- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juni 2011 om 07:39 #487208
Mijn broer heeft een draaibank in de schuur staan, dus in principe moet dat geen probleem wezen.
Ik heb het uitlaatkanaal nog niet helemaal uitgedremeld, maar als jij zegt dat die op zijn max maar 19mm is dan heeft het inderdaad niet heel veel zin.Dan ga ik mooi een 22mm flens erop (laten) lassen met de binnendia van 18mm.
1 juni 2011 om 14:15 #487216Ja das maar max 18 a 19 en op sommige stukken zelfs maar 17mm.
Opzich heeft een grotere flens op 22mm cilinder sowieso geen nut als er niet rond om de flens extra spek word bij gelast.
Anders is daar nooit meer dan een max 20mm weg te slijpen anders slijp je door de cilinder heen.1 juni 2011 om 14:21 #487217Thanks Andree, mooi dat je dit dan even zegt want anders had ik mij een hoop werk op de hals gehaald wat helemaal niet hoeft
Maar dan weet ik voldoende, dan zorg ik dat mijn broer een 22mm flens gaat draaien op de draaibank:DHeb trouwens vandaag dat zuigertje opgehaald en hij loopt zeer smooth door de cilinder:D
1 juni 2011 om 14:42 #487218Ik ga denk ik maar gewoon voor 43mm K-star zuiger, ik vind die orginele 43 malossie zuigers niet echt top.
Dingen blijken ook te slijten waar je bij staat:D
Maar voor een testje voldoet het natuurlijk prima
Ben benieuwd wat het gaat doen bij jou
Mijnes duurt nog wel even gezien ik er een zijinlaat blokje voor wil klaar maken.
(46,5 malossie is namelijk next:duivel)21 juni 2011 om 16:14 #487740Zo vandaag een leuke aanwinst erbij gekregen.
De Kick Speed Engine die ik van Gab-Pei heb gekocht.
Zeer mooi cartersetje, nieuw in doos met toebehoren.
Spruitstuk dat er dan opkomt, niet de beste flow helaas maar ik ga er verder niks aan bewerken o.i.d.
Helaas liep ik ook tegen een klein probleempje aan, het spruitstuk dat erop komt is wat breder dan het originele spruitstuk en komt dus tegen dat randje aan. Dat randje moet dus even weggedremelt worden, dat is verder ook geen probleem.Het duurt nog wel even voor dit blokje lopend te aanschouwen is, want ik moet eerst nog alle kickbenodigdheden aanschaffen en nog even kijken welke cilinder ik hierop ga monteren.
21 juni 2011 om 16:29 #461922Netjes, maybe stond het wel ergens op de voorgaande pagina’s maar welke cilinder komt erop?
21 juni 2011 om 17:27 #487748Hans daar ben ik nog niet over uit, ik zit te twijfelen over een aantal cilinders:
– 46mm Polini
– 46mm Pinasco
– 43mm PinascoIk wil nu eigenlijk wel eens met een grotere cilinder rijden dan een 43mm cilinder (ik heb nog nooit met een 46mm cilinder gereden)
21 juni 2011 om 17:40 #487749Zou ik er mooi een 46 polini op gooien die is toch wel gemaakt voor een speedengine

Ik zou wel dat spruitstuk wat door flowen trouwens, want dit zijn wel 2 beste obstakels in het inlaat trajeckt.
En vergeet niet dat de lucht met snelheden van 3 tm 400km door de carb vliegen dus die obstakels geven dan een hoop onrust in de flow.21 juni 2011 om 17:45 #487750Maar weet je wat het is, als ik de flow verbeter past het originele spruitstuk niet meer, want het originele spruitstuk is een stuk dunner en dan sluit het allemaal niet goed meer af.
Ik ga er gewoon eerst mee rijden met een 16/17,5mm Dellortho PHBG, mocht het zodanig slecht lopen of de prestaties zijn niet naar behoren dan laat ik mijn broer een busje draaien voor een 15/16mm Dellortho SHA en dan zorg ik dat de flow beter is.
Ik vind het toch zonde om in dit cartersetje te gaan frezen en te gaan doen.21 juni 2011 om 18:03 #487751Citta_Florian :
Ik vind het toch zonde om in dit cartersetje te gaan frezen en te gaan doen.Ja daar noem je ook wel weer een punt.
En anders idd misshien een ovale/eivormige opvul bus ofzo ja
21 juni 2011 om 18:17 #487752
Waarom?Hey Florian dat is zeker een zeer toffe aanwinst
Ik begrijp dat je liever het inlaat orgineel houd maar denk toch dat Buxy hier wel een punt heeft. Zelf zou ik voor een 15mm sha carb gaan. Deze is goedkoop, makkelijk af te stellen, en gaat 100% goed werken;) Alsnog zul je dan het carter iets moetten bewerken voor de flow maar net genoeg zodat het 13mm spruitstukje nog past. Heb ditzelfde ook op de oude Se van Heico gemonteerd en ging gelijk op met mijn evo engine qua trekkracht:) (bijde met Polini46)21 juni 2011 om 18:55 #487754Dan wordt het een zelfgemaakt spruitstukje, ietwat bewerken vind ik niet erg maar voor dat 19mm spruitstuk moet je echt fors wat bewerken om een goede flow te krijgen.
Zo’n spruitstuk is ook tamelijk easy te maken dus dat komt wel goed
21 juni 2011 om 19:00 #487755Nice cartersetsje heb je weer gescoord Florian 😀
Succes met de werkzaamheden 😉
21 juni 2011 om 20:02 #487756Citta_Florian :
Hans daar ben ik nog niet over uit, ik zit te twijfelen over een aantal cilinders:
– 46mm Polini
– 46mm Pinasco
– 43mm PinascoIf you want a 46mm Pinasco but could not find one, I can get the 46mm Pina’s with 3-4 weeks delivery time. 😉
21 juni 2011 om 21:39 #487761Ik heb het ook geprobeerd met de 15mm sha Dellortho, ik kreeg het niet afgesteld en hij was behoorlijk tam onderin.
Ik heb het met 2 verschillende nieuwe carbs geprobeerd, tevergeefs helaas.
Persoonlijk denk ik dat een 16mm PHGB beter is.Zelf rij ik met een 16mm Mikuni maar die zijn erg moeilijk te vinden origineel. (maar niet onmogelijk natuurlijk)
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.