Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Maar met alleen een pouli 80 heb ik ook gegarandeerd overtoeren.
      en zo’n gates snaar die is ook al gauw net zo duur als een variosnaar, deze week eerst maar een de pouli as proberen en kijken wat zijn top is tov vario, mocht dit gelijk zijn dan is de keuze voor mij natuurlijk snel gemaakt.

hansieb
      Moderator

Ik heb wel goede ervaringen op citta met belgenkoppeling en pully 80. Trok niet heel slecht op met 42mm alu op onbewerkt Carter en top one.
        Topspeed zo rond de 75km/h.

Florian
        Topic starter

Nee dat doe ik de Evo rijders niet aan want dan worden ze voorbij geboekt door een Dr evo op een Speed engine:P
          Nee maar komt wel goed ik fix wel even wat.

speedbuxy
          Bijdrager

Als jij je vario goed had af gesteld zal de top niet tot niks veranderen.
            En gates snaartjes kosten hier in lwd een 10 a 11 euro.
            (wat opzich niet cheap is nee)
            Maar daarin kan je er wel TIJDEN mee toe:thumb

Florian
            Topic starter

Zo even een klein updatetje

Ik heb vorige week het ”stadsblokje” in elkaar gezet.
              Setup is:

42mm Pinasco Silver
              Uitgeboord elec carter (12 á 13mm inlaat)
              13.13 Dellortho
              Malossi filter
              Pouli of vario
              En het uitlaatje moet ik ook nog even zien.

Zal volgende week eens even kijken of ik het blokje aan de loop krijg, zal geen probleem zijn denk ik.

Verder heb ik vandaag van VespaAvanti Grillo velgen gekocht, heb gelijk JMPB gemaild of ze mooie 14 inch bandjes kunnen krijgen dit is het enige model dat ze kunnen krijgen. Maar dan bandjes vind ik wel nice dus dit worden ze ook meteen

En ik ben toch maar opzoek naar een andere Citta voor de tourtjes, want dan hoef ik niet voor elke tour te sleutelen.
              Op die Citta komen dan de Grillo velgen met een Speed Engine met 16mm carb en een 80cc’tje

Leovince
              Bijdrager

Neem anders een citta zonder kenteken, tik de nummertjes over van je frame met kenteken en verwissel dan alleen de plaat met tourtjes.. Ben je natuurlijk wel het goedkoopste uit 😉

Florian
                Topic starter

Verrek daar zeg je mij iets haha, ik kan ook gewoon een Citta zonder kenteken kopen en dan het framenummer weg stralen en dan gewoon het kentekenplaatje omwisselen steeds.

Dan zeg je gewoon dat het framenummer niet is afgeplakt, en bij sommige andere Citta rijders is het framenummer ook niet eens zichtbaar.

Scheeld heel wat geld inderdaad, want je hoeft dan ook geen 2x verzekering te betalen.

-RobinvS-
                  Bijdrager

Inderdaad, en hoevaak word je nou aangehouden tijdens een tour?

Leovince
                    Bijdrager

Overtikken laten door een brommerboer die wat wil bijverdienen of iemand met slagletters voor de zekerheid.. Dan heb je helemaal nooit problemen 😛

Florian
                      Topic starter

Zo de Citta krijgt zoals gezegt een klein opknapbeurtje, hier het lijstje met wat moe(s)t gebeuren:

– Grillo velgen monteren stralen en spuiten
                        – Vespa SI brug stralen + Spuiten
                        – Harley rekje spuiten

– Nieuwe binnen+buitenkabels
                        – Nieuwe binnen en buitenbanden op de Grillo velgen
                        – Velglint (rood) monteren op de velgen

Hier een aantal foto’s

Brug gestraald

Velgen gestraald, het wou niet super want er zat een dikke laag coating op.

Achtervelg zonder blanke lak.

Achterbrug in de lak.

En deze week de brommer weer in elkaar zetten met nieuwe boutjes etc..

Anoniem

Netjes hoor, ben benieuwd hoe die velgen eruit zien i.c.m. de rest van je Citta!

Florian
                          Topic starter

Ja ik ben ook zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien, en of alles past met het achterspatbord.

Florian
                            Topic starter

Zo vandaag en Gisteren de benodigde onderdelen ontvangen

Gister de binnenbandjes van Q-parts en vandaag de buitenbanden en nog wat troep van JMPB
                              Pakkettung JMPB:

Waaronder een nieuwe borgring voor de achterkoppeling en een nieuwe 100mm voorzijde achterkoppelingschijf

Gelijk de banden gemonteerd + velglint

Klein beetje opgebouwd

Denk dat hij zondag wel weer rijdend in elkaar zit met het Pinasco silver blokje:D

Martino
                              Moderator

Die bandjes zien er aardig uit om je velgen. Hiervoor heb je JMPB gemaild zeker, ze zouden eens een wat breder assortiment banden op hun site moeten vermelden.

Zeebodem.
                                Bijdrager

Zo heeh..!!
                                  Echt super netjes kerel:thumbDie banden zijn ook erg mooi.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.