Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

@frank80cc: nee, deze is van stef-r niet van virgil!

Spulleke!

42mm pinasco
        elec geveilde carters
        vario malossi 100mm
        13/13
        proma cannon linksom.

ik heb zo’n vaag vermoeden dat het die setup is.:D

speedbuxy
        Bijdrager

Cilinder – 50cc (38,4) (met een stoot rand van 4mm)
          Zuiger- 38,2 (tot de draad versleten en mist een zuigerveer)
          Carters – Home beuned, met een inlaat die lekt als een malle.
          Carb 12,7 – (Lucht inlaat terug gebeund met soldeer tin naar 2,3mm)
          Uitlaat – City power (VET verkoold en met 4 dubbele home beuned begrensers)
          Vario – Tot de draad versleten met een verticale hoek van 90 graden, en achter koppeling zitten de schijven muurvast van.
          (en de snaar is zo oud en versleten dat ie zelfs als poeli snaar al te dun zou wezen)

Kortom ideaal pekel blokje dus snap je keuze helemaal:thumb😀

Stef-R
          Bijdrager

Ziet er goed uit 😀
            Ben blij om te zien dat me oude ciao met liefde wordt behandeld :thumb

VespaAvanti
            Donateur

Haha, Andree heeft er verstand van, dat zie ik wel!:lol
              Maar leuke Ciao man, eindelijk weer eens een Ciao erbij inplaats van altijd weer die Citta’s.

Florian
              Topic starter

@Max: Ja inderdaad, altijd jammer als mensen dezelfde kleurencombo nemen als jou.. Mensen hebben gewoon geen eigen smaak(a):haha:whistle:lol:D

Spulleke heeft inderdaad gelijk, ik hoop dit weekend de KickSE te kunnen monteren, dan kan het echte werk beginnen:D

hansieb
                Moderator

Nette ciao hoor 😉 je kan haast niet zonder een in de schuur.

Florian
                  Topic starter

Vandaag wat wezen kloten in de schuur.
                    Ik heb een bing 15mm spruitstuk gekocht bij Qparts deze past bijna 1 op 1 op een Polini Speed Engine alleen moest 1 gaatje wat groter gedremelt worden.

Na wat hakken en zagen was de stand als volgt:

Loopt wel lekker op elkaar over:D dit ga ik verder bewerken maar eerst aan elkaar fixen met.. Vloeibaar staal ofzo?

Daarna ben ik nog even snel 10 minuten met het zelfbouw zij-inlaatje wezen prutsen

Morgen zal ik even nieuwe schuurrolletjes en wat nieuwe freesjes halen en dan kan ik weer verder:thumb

Ook heb ik een tijdje terug een Eurocilindro LC setje gekocht.

Deze is inmiddels als gemonteerd op de KickSE tevens ga ik dit blok morgen onder de Ciao frotten:D
                    Dan heb ik een heuze Kick-Vario-LC Ciao:P

Ik heb nog wel een vraagje m.b.t. de zij-inlaat:

Is het de bedoeling dat ik er nog een keerring monteer? of moet een simpele pakking ook wel volstaan?
                    Ik ben toch van plan om met een dubbele carburateur te gaan rijden dus daarvoor hoef ik die keerring niet weg te laten.

Waarom?

Goed bezig Florian:thumb Spruitstukje ziet er goed uit en wat de kering betreft zou ik deze wel monteren.

Martino
                      Moderator

Hey Florian leuk spruitstukje heb je daar. Is de knik erin ook voldoende om straks de carburateur in je brug te krijgen?

Wat betreft je zij-inlaat. Omdat je met een membraan werkt is een kering aan die kant niet nodig. Dit is immers netjes afgedicht idd tussen klein carterdeel en zij-inlaat adapter. Ga je ook nog iets met de krukas doen zoals een Pinasco zij-inlaat?

Florian
                        Topic starter

Martino :
                          Hey Florian leuk spruitstukje heb je daar. Is de knik erin ook voldoende om straks de carburateur in je brug te krijgen?

Wat betreft je zij-inlaat. Omdat je met een membraan werkt is een kering aan die kant niet nodig. Dit is immers netjes afgedicht idd tussen klein carterdeel en zij-inlaat adapter. Ga je ook nog iets met de krukas doen zoals een Pinasco zij-inlaat?

Nee ik doelde met de keering monteren i.v.m. de afsluiting, want ik weet niet of 1 dunne pakking hiervoor wel genoeg afsluit omdat ik ook maar 2 boutjes heb om het adaptorplaatje vast te zetten. En omdat ik een 2e carburateur ga monteren op de Deco handle lijkt het mij niet nodig om de keering weg te laten. (zonder keering komt er sowieso meer mengel in het blok, maar dat neem ik dan maar voor lief)

Ik ga gewoon voor safe en ga gewoon een keering monteren:thumb

Betreft de knik in het spruitstuk ik denk dat het zo wel voldoende is, een bing carburateur is ook niet heel breed dus volgens mij moet het passen, mocht het niet passen dan schuur ik het een beetje schuiner af(A)

Maar is vloeibaar staal een optie om het spruitstukje te ”lijmen”

Docs
                          Donateur

Ik heb misschien iets voor jou 🙂 Ik heb een Mix helft waar WEL 3 bevestigingspunten aan zitten zoals bij een kick helft 😉
                            Weet niet waar de gieter mee bezig was, maar voor jou is dit wel praktisch denk ik 🙂 PM maar als je hem wilt hebben 😉

En over dat vloeibaar staal, dat moet lukken. Wordt alleen niet zo mooi. Maar waar is het spruitstukje van? Als het alu is is durafix beter denk ik.

goedguus
                            Bijdrager

Ik had geen keerring erin zitten en het liep prima :thumb

Florian
                              Topic starter

@Docs: Dat is een mooi cartertje inderdaad, alleen ik gok het eerst gewoon op deze omdat dit bij meerdere mensen ook gewoon prima heeft gelopen, toch bedankt voor het aanbod:thumb

@Guus: Prima dan ga ik het gewoon zonder keerring proberen:thumb

Verder ben ik vandaag en gisteren bezig geweest met het spruitstuk voor de SE.
                                Na het uitharden gelijk bezig geweest met het netter maken van het kneedsel:

Pakking vlak gevlakt.

Ik kan er nu met gemak mijn pink doorheen duwen, en dat lukt bij een std 13mm spruitstukje bij lange na niet.

Ook heb ik die Polini Kick Speed engine gemonteerd
                                Een een kiekje met de waterkoeling erop:

Na veel gevloek en gescheld had ik het blok er eindelijk onder (gaat een stuk lastiger dan bij de good old Citta)
                                Daarna had ik nog meer problemen, mijn halfpully is krom (komt vast door het vastzetten van de variomoer, want dan stop ik altijd een schroevendraaier tussen de koelvinnen en waarschijnlijk is hij deels onder de halfpully gekomen helaas)

Dit heb ik tijdelijk verholpen door een normale koppelingsring te gebruiken met een paar ringen erachter.
                                Maar natuurlijk liep het blok weer na 10 (k)m lopen:D

Ik had nog een kort filmpje gemaakt maar deze krijg ik niet upgeload helaas, misschien straks nog.

nog wel een foto

Lastpak
                                Bijdrager

mooi blok man! lekker vers:).
                                  nu zie ik wat je wilde doen met het spruitstuk, mooi werk!
                                  sluit hij mooi aan op de inlaat van de se?, ik denk het niet maar dat gaat wel lopen.

goed bezig:thumb

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.