Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Javad: In eerste instantie ga ik gewoon een spruitstuk maken voor een 15mm SHA, mocht dit op de een of andere manier niet werken (zou niet weten waarom niet) dan kan ik altijd nog voor een origineel spruitstuk of voor het PHBG spruitstuk gaan.

Maar ik ga sws mijn inlaat niet bewerken voor een betere flow voor de PHBG.
      Dit setje wil ik wel zo origineel mogelijk houden.

Piet: Thanks for the offer, when i’m decide to choose the 46mm Pinasco I wil contact you. Do you have any idea what the costs are of the cylinder?

Chris: Bedankt, gaat helemaal goed komen:thumb

Piet30
      Donateur

46mm Pinasco black 10mm zuiger pin—–> 167,- Euro plus shipping.

Florian
        Topic starter

Vandaag ben ik bezig geweest met het reviceren van het blok van Laurens, hier ook aanwezig op het forum.
          Wat heb ik gedaan:

– Carters gereinigt
          – Inlaat een beetje geflowt
          – lagers,pakkingen + keering vervangen
          – Blokje weer in elkaar gebrand

Bouwpakketje

43mm Athena, best een leuk cilindertje. Bij deze gaat het zuigertje ook lekker smooth door de cilinder heen.

Krukas voorzien van verse lagers, gelijk alles weer gemonteerd

Klein carter gemonteerd

Ontsteking as well

Blokje weer lekker vers in elkaar (Cilinder + kop en zuiger moeten nog gemonteerd worden, helaas heb ik hier geen pen 12 pistonclipjes dus deze ga ik morgen of dinsdag nog even ophalen)

Weer een dagje goed besteed dacht ik zo:thumb

Martino
          Moderator

Inderdaad goed besteed zo. Word er straks ook met dit blokje gereden? Ben wel benieuwd of deze cilinder de kilometers kan gaan vreten. En wat voor een krukas heb je gemonteerd of alleen een andere drijfstang?

Florian
            Topic starter

Het is een bromkrukas, hij deed mij denken aan een Top Racing maar dit is een pen 12 drijfstang met naaldlager.
              Hij heeft ook een sleufje zitten bij het big-end, maar bevestigen dat het een TR is kan ik niet.

Het is volgens mij inderdaad de bedoeling om met dit blokje te gaan rijden, ik ben ook zeer benieuwd wat dit blokje dan gaat doen.

Maar dat horen we dan vanzelf wel van Laurens:thumb

Mike
              Bijdrager

Moesten de carters enzo niet getuned worden? Das wel zonde/jammer dan:o Heb je een hoop meer rijplezier van!

Mike

speedbuxy
                Bijdrager

Jij hebt de zondag ook nuttig ingevuld zie ik wel:thumb
                  En de prestaties van de 43 athena weten we binnen 2weken, want dan moet ik de oldtimer toer rijden met de tiff en die word voorzien van een 43 athena icm een speedengine:thumb
                  Maar ik denk dat de 43 athena ook best wel redelijk leuk lopen wil:thumb
                  (echt kracht beukertje:thumb)

laupezz
                  Bijdrager

:)Florian ziet er allemaal goed uit jongen!
                    Als ik het blok terug heb maak ik gelijk een filmpje en post ik hem:)
                    @ speedybuxy ik reed met deze cilinder eerst op een geveilt contactpuntcarter met een top one en pully 80 en dat ging echt als een banaan:P

greetz laurens

VespaAvanti
                    Donateur

En dan nu met z’n alle duimen voor geen scheurende cilinderhemden:D

Mijnes is 2ehands en zuigertje glijd er doorheen als een zonnetje dus gaat zeker goed komen

EDIT: Dat had ”spulleke” ook, alleen brak dat hemd alsnog wonder boven wonder na een tijdje.

Florian
                      Topic starter

Vandaag het blok met de 42mm Pinasco gemonteerd.

Loopt al best aardig, wel hoor ik nog wat vreemde geluiden uit het blok vandaan komen. Maar ik kan het niet echt plaatsen wat het moet zijn.

Hier een stationair filmpje, ik heb het idee dat ik de carburateur scheef heb gemonteerd want als ik de brommer maar ook maar ietwat naar links houd valt hij uit.

Ook hoor ik een vreemd geluid bij het aanlopen, ik dacht aan de lekke kop maar dit is niet het geval.

Ook nog een 2tal foto’s gemaakt

Overall loopt het blok best leuk, hij produceert zeer weinig geluid (bijna standaard naar mijn idee) maar hij loopt best hard voor een standaard cartertje (11,5mm inlaat)

speedbuxy
                        Bijdrager

Volgens mij tikt ie met de zuiger tegen je kop aan.
                          Of er is een lager in je bok of koppeling zeer focked up.
                          Maar ik neig naar het 1e de pinasco silver heeft namelijk ook een erg strakke decktheight.(strakker als de 42 black bv)

Florian
                          Topic starter

Lagers zijn brand new, koppeling had ik ook op de SE en daar was niks mee aan de hand.
                            En de deckheight dacht ik ook aan maar ik meende mij te herrineren toen ik het blok in elkaar brandde dat de zuiger niet helemaal mooi bovenin de cilinder kwam.

Ik zal vanavond de kop er eens even afhalen even kijken of ik wat vreemds zie

speedbuxy
                            Bijdrager

Ja doe dat want het hoort er wel erg naar.
                              Je kan trouwens ook gewoon je snaar even los halen en met je hand aan de koppeling draaien.
                              Want als ie tegen de kop aankomt voel je dat wel redelijk duidelijk.

Florian
                              Topic starter

Ik had nog een erg vreemde krukas liggen, deze heb ik vanavond bewerkt naar de timingen van de Olympia racekrukas.

Rechter krukas before, heeft iemand deze krukas ooit eerder gezien?

After, ik vind het erg goed gelukt en ik heb er nu weer een mooie snelle krukas erbij

Waarom?

Florian ook zwaar aan de tuning jonguh:rules Krukje ziet er zeer netjes uit:thumb Alleen even je Si kappen netjes spuiten of nieuwe kopen want deze zijn zo 2010, dit kan echt niet meer.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.