Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Ja die kappen zijn aan vervanging toe, eigenlijk heel de brommer.. ik ben er echt op uitgekeken er zitten redelijk veel beschadigingen op de brom.
      Dit toerseizoen nog even zo houden en ik de wintermaanden gaat hij een opknapbeurtje krijgen dan laat ik hem compleet coaten.
      Maar dat ga ik mij nu allemaal niet op de hals halen.

Ja dat tunen van alles is echt een verslaving aan het worden:lol

EDIT: Ik heb even de snaar los gehaald en aan de koppeling gedraaid maar er is absoluut geen sprake van dat de zuiger tegen de kop aantikt, want dat geluid zou dan ook erger worden naarmate je het gas verder open trekt en dit is niet het geval. ik zit toch te denken aan iets van een lekke koppakking maar toch vind ik dat ook vreemd want ik kan hem gewoon netjes stationair afstellen, ook reageert het blok niet op de deo-proof. Hij valt nu ook niet meer uit als ik de brom iets naar de zijkant zet.

Ik zal ook eens kijken of de decompressie goed afsluit, deze stel ik altijd zeer strak af misschien iets te strak deze keer.

Florian
      Topic starter

Niet echt een update meer wat aanwinsten van de afgelopen tijd maar na 22 dagen geen updates moet je wat he:P

Een Eurocilindro LC setje:thumb

En een 41mm Malossi Ipermatic 2e hands.

Mooi groot uitlaatpoortje:D

Vandaag weer wat geklust aan de brommer, de Speed Engine gemonteerd voor de Holwerd toer. blokje rijd nog steeds en heeft mooi wat meer power als het 42mm Pina blokje.

Javad
        Donateur

Het lijkt alsof je zuiger tegen je koppakking aan komt. Ook dat fluitgeluidje klinkt typisch als een lekke kop.
          Tapeindmoertjes nog goed?
          Anders eens met een ander kopje proberen.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Florian
          Topic starter

Ik kan hem echt superlaag stationair afstellen, hij loopt niet onregelmatig stationair o.i.d. op de deotest reageert hij niet dusja
            Dat de zuiger tegen de koppakking aankomt kan ook niet want het is een 42mm cilinder+kop en ik gebruik 43mm pakkingen dus dat zou wel erg knap zijn.

Daarnaast hoorde ik precies hetzelfde fluitende geluid bij Peter zijn Ciao afgelopen zondag (alleen dan erger omdat hij veel meer compressie heeft)
            Het blok ligt er nu onder weg dus ik kan voor de grap wel eens kijken hoe de deckheigt is.
            Verder is alles nieuw, maar wel heel erg vaag ik had het blok in mijn handen en als ik dan ging schudden hoorde je wat tikken, dus ik ga even kijken wat er loos is.

peter139
            Bijdrager

Hoi, dat fluitende geluid van de decompressie bij mijn brommertje komt omdat aan de voorkant van mijn cilinderkopje een 3mm gaatje heb geboord. De lucht voor de decompressie gaat niet meer door de uitlaatpoort maar nu aan de voorkant van mijn cilinderkopje naar buiten.

Het laatste filmpje is idd een beetje vaag (klinkt lekker pakking oid). Ook is het net alsof er veel speling in de aandrijflijn zit.

Waarom?

Mooie aanwinsten Florian:thumb Zoals ik al zij zal ik zondag ook je nieuwe speelgoed meebrengen. Dan alleen nog een knappe vario set en inplaats van fluitende geluiden alleen oorverdovend gejank:D

Martino
                Moderator

Komt dat Eurocilindro kopje nou ook op het blokje wat ik denk? Wel mooie aanwinst heb er zelf ook nog een binnen. 😉

Florian
                  Topic starter

Peter/Javad: Ja valse lucht dat was ook mijn eerste idee maar hij loopt zo netjes en laag stationair dat mij dat echt vaag lijkt, maar alles kan ik de wondere wereld:thumb

Maarten: Dat zou ik erg knap vinden als je weet op wat voor blokje het komt, nee ik heb nog geen echte plannen voor het LC setje.

Max: Komt goed:thumb

Florian
                    Topic starter

Vandaag met de Holwerd tour een aantal vette aanwinsten ontvangen:

1. DR Evo tuned van Max:

2. 41mm Malossi Ipermatic kit nieuw:

3. Giannelli Excel opgeknapt door Evert.

CiaoGutti
                      Bijdrager

leuke aanwinsten! 😉
                        ga je die ipermatic ook testen of niet ? 😀

Florian
                        Topic starter

Vandaag eens even de Proma demper onder de loep genomen

Gewoon afgebroken, dus dit moet even gelast worden

Ook heb ik de Giannelli Excel gemonteerd

En zonet gingen we Chinees eten, en op de terugweg zag ik in de verte een Citta rijden, dus we gingen er even achteraan:P

De beste mevrouw dacht dat ik hem wou kopen, maar misschien dat mijn moeder deze wel koopt, want die was er ook wel gecharmeerd van:P

Frank80cc
                          Donateur

Hoezo niet vet mooi ding man lekker old skool en in goeie staat volgens mij ?

Helios
                            Bijdrager

Excel staat hem goed! mooie pijp! :thumb

Jelle
                              Moderator

Wat wilde ze voor die oldskool 90’ies citta hebben eigenlijk 😉

Florian
                                Topic starter

Deze week kreeg ik de Proma Cannon linksom binnen
                                  Toen dacht ik hem lekker gauw te monteren en er mee te gaan blazen, maar dit liep toch allemaal even wat anders dan ik had gedacht.

Vet balen dus:(

Ook heb ik mijn cilindertjes etc. maar een mooi plaatsje gegeven

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.