                        Giannelli Original power/Leovince SP

Dit moet toch wel lekker gaan cruizen. Als reserve heb ik een mix blok bewerkt voor een 41mm Polini liggen. Deze moet enkel nog in elkaar gebrand worden.

Verder was mijn membraan kapot gegaan tijdens de Sluis tot strand tour. Waarom? heeft deze even gefixt:thumb

Heb meteen gebruik gemaakt van de situatie door het spruitstukje op de dremelen. Deze is nu 20,2mm

speedbuxy
                        Bijdrager

Ik had die spijltjes tussen je membraan dan ook meteen weg gedremeld want die zitten er met deze kleppen toch maar voor spek en bonen bij:lol
                          En is die achter band een Kenda?
                          Want anders rijd je met exact dezelfde banden profielen als mij:lol

Florian
                          Topic starter

speedbuxy :
                            Ik had die spijltjes tussen je membraan dan ook meteen weg gedremeld want die zitten er met deze kleppen toch maar voor spek en bonen bij:lol
                            En is die achter band een Kenda?
                            Want anders rijd je met exact dezelfde banden profielen als mij:lol

Dat is inderdaad nog niet eens een gek idee. Wellicht dat ik dit in de toekomst nog ga doen. Misschien scheelt het net weer een km’ertje:D

Rijd inderdaad met een Kenda Semi slick als achterband en voorband een originele met zgan profiel. Vond het niet nodig om nog een extra slickje aan te schaffen. Kan prima zo:thumb

EPI
                            Bijdrager

Ik ben heel benieuwd hoe de setup met die 42mm EVG gaat lopen, ik heb nl nog zo’n cilindertje liggen welke matig is en ik twijfel of ik er een nieuwe zuiger voor moet bestellen.. de rest van mijn setup is gelijk (afg van een top-one)

Florian
                              Topic starter

‘T Harz brommertje begint eindelijk vorm te krijgen:thumb

Kleuren zijn hetzelfde als voorheen alleen ziet het er nu een stuk frisser uit:D

Setup:

Polini Kick SE
                                42mm Polini Alu
                                13mm Dell’ortho met Malossi filter, 1 gaasje
                                Malossi vario 1:10,5 vertanding + 100 schijven
                                Leovince SP

Vind de Leovince SP verschrikkelijk lelijk staan, enkel presteert hij goed en ik heb geen zin om een nieuwe Giannelli Original power te kopen. Morgen zal ik de achterbrug aanpassen voor de SP aangezien hij anders aan de binnenkant aanloopt aan de band:(

speedbuxy
                                Bijdrager

Florian! :
                                  Vind de Leovince SP verschrikkelijk lelijk staan,

Das ook de bedoeling want iets wat lelijk is valt ook niet op:lol
                                  Maar is al wel een net Harz buffeltje:thumb
                                  Zou normaal alleen zeggen dat ik de achter veren wel wat lang vind maar in jou geval mag dat ook wel.

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.