Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Thanks Mike:thumb
      Maarja als we zo gaan praten kan ik ook wel een boek erover schrijven

5 spakers onder een oltimer ciao
      Andere kleurencombo’s op een Vespa i.p.v. origineel
      Geen aero spatborden
      Geen slickbandjes
      Geen Harleyrekje
      Geen snelle uitlaten
      Etcc… Etc….

Dat is allemaal niet origineel:?

just1991
      Bijdrager

En ik vind het masterlijk mooi!
        Maar had je misschien niet iets meer rode accenten kunnen toevoegen ? bijvoorbeeld je remdeksel spuiten en je achternaaf ?

Voor de rest gruwelijke Citta!

El Citta
        Donateur

Ziet er erg mooi uit man:thumb Rijd ook lekker door zo te zien. Misschien nog een wat zwaardere overbrenging maar dat is altijd een afweging voor welk doel je hem wilt gebruiken natuurlijk 😉 Nogmaals, mooie citta!

speedbuxy
          Bijdrager

Hoort lekker op het filmpje:thumb
            Maar zou voor je toertje wel een kleinere poeli nemen anders moet je wel heel veel vol gas janken gezien je zelf aangaf dat er best veel rechte einden inzitten.
            En zo te horen kan hij het ook makkelijk trekken/hebben:thumb

Florian
            Topic starter

Ik kan nooit stil zitten op Vespa gebied en aangezien ik nog een 43mm Malossi heb liggen heb ik deze maar bewerkt.
              Ik heb voorheen nog nooit een cilinder bewerkt, de eerste keer dus.

Origineel

Bewerkt

Ik vind hem er redelijk netjes uitzien voor de eerste keer.
              Misschien toch maar even licht laten honen en een ander zuigertje erin, ben toch wel benieuwd wat hij doet (maar dit wordt nog gerealiseerd op korte termijn)

Laat mij even wat je ervan vind:thumb

just1991
              Bijdrager

Ik zou ook gelijk je Boosters groter maken misschien door verbinden ?

speedbuxy
                Bijdrager

Ziet er netjes uit florian:thumb
                  (zeker voor een 1e keer)
                  Zal zo ook zeker best merkbaar beter presteren:thumb

@Just1991
                  Bij een malossi 43 lopen de spoel kanalen heel raar door de cilinder ik denk niet dat het goed is deze open te leggen.
                  Plus orgineel heeft de cilinder ook al vrij grote spoelers:thumb

VespaAvanti
                  Donateur

Kan dat geen kwaad, gelijk 3 mm ophogen?

Florian
                    Topic starter

Just1991: Wat Buxy zegt inderdaad, die spoelkanalen lopen zeer vaag door de cilinder heen, daarnaast was het niet mijn intensie om de cilinder helemaal van top tot teen te bewerken, deze cilinder is zonder hoonbeurt niet meer te gebruiken dusja en of het mij het waard is om een originele overmaats zuiger + hoonkosten te betalen.. I don’t think zo haha, gewoon even de cilinder in de draaibank haha.

Andree: Ja vind het ook redelijk netjes gelukt, de uitlaatpoort is wel wat hoger uit gevallen dan werkelijk het idee was maar op 1 puntje had ik iets teveel weggehaald en dat vond ik niet mooi dus dat heb ik even gecorrigeerd als oorzaak dat hij wat hoger is uitgevallen. Maar ik las in jouw how-to dat waardes tussen de 16/17/18 redelijk safe zijn.
                      Dus is hij precies goed:D

Volgende project wordt een goed bruikbaar cilindertje, alleen zoek ik langere freesjes want anders kan ik er niet bij zonder de uitlaatpoort eraf te zagen..

Stephan: Achh nee joh, lekker tourenjanken:D

gunther
                      Bijdrager

egt vet dinky hor 🙂 een keer weer wat anders altijd leuk

Florian
                        Topic starter

Zo weer een kleine update mbt de 43mm Malossi tuned
                          Ik vond zondagavond nog een mooi stukje buis bij mijn vader in het hok (26mm buitendia, 22mm binnendia)
                          Dit wordt de flens voor de Malossi.

Ook heb ik de uitlaatpoort nog 2mm verbreed.

Hier nog een goeie pic van de kras, ik heb gisteren flink in de cilinder zitten schuren totdat de zuiger niet meer klemt, en hij is nu zo goed als gefixt misschien nog een klein beetje schuren hier en daar

Maar vanavond haal ik bij een maat van mij een originele 43mm Malossi zuiger, dan hoeft in principe alleen de flens nog gelast te worden.

Dit alles komt op een bewerkt cp carter, ben benieuwd hoe dit gaat lopen (als het uberhaupt nog wil lopen:D)

speedbuxy
                          Bijdrager

Das wel een dikke kut maat die 26mm, of heb je ook al buisje die daar weer omheen valt?
                            Verder ziet je poortje er netjes uit, en zal ie zeker nog wel gaan lopen hoor:thumb
                            Een vespa cilinder is pas echt dood als je hoger dan 21,5mm gaat.

Maar het was wel beter geweest hem op een wat beter voedend carter te leggen.
                            Want je hebt nu wel een grote uitlaatpoort, maar als je een kleine inlaat poort houd schiet het niet echt op.
                            Want dan is de vraag van de uitlaatpoort groter dan de inlaat kan voorzien.

Florian
                            Topic starter

Ohh ja dan zit ik nog mooi safe de hoogte van mijn uitlaatpoort zit op 18mm, en de breedte nu op 29 denk ik dus dat is ook nog mooi op het randje.

Ik heb helaas nog geen stuk buis die erover heen past, maar dit gaat geen problemen opleveren denk ik, mijn pa heeft op zijn werk buizen zat:D

speedbuxy
                              Bijdrager

Citta_Florian :
                                Ik heb helaas nog geen stuk buis die erover heen past, maar dit gaat geen problemen opleveren denk ik, mijn pa heeft op zijn werk buizen zat:D

Dat zou ik van te voren dan wel eerst bij elkaar zoeken voordat je gaat lassen, want sommige maten buis zijn echt vrij min om iets knaps passend bij te vinden.

Edjuh
                                Bijdrager

Arvid was ook altijd met 26mm in de weer. Je kan ook iets draaien ofzo…

Jamaar opzich heeft het weinig zin, ik heb het uitlaat kanaal echt op de max uit geslepen en dan is de allround doorgang nog maar 18 a 19mm.
                                  Dus die size is meer jezelf pesten in uitlaat keuze dan dat het echt bij draagd

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.