Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

srry dat ik even stoor he 😉

77km/h met vario 100mm 10.5/1 en malo var zit je ongeveer op een kleine 8k rpm.
      ik denk dat waarom`s blokje veel meer dan dat draait

zelfs mijn dr evo liep iets over de 10k rpm en daar haalde ik 88kmh mee.
      ik weet niet of jij ergens een vario ring hebt liggen anders kan je mooi zien wat er gebeurt als je volg gas geeft en hij gaat hoog de toeren in, je zou dan moeten kunnen voelen dat die op een hoger toerental harder trekt.

bijv. mijn creco loopt met moeite 65km/h, nu reed ik laats een berg af en hij leek te stoppen op 75 km.h.
      maar toen ik over de 76 kmh heen ging trok hij toch nog door naar 83km/h omdat daar op dat toeren tal blijkbaar de boost zat.

ik rij welliswaar met een 13/13 std tuned blokje (voor koppel) maar hij haalt het in principe wel maar mn rollen zijn nog iets te zwaar om in die boost te rijden op 8500/9000 toeren.

en ja om de hele dag 9k rpm te rijden is ook niks

gr ritz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

@ritze,

het blokje waar florian nu mee speelt had waarom? zelf eerst op de 99km/h geklokt.
        Dus het probleem zit hem in de uitlaat of overbrenging 😉

Florian
        Topic starter

@Ritze: Bedankt voor je reactie:thumb Alleen ik heb Malossi vertanding he, dus geen 1:10,5 vertanding. Weet zeker wanneer ik een Simonini Calibrata en 90mm schijven monteer richting zijn gemeten snelheid gaat. Want wanneer je andere schijven en een hoogtoerigere uitlaat monteert heb je ook meteen hele andere rollers nodig.

@All:
          Mocht je nette 90mm schijven hebben en of een nette Simo Calibrata en wil je deze doneren.. PM mij:D

Waarom?

Ik heb Florian hierover al uitgebreid gesproken maar wil hier toch even reageren..

Snap er werkelijk niets van dat de prestaties zo tegen vallen. Na het verkopen van mijn oude Simo blok heb ik de Citta gelaten zoals deze was qua vario afstelling. Ik heb de cilinder bewerkt en het blok netjes afgesteld waarna het liep als de brandweer!

Een maand geleden was het rond het vriespunt en zat haast als een Eskimo op de Citta. Goed aangekleed natuurlijk maar met al die extra kleding ben je ook een behoorlijke windvanger wat weer kmtrs kost. Het verbaasde me zelfs dat dit blok duidelijk meer power gaf dan mijn oude blokje en weet voor 100% zeker dat ik hiermee mijn persoonlijk record van 104km kan overtreffen:!

Ik vertelde Florian dat ik nu goed mijn best moet gaan doen om hem straks voor te blijven maar geloof dat ik me nu totaal geen zorgen hoef te maken:D Nee zonder gekheid, bij de uitlaat test zullen we mijn uitlaat en achter koppeling omwisselen en ben dan heel benieuwd wat dit gaat doen:thumb

Toch vind ik het erg vreemd als je nagaat dat enkel de uitlaat en 90mm schijven dit verschil maken??

Hier een waardeloos filmpje van Florian’s blok onder mijn Citta, ging enkel om het geluid. Het maakt niet eens heel gek veel toeren maar zodra ik bij 30sec het gas open draai hoor je toch duidelijk dat hier power in zit.

Florian
            Topic starter

Ik heb JMPB zojuist een mailtje gedaan of ze mij niet kunnen matsen met de Simonini Calibrata. Heb namelijk ook nog wat andere kleine dingetjes nodig (Giannelli Original power) of ik deze er niet gratis bij kon krijgen voor een vaste klant die al vele 100’den euro’s er naartoe heeft gestort. Nu maar afwachten:lol fingers crossed:whistle

Omdat ik het zo te doen had met mijzelf heb ik eergisteren mijn RV in elkaar gebrand.

(Met een dik 13mm spruitstuk:lol)

Setup:

Elektronische RV Carters
              41mm Malossi Ipermatic Replica
              Mazzucchelli Volronde krukas
              19mm Dell’ortho

tompiebozzel
              Bijdrager

ga je ook met een 13/13 rijden dan? met die cilinder is het wel goed denk ik, maar als je een dikkere cilinder monteert zou ik je toch echt een 19 of 21mm aanraden. maar dat weet je zelf vast ook wel:P

verder heb je mooi spul man, ga zo door:thumb

pepko
                Donateur

@tompiebozzel: lezen he, 19mm dell’ortho komt er op. dat vind de ipermatic vast lekker :thumb

tompiebozzel
                  Bijdrager

oeps, my bad:! zat zo met die spruitstuk in gedachten dat ik er helemaal over heen gelezen heb:P

hansieb
                    Moderator

Lekker blokkie florian. Ik heb ook nog een RV in de schuur liggen waar ik de 43mm kit racing op ga gooien 😉 Ben benieuwd hoe dat tegen elkaar rijdt!

ritze
                      Bijdrager

ah jij bent slim bezig met een tapeind in de rv, krijg je het spruitstuk ook eraf als het blok in de brommer zit of word dat lastig?
                        ik ben nog steeds bang dat ik die schroefdraad sloop :thumb

enige reden waarom ik nog die imbus gebruik omdat ik anders dat gekke ding niet eraf krijg:P

wat betreft de black simo, voor snelheid heb je toeren nodig, dus misschien even vragen aan iemand of hij een hoog toerig uitlaatje heeft liggen voor je.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

SpeedyVespa
                        Donateur

ik vind hem bij waarom? wel erg goed lopen.
                          JMPB matst je niet zomaar 😛 ook aleens geprobeerd 😛

Florian
                          Topic starter

@Hans: Heb je nog een Malossi RV liggen dan? Of doelde je op de RV carters waar je normaal de 47 ALU DEPS op gemonteerd zit?

@Ritze: Dat stukje tapeind zat er al in toen ik hem kocht. Hoorde al wel inderdaad problemen met losse bouten die dan zouden breken o.i.d. Ik moet het allemaal nog monteren dus ik weet niet precies hoe het monteren en demonteren ervan gaat. Maar enkel het testen gebeurd onder de Ciao, daarna hang ik het gewoon onder de zwart witte Citta. Daar past het sowieso onder.

@SpeedyVespa: Hij loopt bij mij ook gewoon goed, maar hij topt gewoon niet.. Heb zojuist een mailtje gekregen dat er wel wat valt te regelen. Dat is dus lekker geregeld:thumb

hansieb
                            Moderator

Ik heb nog een setje liggen met 19mm carb ;)!

Ga je trouwens de 30mm halen ?

Florian
                              Topic starter

Ben er nog niet over uit.. Als jij een verloopbusje voor mij heeft is de 30mm natuurlijk ideaal.
                                Mocht ik deze binnen nu en één week niet vinden koop ik de 22mm versie.

Maar dat RV carter hé.. Zit er geen scheur in het kleine carter? In die van mij zat namelijk ook een beste scheur, door van die beunhazen die erop aan het hameren zijn om te monteren.. Gelukkig heeft Tonni dit super gefixt, je ziet het amper nog.

Edit by hans: zat volgens mij een scheur in maar die had Fons al gedurafixed.

Florian
                                Topic starter

SIMONINI CALIBRATA:D

Helaas geen topsnelheid gemeten.. Zou gisteren even een ritje maken maar ik was de straat nog niet uit en kwam die vieze blauwe alweer tegen. Rechtsomkeert weer naar huis, liever even geduld dan een print aan de kont.

(Ze pakken namelijk iedereen. Maatje van mij rijd rond op een originele snorbrommer die werd bv. ook aangehouden en moest meekomen op de roller. En bij een ander maatje stonden ze hem bij zijn huis op te wachten:no)

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.