Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Mijn broer heeft een draaibank in de schuur staan, dus in principe moet dat geen probleem wezen.
      Ik heb het uitlaatkanaal nog niet helemaal uitgedremeld, maar als jij zegt dat die op zijn max maar 19mm is dan heeft het inderdaad niet heel veel zin.

Dan ga ik mooi een 22mm flens erop (laten) lassen met de binnendia van 18mm.

speedbuxy
      Bijdrager

Ja das maar max 18 a 19 en op sommige stukken zelfs maar 17mm.
        Opzich heeft een grotere flens op 22mm cilinder sowieso geen nut als er niet rond om de flens extra spek word bij gelast.
        Anders is daar nooit meer dan een max 20mm weg te slijpen anders slijp je door de cilinder heen.

Florian
        Topic starter

Thanks Andree, mooi dat je dit dan even zegt want anders had ik mij een hoop werk op de hals gehaald wat helemaal niet hoeft
          Maar dan weet ik voldoende, dan zorg ik dat mijn broer een 22mm flens gaat draaien op de draaibank:D

Heb trouwens vandaag dat zuigertje opgehaald en hij loopt zeer smooth door de cilinder:D

speedbuxy
          Bijdrager

Ik ga denk ik maar gewoon voor 43mm K-star zuiger, ik vind die orginele 43 malossie zuigers niet echt top.
            Dingen blijken ook te slijten waar je bij staat:D
            Maar voor een testje voldoet het natuurlijk prima:thumb
            Ben benieuwd wat het gaat doen bij jou:thumb
            Mijnes duurt nog wel even gezien ik er een zijinlaat blokje voor wil klaar maken.
            (46,5 malossie is namelijk next:duivel)

Florian
            Topic starter

Zo vandaag een leuke aanwinst erbij gekregen.
              De Kick Speed Engine die ik van Gab-Pei heb gekocht.

Zeer mooi cartersetje, nieuw in doos met toebehoren.

Spruitstuk dat er dan opkomt, niet de beste flow helaas maar ik ga er verder niks aan bewerken o.i.d.

Helaas liep ik ook tegen een klein probleempje aan, het spruitstuk dat erop komt is wat breder dan het originele spruitstuk en komt dus tegen dat randje aan. Dat randje moet dus even weggedremelt worden, dat is verder ook geen probleem.

Het duurt nog wel even voor dit blokje lopend te aanschouwen is, want ik moet eerst nog alle kickbenodigdheden aanschaffen en nog even kijken welke cilinder ik hierop ga monteren.

hansieb
              Moderator

Netjes, maybe stond het wel ergens op de voorgaande pagina’s maar welke cilinder komt erop?

Florian
                Topic starter

Hans daar ben ik nog niet over uit, ik zit te twijfelen over een aantal cilinders:
                  – 46mm Polini
                  – 46mm Pinasco
                  – 43mm Pinasco

Ik wil nu eigenlijk wel eens met een grotere cilinder rijden dan een 43mm cilinder (ik heb nog nooit met een 46mm cilinder gereden)

speedbuxy
                  Bijdrager

Zou ik er mooi een 46 polini op gooien die is toch wel gemaakt voor een speedengine:thumb
                    Ik zou wel dat spruitstuk wat door flowen trouwens, want dit zijn wel 2 beste obstakels in het inlaat trajeckt.
                    En vergeet niet dat de lucht met snelheden van 3 tm 400km door de carb vliegen dus die obstakels geven dan een hoop onrust in de flow.

Florian
                    Topic starter

Maar weet je wat het is, als ik de flow verbeter past het originele spruitstuk niet meer, want het originele spruitstuk is een stuk dunner en dan sluit het allemaal niet goed meer af.

Ik ga er gewoon eerst mee rijden met een 16/17,5mm Dellortho PHBG, mocht het zodanig slecht lopen of de prestaties zijn niet naar behoren dan laat ik mijn broer een busje draaien voor een 15/16mm Dellortho SHA en dan zorg ik dat de flow beter is.
                      Ik vind het toch zonde om in dit cartersetje te gaan frezen en te gaan doen.

speedbuxy
                      Bijdrager

Citta_Florian :
                        Ik vind het toch zonde om in dit cartersetje te gaan frezen en te gaan doen.

Ja daar noem je ook wel weer een punt.
                        En anders idd misshien een ovale/eivormige opvul bus ofzo ja:thumb

Waarom?

Hey Florian dat is zeker een zeer toffe aanwinst:thumb Ik begrijp dat je liever het inlaat orgineel houd maar denk toch dat Buxy hier wel een punt heeft. Zelf zou ik voor een 15mm sha carb gaan. Deze is goedkoop, makkelijk af te stellen, en gaat 100% goed werken;) Alsnog zul je dan het carter iets moetten bewerken voor de flow maar net genoeg zodat het 13mm spruitstukje nog past. Heb ditzelfde ook op de oude Se van Heico gemonteerd en ging gelijk op met mijn evo engine qua trekkracht:) (bijde met Polini46)

Florian
                          Topic starter

Dan wordt het een zelfgemaakt spruitstukje, ietwat bewerken vind ik niet erg maar voor dat 19mm spruitstuk moet je echt fors wat bewerken om een goede flow te krijgen.

Zo’n spruitstuk is ook tamelijk easy te maken dus dat komt wel goed:thumb

chrisz93
                            Bijdrager

Nice cartersetsje heb je weer gescoord Florian 😀

Succes met de werkzaamheden 😉 :thumb

Piet30
                              Donateur

Citta_Florian :
                                Hans daar ben ik nog niet over uit, ik zit te twijfelen over een aantal cilinders:
                                – 46mm Polini
                                – 46mm Pinasco
                                – 43mm Pinasco

If you want a 46mm Pinasco but could not find one, I can get the 46mm Pina’s with 3-4 weeks delivery time. 😉

Javad
                                Donateur

Ik heb het ook geprobeerd met de 15mm sha Dellortho, ik kreeg het niet afgesteld en hij was behoorlijk tam onderin.
                                  Ik heb het met 2 verschillende nieuwe carbs geprobeerd, tevergeefs helaas.
                                  Persoonlijk denk ik dat een 16mm PHGB beter is.

Zelf rij ik met een 16mm Mikuni maar die zijn erg moeilijk te vinden origineel. (maar niet onmogelijk natuurlijk)

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.