- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2011 om 11:26 #489476
Waarom?Lekker bezig Florian
Weer een leuke setup en ook de citta word dus flink onder handen genomen
Ook de schijfrem is een goed iedee maar maakt het wel weer minder spannend:DAls je het carter wilt bewerken om zo meer ruimte te verkrijgen langs het cil hemt is een iedee maar denk niet direct nodig. Vandaar ook de 2 extra gaten in het cil hemt en word via deze nu al extra gevoed
Wil je toch meer ruimte, zou ik er eerder voor kiezen iets van het cil hemt afhalen ipv je carter aan te passen.29 augustus 2011 om 11:42 #489477Ik zou de spoelers ook zo laten en anders zeker niet vierkant maken zoals 1 van die rode lijntjes weer geeft.
Een glijbaan effeckt is namelijk 10x beter dan z,on 90graden hoekje.
Maar lekkere setup zo, dat moet straks wel vooruit komen
29 augustus 2011 om 12:52 #489483speedbuxy :
Ik zou de spoelers ook zo laten en anders zeker niet vierkant maken zoals 1 van die rode lijntjes weer geeft.
Een glijbaan effeckt is namelijk 10x beter dan z,on 90graden hoekje.
Maar lekkere setup zo, dat moet straks wel vooruit komen
Het was nooit de bedoeling geweest om dit 90 graden eruit te hakken hoor.
@Max: Helaas heb ik het klein carter al bewerkt voordat ik jou reply zag, maar desalniettemin ziet het er wel goed uit en is de poort nu 100% vrij
29 augustus 2011 om 13:35 #489489
Waarom?Wow!, dat ziet er top uit en volgens mij is dit ook precies wat Buxy bedoeld
Als ie nu geen brandstof krijgt:D
ik wil dit blok dik over de 80 hebben en dan moeten alle factoren kloppen
Maak daar dan maar minimaal 90km van, Avanti rijd namelijk ook dr tuned en haalt ong 90km op een orgeneel carter=).
29 augustus 2011 om 13:48 #489491Waarom? :
Wow!, dat ziet er top uit en volgens mij is dit ook precies wat Buxy bedoeld
Das idd een mooi glijbaantje zo

En ik denk dat de 90 er ook zeker wel in moet zitten om dezelfde reden die jij noemt.
Nou heeft stephan natuurlijk wel altijd geluk gezien hij ook de enige is die dik 2jaar op 1 cpvv heeft gereden.
Maar deze basis is daarin tegen wel weer stukken beter
29 augustus 2011 om 15:54 #489495Goed bezig Florian:D
Wil wel ff vermelden dat ik wel met een 26mm Uitlaatpoort rijdt, plus een Proma CC waarvan de bocht daar ook op aangepast is (geen tussenstukje van 22mm dus) Alsnog moet het wel wat harder dan 80 willen denk ik aangezien ik ook wel eens 79 GPS met een standaard DR Evo heb gereden
Succes verder!29 augustus 2011 om 18:46 #489503Maar die 90 reed jij toch ook met een simo of belgen koppeling..? Ik denk dat dat ook wel wat scheelt. Of rijdt Florian daar sowieso al mee?
Mike29 augustus 2011 om 18:57 #489504Ik heb die 73km/h GPS gehaald met:
43mm DR evo
Speed engine
13mm dellortho
Pouli 80
standaard koppeling.Ik heb wel een belg liggen, maar als het verschil tussen pouli 80 naar 70 zo groot is denk ik niet dat ik moet gaan beginnen aan de belg, want met pouli 70 was hij niet vooruit te branden hij kwam gewoon niet in zijn powerband en blijf wat hangen op de 45km/h. Maar met die dr evo tuned ga ik geen pouli rijden omdat de cilinder gewoon echt een variocilindertje is en ik wil gewoon weer lekker smooth optrekken met vario
@Max:
Maak daar dan maar minimaal 90km van, Avanti rijd namelijk ook dr tuned en haalt ong 90km op een orgeneel carterHahah dat is een beste snelheid, het is in ieder geval nooit de intentie geweest om 90km/h te gaan boeken op een Citta
Met een leuke 80/85km/h GPS ben ik helemaal tevreden:DIk heb nog wel met een klein probleempje ik zit met een pen 12 zuiger maar heb een pen 10 krukas, nu heb ik wel zuigerbusje liggen maar hoe prop ik die erin? ik dacht die druk er zo even in maar dit is toch lastiger dan ik dacht:P
Suggesties?
29 augustus 2011 om 19:58 #489505
Spulleke!Florian als jij een pen 12 pistonpen hebt kun je ze er daar mee in drukken.
Gewoon een bankschroefje en dan schieten ze er zo in 😉29 augustus 2011 om 19:58 #489506Busjes In de vriezer leggen alla krukaslagers moneteren?
Ik heb geen idee hoe dat werk dat weet Tonni vast wel. 😉Toekomstige setupje ziet er veel belovend uit zo.

Alleen begin 2012? :pest 😀29 augustus 2011 om 22:18 #489510Ik heb idd Simo Koppeling Mike, maar zoals Florian al aangeeft blijft zijn Citta hangen met poulie 70.
Met alleen een Simo koppeling kom je er dus niet, je moet ook de kracht hebben om hem er door te trekken.
En 90 GPS, ik moet het zien voor ik het geloof, al zou dat wel mooi zijn natuurlijk
30 augustus 2011 om 10:44 #489514Pff het kan ook nooit normaal, de zuigerbusjes zitten erin.
Nu klemt de nieuwe DR zuiger een klein beetje in de cilinder, heb ik gelijk 2 andere 43mm zuigers erbij gepakt (1 2e handse DR evo zuiger en een AR zuiger) het vreemde is de 2e hands DR zuiger klemt niet maar de AR zuiger klemt wel net zoas de nieuwe DR zuiger.Nu heb ik er ook een andere 43mm cilinder erbij gepakt (een AR) hier klemt geen 1 van bovenstaande cilinder is?
Al met al geen heel groot probleem alleen nu moet ik een 2e hands zuiger gaan gebruiken:con30 augustus 2011 om 10:50 #489516schuurpapier? lijkt mij gewoon het onderste puntje van het hemd dat klemt. dat probleem had ik ook, maar na 4.5 uur schuren is het verholpen 😛
30 augustus 2011 om 11:00 #489517Heb het filmpje gezien, als dat alles is zou ik die nieuwe er mooi in prakken:D
Je wilt niet weten hoe een Pina 46 zuiger kan klemmen in z’n cilinder (op hetzelfde punt).
En klemde hij voor de busjes er in zaten nog niet dan?30 augustus 2011 om 11:01 #489519Ik zou het klem puntje ook even proberen te traceren en dan bijschuren.
Want hoogst vermoedelijk is het maar een heel klein hoekje dat aanloopt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.