- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2011 om 21:19 #485885
Als je dit klem vind zitten, moet je mijn dr maar eens zien. Die krijg ik bijna niet met 1 hand erin gedrukt op het begin. Best jammer van die DR want die is nog splinternieuw:(
Wel jammer van je geld ja als je zoiets binnen krijgt met een rare zuiger..
14 april 2011 om 21:40 #485886Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Stond die op MP? Onder welke adv. naam?
Klote natuurlijk, denk je wat leuks te krijgen blijkt het een teleurstelling, zo had ik een keer een zgan. “Proma” cc gekocht, kreeg ik een technigas, met wat roest erop ook nog…15 april 2011 om 10:23 #485896Uhmm hij stond volgens mij onder snelle cilinder Citta o.i.d.
Kijk dit is de foto van de advertentie
Maar ik heb net contact gehad met deze scootershop en ik kan de cilinder terug sturen en ik krijg mijn geld terug, dus dat wordt in ieder geval wel netjes opgelost zo.
15 april 2011 om 10:26 #485897Dat scheelt weer. Inderdaad wel een beetje vaag en jammer dat ze er een scooterzuiger in hebben gedrukt….. Maar nu is het in ieder geval weer goed opgelost 🙂
17 april 2011 om 18:24 #485956Zo heb vandaag de Giannelli Excel gemonteerd.
En ook even getest natuurlijk, alleen hij is niet echt beter of slechter dan de Polini Top One, trekken allebij ongeveer gelijk op en op top voel ik ook niet echt verschil (ook niet ten opzichte van de Proma Summit onderlangs)Ik durf ook bijna wel te wedden dat ze allemaal precies even hard gaan.
Volgens mij heeft mijn ontsteking zijn beste tijd gehad, dat hij op een bepaald tourental gewoon niet meer harder wil, of zeg ik nu iets wat totaal niet kan kloppen?Ik heb hier nog een zeer nette 3 spoels ontsteking liggen, ga eens even kijken of dit verschil maakt.
Had ook even een 3tal foto’s gemaakt met het mooie weer:

17 april 2011 om 19:05 #485960
AnoniemDie Excel staat echt heel mooi onder een Citta! Leg je deze er volgende week ook onder?
18 april 2011 om 13:07 #485976Vandaag weer wat gesleuteld, even met de vario bezig geweest.
Eerst de drukveer vernieuwd daarna andere rolletjes gemonteerd (6,3 gram)Liep prachtig allemaal, trekt net weer wat sneller op als de 7 grams, op een aardig kort stukje 58km/h getopt.
Toen was ik eindelijk op een mooi lang stuk weg, was ik even gestopt omdat ik een doorgereden slang zag liggen, dus ik weer verder moaahh moahhh hielt hij opeens ontzettend in kwam niet meer boven de 40km/h uit.Dus ik naar huis gereden met een slakkengang, thuis even de kappen eraf gehaald (kappen waren tering heet, ze smolten nog net niet) ik weet niet hoe ik erbij kwam maar ging eens even kijken of er speling op het wiel zat. Ja dus! was die tandwielmoer weer eens losgetrild terwijl ik er ook nog eens locktite borgmiddel op had gesmeerd.
Maar alles zat onder de olie, dat is door dat gaatje in de cardan ”gesneakt” dus ik denk even bijvullen, ik draai dat boutje los komt alle olie er zomaar uit stromen???
En natuurlijk zit alles nu onder de olie, en natuurlijk zit er ook op de remsigmenten, dus nu kan ik de hele troep weer los gaan halen.. Pfff het zit ook totaal niet mee de laatste tijd.

Toen draaide ik die olienippel los…
Op de foto’s ziet het er niet supererg uit, maar echt alles zit eronder.
Dat wordt nog aardig was sleutelen voor mijn voor het tourtje Bakkeveen e.o. zeker nog te bedenken dat ik deze week niet heel veel tijd heb om te sleutelen.Zit er ook lichtelijk over te denken om terug te gaan naar pouli, het is een stuk goedkoper en er komt minder bij kijken. Laatste tijd veel problemen gehad met vario.
Hier nog een pic van de slang die ik zag liggen.
18 april 2011 om 14:02 #485980Citta_Florian :
Zit er ook lichtelijk over te denken om terug te gaan naar pouli, het is een stuk goedkoper en er komt minder bij kijken. Laatste tijd veel problemen gehad met vario.Ja das bij mij ook 1 van de hoofd redenen om geen vario te willen.
Want vooral dat van evert bij de 11steden toer gaf toen de door slag, want dan kom je speciaal voor dag 2 naar friesland afreizen om vervolgens binnen 15min alweer naar huis te kunnen omdat je achterkoppeling kapot is.
Met poeli kan hoogstens je poeli eens splijten en thats it.
En voor toertje rijd poeli zeker niet raar en ook lekker zuinig
Maar wat een dikke/grote slang man:o
Je had hem haast wel mee kunnen nemen om te bakken:D18 april 2011 om 14:16 #485981Verek ik dacht dat je een nieuwe uitlaat had. ( Malossi Serpent. 😀 )
18 april 2011 om 14:19 #485982Jarco :
Verek ik dacht dat je een nieuwe uitlaat had. ( Malossi Serpent. 😀 )Hahaha Jarco!
Ja zit er wel over te denken om pouli te nemen, maar dan trek je zo langzaam op haha.
Het tourtje met Pasen wordt nog vario maar ik zal wel even wat poulispul meenemen voordat de troep het weer begeeft.18 april 2011 om 14:40 #485984Citta_Florian :
Ja zit er wel over te denken om pouli te nemen, maar dan trek je zo langzaam op haha.Ik denk dat mijn citta met jou gewicht erop anders trekt als een raket
18 april 2011 om 14:41 #485985speedbuxy :
Citta_Florian :
Ja zit er wel over te denken om pouli te nemen, maar dan trek je zo langzaam op haha.Ik denk dat mijn citta met jou gewicht erop anders trekt als een raket
Ohh dus met andere woorden ik rijd de bakkeveen tour op jou brommer?:D
18 april 2011 om 14:57 #485986Denk dat de rest van de rijders daar niet echt blij van word gezien ik dan op jouwes zou moet:D
Maar een stukje checken kan zeker wel even
Want een beetje matig trekkende vario moet jij er dan wel uit kunnen trekken:D18 april 2011 om 15:04 #485988Ik bedenk mij nu ineens dat ik ook nog een Belgenkoppeling heb liggen.
Eens zien of ik nog een goed snaartje heb liggen dat die zou passen i.c.m. een pouli 80.Maar dan zou er wel helemaal niks meer overblijven van dat optrekken.
Zal van de week de pouliklok maar eens even monteren, en kijken wat voor top dat met zich meebrengt.18 april 2011 om 15:14 #469124Nee belg en poeli 80 icm een brom klok is voor jou setup denk ik wat te veel van het goeie.
Ik rijd nu met mijn setup simo koppeling met poeli 80 op een brom klok. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.