- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 augustus 2011 om 11:02 #489520
Dat zou idd nog wel even kunnen ja maar gelijk zeggen dat je met die 2e hands zuiger moet gaan rijden is totaal niet nodig.
30 augustus 2011 om 11:20 #489521
Waarom?Hmm dit is wel vreemd, juist omdat veel merken met overmaat zuigers werken heb ik dit nog bekeken en viel er prima door?
Probeer dit nog eens en houd dan de zuiger gelijk aan het hemt, zo heb ik dit namelijk ook getest en verder komt ie niet bij de dr.
Anders gewoon de Heerenveense knokploeg optrommelen en even bij de verkoper langs gaan:smack
30 augustus 2011 om 11:40 #489522Waarom? :
Anders gewoon de Heerenveense knokploeg optrommelen en even bij de verkoper langs gaan:smackIk ben voor
😀
Want die verkoper moet wel een dikke beun haas zijn geweest:hahaMaar is idd wel wat je zegt de zuiger komt orgineel niet zo diep in het hemd te liggen.
Dus misshien zit het klemmertje wel niet in het slag traject.30 augustus 2011 om 16:10 #488798Heb het al gefixt, dus max je mag nu wel van de wc afkomen:P
Heb de zuiger aan alle kanten een klein beetje in de bankschroef gehad, nu loopt hij er weer lekker smooth door heen.EN het blok zit deels in elkaar, alleen de cilinder en kop moeten nog vastgeschroefd worden maar onze grote vriend Schaafbromfietsen had weer eens geen veertjes liggen:con

@Andree:
Maar is idd wel wat je zegt de zuiger komt orgineel niet zo diep in het hemd te liggen.
Dus misshien zit het klemmertje wel niet in het slag traject.Hij kwam zeker wel in het slagtraject, in ieder geval dat mag ik hopen want als ik de zuiger gelijk zette met het hemd wordt de uitlaatpoort ongeveer 2mm geblokkeerd.
18 september 2011 om 10:25 #489846Zo maar weer eens wat prullaria gekocht voor de Citta
Dit maar een Simonini racing uitlaatje:DHij verkeerd in prima staat, op wat vliegroest na (niet noemenswaardig ofzo)

MAAR!!!! Hij ”rijd” echt dik belabberd
Hierna gelijk de Summit gemonteerd en daar rijd hij gewoon netjes mee, ik vind die verschil wel erg groot voor enkel een sproeiertje (Zit nu een 68 in en dat lijkt mij best goed)
Of zou die toch een sproeiertje zijn? Mij doet het namelijk wat denken aan het simo 100cc probleempje maar dan nog net een tikkie erger, ik heb wel meerdere keren gehoord dat het echt een variopijpje en ik rijd dan nu pouli maar dat zou er toch niet toe leiden dat hij helemaal niet meer rijd?EDIT: Even voor de duidelijkheid op het filmpje is het gewoon volgas en hij valt uit als ik gas terugneem
18 september 2011 om 10:36 #489845Leuk pijpje zo’n simo racing. Met die Grillo velgen hangt hij ook niet zo laag bij de grond
Ik denk niet dat het probleem alleen aan de uitlaat ligt. Zou inderdaad wat verschillende sproeiermaten proberen. In het filpje klink je blok niet echt lekker (lijkt onwijs te ratelen), of ligt dat aan de camera?18 september 2011 om 10:40 #489848Ik rijd wel met de De Ratel 43mm he:lol
Het blok heeft inderdaad wel eens beter gelopen, maar dat is vast nieuwigheid:P Maar kan ook best aan de camera liggen (ik maak zo wel even een filmpje met de summit)18 september 2011 om 10:59 #489849Dat is sowieso iets anders ja, want een te kleine of te grote spoeiertje doet zoiets niet.
Plus bij uitlaat testen worden nooit spoeiers verwisseld en zeker de summit tegen de racing zou dat ook niet moeten hoeven.
Ik vind allround het blok ook niet lekker klinken, want ik hoor de ratel van de DR niet eens maar meer een rare tik alsof de zuiger tegen de kop tik ofzo.18 september 2011 om 11:59 #489850Inderdaad dat is gewoon nieuwigheid wat je hoort, nee zonder gekheid het blok en dan met name de cilinder heeft zijn beste tijd ook wel gehad denk ik, daarom mag hij na 2 jaar trouwe dienst met pensioen:D
Hij heeft ook al een beste stootrand bovenin de cilinder en ook net onder de uitlaatpoort, dus kan best zijn dat hij hier wat tegenaan tikt.
EDIT: Want nu ik erover nadenk, ik heb voorheen altijd die Malossi topsetjes gebruikt en de laatste keer dat ik de pakkingen heb vervangen heb ik een ander soort pakking gebruik (die 70cc voetpakking van jmpb) en deze is voor mijn gevoel wat dunner, dus theoretisch gezien zou de zuiger dan hoger in de cilinder komen en dus tegen de stootrand aantikken)
18 september 2011 om 12:08 #489851Citta_Florian :
dus kan best zijn dat hij hier wat tegenaan tikt.Dat zou idd heel goed kunnen.
29 oktober 2011 om 18:36 #428723Zo na meerdan 40 dagen geen updates hier maar weer eentje

Vorige week ben ik samen met mijn vader half Nederland doorkruist om een Ciaotje op te halen:D

Het is echt een mooi Ciaotje, misschien niet heel origineel qua kleurencombi maar I don’t care:P
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren:– Nieuwe lagers in het voorwiel.
– Zit nog geen achterlicht op.
– Nieuwe beugels voor de dempertjes maken.
– En het gebruikelijke.. (blok/vario+de kleine dingetjes)Zien of ik nog een toertje mee kan pikken dit jaar, en anders volgend jaar weer fris en fruitig van start

En vorige week was ik op BPV in Woensdrecht, op de terugweg naar Heerenveen toen ik moest pissen zag ik dit

Daar moest ik natuurlijk een foto van maken29 oktober 2011 om 18:42 #490675Leuk ding.

Wat voor blokje wil je hiervoor klaarstomen? 😀
29 oktober 2011 om 22:12 #490679Worden er hier nu ook al foto’s van pisbakken gepost. 😀 Ik zie toch liever die van je echte Ciao.
Samen met je Citta hebben ze een mooie kleurenstelling. Dit vraagt om een gebroederlijke photoshoot?
29 oktober 2011 om 22:28 #490680Als ik die pisbak zo zie vraag ik me af in welk deel van rotterdam hij was:D
Ciao wel zeker weten eerlijk:haha@jarco
Hoe kan jij hem nou mooi vinden jou smaak is toch heel anders:hahaMaar zonder gekheid, zeker een mooie ciao of rollende frame

idd al plannen qua setup?30 oktober 2011 om 13:38 #490691Voor de Ciao de KickSE met 43mm DR tuned, en dan moet ik voor de Citta even kijken wat voor blok ik daarvoor ga klaarmaken.
De Proma cannon komt ook op de ciao want dan hangt hij een stuk hoger van de grond dan bij een Citta want die Cannon is mij heilig(a)Foto’s van de gezamelijke broertjes die komen er nog wel, maar eerst wil ik de Ciao afhebben (deze staat nu ook nog bij mijn pa)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.