- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 mei 2011 om 08:53 #486761
Waarom?Hey dat ziet er zeker goed uit met de grillo velgjes
De citta lijkt metteen heel anders zo maar zeker niet verkeerd. Ook ik vind dat zo’n bananenzadel echt niet kan:D Nee laat ze maar lekker zeuren dat er een orgineel bejaarde zadel op moet maar als je idd wat langer bent is dit ideaal:D
18 mei 2011 om 08:58 #486762florian, merk je dat je harder rijdt met die grillo velgen?
ben wel benieuwd hoeveel verschil dat maakt, 12 -> 14 inch.
wat is je bougie kleur?18 mei 2011 om 13:03 #486769Vanochtend heb ik het Pinasco blok afgesteld, maar het loopt nog niet optimaal kan nog vele malen beter.
Maar aangezien ik volgende week weinig tijd heb om te sleutelen heb ik het Pinasco blokje er ook al weer onder weg gehaald.
Deze heeft plaats gemaakt voor de SE.Deze startte in het begin al moeilijk (Geen decompressie) toen hij eenmaal aan was had hij de neiging om bij stationair uit te vallen (steeds gas geven anders zou hij uitvallen) dus ik ging even een stukje rijden echt weer keihard optrekken met vario haha. toen was ik 200 meter verder viel hij in 1 keer uit?
Daarna kreeg ik hem ook niet meer aan..
Het moet eigenlijk wel aan de ontsteking liggen, want deze heb ik vervangen (4 spoels i.p.v. 2 spoels) en met de 2spoels ontsteking liep hij perfect..Dus ik zal straks/morgen het blok er onder weg halen en even kijken wat er aan de hand is.
Heb nog wel even een Pic gemaakt

EDIT:
Max: Haha ja inderdaad zo is het maar net

Joost: Nee ik heb er nog niet eens mee op top gereden, maar de snelheid die erbij komt is ook minimaal hoor, ik denk een km of 3/4
18 mei 2011 om 13:36 #486770is toch wel 3-4km, zeker niet slecht toch:).
nu kom je wel boven de 70 uit toch?
btw: is c-f niet goed genoeg voor update’s?:P19 mei 2011 om 10:13 #486788Is wel meer dan 3/4 km hoor.
19 mei 2011 om 10:44 #486789VespaAvanti :
Is wel meer dan 3/4 km hoor.Dit is weer gebaseerd op het fabeltje dat een citta door z,n kleine wieltjes langzamer zou wezen.
(wat dus niet zo is)
Ik denk ook eerder dat er 0-0km bij is gekomen.
En als er wel snelheids winst is, zit dat in een verkeerde afstelling van de vario die nu door de grote wielen iets meer bereik heeft.
Want met poeli had je hier niks mee gewonnen tov orginele citta wieletjes.
Had je hoogstens wat omhoog doen gaan in poeli maat.19 mei 2011 om 11:02 #486791En toch blijf ik bij mijn standpunt Andree
Met vario is dit zeker wel waar, en jij kan er niet over oordelen want je hebt nog nooit zelf met vario gereden:P
Met poulie geef je zelf al aan dat je naar een andere overbrenging moet door een andere poulie te monteren, daardoor verander je de overbrenging dus ook:!
Ik heb zelf gereden met Citta wielen met vario en met Grillo wielen met vario, verschil is er zeker.
Met Cittawielen met orginele vertanding zit je gelijk toeren te draaien als een malle terwijl dat met Grillo wielen een stuk minder is, en dat is dus logisch vanwege de omtrek van de wielen.19 mei 2011 om 11:17 #486792
Waarom?Ik denk dat het niet gek veel scheelt tov de orginele velgjes. Als ik zo zie zijn de bandjes ook redelijk plat tewijl de citta bandjes 90 hoog zijn. Als ik bij een citta velg met 90/90/12 band de afrol omtrek bereken, kom je op 1,47m. Ik weet zo niet wat de bandenmaat is van de Grillo velg maar stel je houd het ruim aan en gebruit deze zelfde 90 hoogtemaat, kom je op een afrol omtrek van 1,63m en scheelt dus maar 16cm. Je totale winst is dus ong 45graden op een totale wiel omwenteling. Als je dit bijv vergelijkt met vertanding wisselen van 1.10,5 naar 1.9, praat je metteen over 1,5 wielomw aan winst. Ik weet niet of de bedoelling is dat ie echt harder moet gaan rijden, anders denk ik dat je meer winst zal halen uit een setje 90 koppeling schijven;) Dit komt op hetzelfde neer als een kleinere poeli monteren omdat de snaar dieper komt te liggen en je dus een zwaardere overbrenging verkrijgt.
19 mei 2011 om 12:27 #486793Ik heb nu de 11,5 vertanding, deze is gewoon te licht voor een Citta want met vario ging ik met elke uitlaat een km of 60, toen reed ik pouli met de TT-tour en was de snelheid een stuk hoger dan met vario en dat met de pouli 80 (met nog steeds overtoeren) dus ik dacht dat de 11,5 vertanding beter tot zijn recht kwam in de 14 inch velgen.
Verder was het niet de bedoeling om snelheid te winnen bij de aankoop van de Grillo velgen, ik vind ze vet onder een Citta staan en wou wel weer eens wat anders:D
19 mei 2011 om 14:04 #486794Maak anders eens een mooie foto van je Citta, zet hem in de zon in het gras oid, kan ik alvast een beetje wennen aan het nieuwe aanzicht 😀
19 mei 2011 om 14:17 #486795normaal vind ik grillo velgen niet echt denderend, maar met deze bandjes en velglint vind ik ze wel nice staan!
19 mei 2011 om 15:18 #486796Ik had eerst toch mijn twijfels, maar het ziet er toch wel netjes uit moet ik zeggen!
19 mei 2011 om 18:47 #486822Thanks voor de reacties

Vandaag weer de hele middag gesleuteld en met enig resultaat hij loopt weer netjes.
Ik dacht dat het aan de ontsteking zou liggen maar dit bleek dus niet zo te zijn het was weer die *** achterkoppeling, volgens mij is dat ding echt kapot dus zal binnenkort eens even een nieuw variosetje kopen zien of het dan opgelost is.Ben nu echt wel klaar met vario dus ik heb weer lekker pouli gemonteerd, trekt misschien niet super op maar het is wel betrouwbaar.
Hij is dus weer helemaal klaar voor de Friesland tour volgende week, tot dan
20 mei 2011 om 18:32 #429503Vandaag heb ik de Excel gemonteerd en in de wd-40 gezet.

Helaas zit hij nog wel onder de roest, dus dit is alleen maar uitstel van executie.:( binnenkort maar even stralen.

Ben tevreden met het resultaat Citta+Grillo velgen:DIk heb ook nog een filmpje van 5 minuten gemaakt, die ga ik zo direct uploaden

EDIT:
Filmpje:
20 mei 2011 om 20:18 #486854ziet er leuk uit maar het hoort er niet onder,maar das mijn meening! vind hem met citta wielen veel beter
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.