- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2012 om 19:51 #486228
Tja het niet vermelden vind ik niet eens het ergste, zoiets kan je natuurlijk ontglippen omdat het je nooit is opgevallen. Het ergste vind ik dat hij gewoon ontkend dat dit niet zijn carterset is..
Ik ben erg benieuwd wat de Ipermatic doet, alleen staat dit blok wel.op de 3e plaats dus het duurt nog wel allemaal even. Hoeveel vlees zit er eigenlijk op de RV voor het hakken van poorten? want de booster is niet helemaal 100% vrij. En ook de spoelers worden aardig afgesloten door het carter, is er de mogelijkheid om de grote spoelers van de Malossi cilinders door te trekken?
24 juni 2012 om 20:27 #486300Hee florian,
Zijn dat speciale kleuren die je wilt laten coaten?
want ik heb hier een adresje in groningen waar het door mensen met een beperking word gedaan, hierdoor scheeld het een stuk in de prijs en het resultaat word er niets minder om. Voor fotos kijk even in mijn perso ik heb het daar ook laten doen.
Alleen volgens mij doen hun geen speciale kleuren maar daar zou je even over moeten bellen als je het wat lijkt.12 juli 2012 om 13:41 #425252Plannen zijn gewijzigd! De Citta word niet meer gecoat maar ik ga het zelf spuiten met de compressor.
Ben vorige week bij een verfboer hier in Heerenveen geweest. Hij vertelde mij dat hij ook metallic (auto) lak kan leveren in blikken. Dus volgende week zal ik het zooitje even allemaal ophalen. Ook gaan de framedelen volgende week richting de straalkast om gestraald te worden:DNa veel gezeik gehad te hebben met kromme SI bruggen, heb ik eindelijk een recht exemplaar weten te bemachtigen.
Maar deze moest wel weer helemaal opnieuw bewerkt worden voor de zij-inlaat.
Vandaag heb ik de laatste obstakel punten weg gefreesd. Moet nog wel het nodige afgewerkt worden, maar de dremeltools liggen allemaal bij mijn vader.
Toen paste het allemaal, alleen stond de carburateur nog scheef.
Moest ik hier weer in frezen! Maar nu staat de carburateur wel mooi op zichzelf

Simonini Calibrata & Simonini zij-inlaat:DVerbazingwekkend genoeg passen de zij kappen ook nog, wel heb ik ook hier het een en ander aan, aan moeten passen.

Zoals je ziet heb ik wel de achterste bolling moeten weghalen, anders zou de uitlaat hier tegen aan lopen en krijg je weer van die lelijke smelt plekken. Denk dat ik er nog iets van racegaas of iets achter verwerk.Ook ben ik van de week wat wezen kloten met kantrubber, je kan mij nu gerust een kantrubber fetish noemen, want ik heb het nu bijna overal omheen gefrot.

12 juli 2012 om 13:54 #451167Mooi projectje.. En dat kantrubber is niet eens zo lelijk:con
12 juli 2012 om 16:30 #453438Deze Calibrata vind ik dan wel weer mooi
12 juli 2012 om 19:20 #459751mooi werk goed bezig! zie dat je mijn si brug al goed toegetakeld hebt:)
13 juli 2012 om 08:15 #468767
Waarom?Je hebt nog genoeg te doen voor de meeting maar zeker een leuk project

Ik wist helemaal niet van het bestaan af van deze “Calibrata” maar wat een gaaf ding! Ruilen?:p13 juli 2012 om 08:38 #469065Ziet er lekker uit florian 😉 Die kantrubber heeft een roze citta toch ook overal zitten?
13 juli 2012 om 09:01 #468908Ziet er goed uit Florian
Deze Calibrata ziet er 100x beter uit dan die veelvoorkomende vorm 8) Maakt hij wel hetzelfde kabaal?13 juli 2012 om 10:33 #468430Thanks allemaal

@Dubracer: Haha ik heb jou ex SI brug al aardig toegetakeld inderdaad, maar wel noodzakelijk;)
@Waarom?: Ik heb inderdaad nog genoeg te doen. Ik hoop dat ik alles op tijd af krijg

Maar ben wel afhankelijk van het weer, want het moet nog wel een beetje mooi weer zijn als ik de frame delen wil spuiten.@Hansieb: Zou best kunnen dat er nog iemand is die het kantrubber over heeft. Ik heb het idee van Waarom? die het op zijn SI brug heeft. In eerste instantie zou ik het ook alleen op de brug verwerken, maar ik had nog wat over dus denk kan wel even zien hoe het staat.
@Docs: Ik zou niet weten wat voor gebrul bij maakt, ik heb er namelijk nog niet mee gereden;)
20 juli 2012 om 21:10 #488492Zo veel gedaan afgelopen 2 dagen.
Hier een paar resultaten van de afgelopen dagen

Carters kotteren

Carters even opgepoetst (Dit zo was een kleine 5 minuten werk, als je nog gaat werken met polijstpasta ofzo dan gaat het nog veel meer glimmen.)Wel nog een minpuntje:

Moet nog wel even beter gevlakt wordenIk zit alleen nog met 1 probleem, het afdichten van de originele inlaat.
TIG lassen zou een optie kunnen zijn maar moet eerst iemand vinden die kan TIG lassen. Wil liever niet kloten met epoxy troep want het toch het idee dat het spul nooit helemaal lekker hecht.Verder zijn alle framedelen gestraald

Ook heb ik de Ivano schaal laten stralen. Schrok wel even toen ik hem zag, maar na een aantal minuten kloten met de staalborstel zag hij er gauw zo uit.

Gelijk even ingespoten met hittebestendige blanke lak (Maar op de een of andere manier wil het nooit helemaal lekker vloeien op deze schaal, toen ik hem nieuw had ook al niet. Hij is natuurlijk helemaal ontvet)Verder heb ik de Proma Summit en de Circuit laten stralen en dezelfde behandeling gegeven als de Ivano en carters.
Heb hier nog geen foto’s van, die zal ik binnenkort wel online gooien.Maandag gaan we los met het spuiten van de onderdelen, eerst nog even alles fijn opschuren zodat het resultaat mooi strak is straks.
21 juli 2012 om 00:46 #461132Je had eigenlijk hier mijn afgesloten inlaatje dmv Durafix moeten zien omdat je er toch was. Dit is namelijk zelf ook nog wel te doen zonder hoeven TIG lassen. Een beetje oefenen en goede voorbereiding is nodig.
Het Citta frame heb je mooi helemaal kaal gekregen. Wat heb je als medium gebruikt?
21 juli 2012 om 07:25 #460775
Waarom?Ziet er weer netjes uit allemaal
Dat kotteren ziet er ook supper uit, werkt goed dus met zo’n frees.21 juli 2012 om 22:40 #464562Lekker bezig florian

Wel wat jammer van die voet passing, maar das idd ook zo gevlakt.
Mocht je een adresje zoeken die kan alu lassen.
http://www.lmr-leeuwarden.nl/1 augustus 2012 om 20:14 #443535Vorige week ben ik bezig geweest met het spuiten van de Citta.
Het resultaat is erg mooi geworden, alleen ben toch niet tevreden met de kwaliteit van de lak. De lak bladert er gewoon af als je er flink tegenaan stoot. Het frame is gelukkig wel spotless, deze heeft het aandraaien van de zadel bouten ook overleeft dus dat is redelijk hard geworden gelukkig:D

Onderhand zijn de bandjes ingespoten met tyre shine8)
De Citta verkeerd nu alweer in een stadium verder. Het voorwiel, harley rekje en het stuur zijn ook al gemonteerd.Verdere montage moet nog even op zich wachten.
Heb vandaag wel even het tijdelijke blokje in elkaar gebrand.
Het is een 42mm Polini Alu geworden op een originele Polini Kick SE

Het zij-inlaat blokje gaat gewoon niet nog op zo’n korte termijn lukken helaas. Dus vandaar de Kick SE
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.