- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 april 2011 om 18:53 #485740
Zo heb weer een beetje gedaan vandaag.
Heb gisteren een electronisch blokje ontvangen die ik hier gekocht had van iemand van het forum.
Had al zo’n vermoeden dat hij begrenst was, dus ik een 50cc cilinder met 22mm uitlaatpoort er op proberen te zetten en ja hoor begrenst. Verder niet erg want ik heb vandaag net een nieuwe dremel gekocht:D

Was wel even leuk tijdverdrijf en nu passen de cilinders weer.Daarna heb ik even mijn inlaatje geveild.

Want ik ben nu bezig met een stadsblokje:
42mm Pinasco Silver
Electronisch bewerkte carters
13.13 dellortho en Malossi filtert
Vario met 10,5 vertanding
Bromkrukas
Uitlaat weet ik nog niet.Dus ik heb ook even mijn Pinasco silver van mijn zij-inlaat gedemonteerd, wat zag ik toen? Pistonclipje zat los in de zuiger:O gelukkig dat ik zo wispelturig ben dat ik altijd weer wat anders wil want anders had ik gegarandeerd een vieze vastnaaier gehad met mijn zij-inlaat
En ik kan nu wel geloven dat die Pina Silver redelijk laagtoerig is, want de uitlaatpoort is KLEIN!

Misschien niet goed te zien op de foto maar hij is echt een stuk kleiner dan de 42 Black.Ik monteer nu de 42mm Pinasco black op mijn zij-inlaat en dit wordt mijn tourblok, want mijn Speed Engine wil maar niet presteren:(
Binnenkort het blokje in elkaar branden en dan kan ik weer lekker gerust door Heerenveen en omstreken rijden (Veel politie trouwens rond deze tijd)
9 april 2011 om 22:07 #445706Ja het stikt hier ook sinds kort weer van de politie. Het mooie weer steekt ze aan, net als wespen haha:P
Mooi tourblokje en natuurlijk een leuk stadsblokje. Ik denk dit ook maar eens te gaan doen, of een begrenzer want ik wil ook niet gepakt worden door zo’n motormuis die zijn centjes wil verdienen..
Ik heb trouwens al best veel zin in het tourjaar nadat ik eerst mijn brombewijs heb gehaald haha:)
11 april 2011 om 18:56 #485794Heb gisteren een Electronisch blokje opgehaald (eigenlijk alleen voor de spoelen)
Maar ik dacht kan hier de spoel+booster poorten ook wel van doortrekken, en dan komt mijn Dr evo hier op.
Ds daar ben ik gisteren aan begonnen, het is niet niet helemaal af want de boosters ga ik nog wat groter maken en vierkant vijlen.

Ben er zelf wel tevreden mee, de spoelers vooral
Eerdaags de inlaat uitboren/vijlen en dan een geschikt krukasje vinden en het blok in elkaar branden.11 april 2011 om 18:58 #485795zo te zien is de inlaat al gevijld!
lekker bezig florian 😉
11 april 2011 om 19:01 #485796De inlaat is inderdaad std al bewerkt, hij moet alleen nog uitgeboord worden.
Ik heb ook aardig wat van de spoelers afgehaald, viel mij nog mee dat ik niet door het carter ben gegaan.11 april 2011 om 19:06 #485797
AnoniemZiet er weer netjes uit. Wat ga je met je DR EVO blokje doen? Reserveblokje?
11 april 2011 om 19:13 #485798Joahh denk het eerst wel, of voor de tourtjes of iets dergelijks.
Ik heb de Speed engine netjes kunnen verkopen.Dus ik denk bewerk gewoon een electronisch blok voor de DR Evo want dat gaat waarschijnlijk net zo snel.
11 april 2011 om 19:16 #485799
AnoniemMits goed uitgevijld is er de 70 wel te halen. Ik hoop mijn SI binnenkort te verkopen om mijn eigen 43DR EVO te proberen.
Kun je leuk kiezen tussen een zij-inlaatje en een “onopvallend” blokje.
11 april 2011 om 19:19 #485800Ohh ja en ik heb dit <- blok eventueel ook nog liggen.
Zij-inlaat laat sowieso eerst nog wel even op zich wachten, want dat gekloot met dat spruitstuk..Er komt binnenkort vast en zeker wel weer eens wat leuks, ik wil nu ook eens wat anders proberen in de vorm van een 46mm cilinder.
Maar van die 70km/h ga ik eerst nog niet uit, ik houd het eerst bij 60+ op een Citta dan kan het alleen nog maar meevallen.
En dat het goed uitgeveild wordt is geen probleem:P14 april 2011 om 17:27 #485698Zo kreeg vanmiddag een pakketje binnen, ik dacht yes mooi vers cilindertje erbij voor erbij:P
Maar bij toen maakte ik het pakketje open en toen zag ik in mijn ogen een verrote cilinder..
Terwijl hij er op de foto nog netjes uitzag.Foto’s:

Ik kreeg hem er niet beter op, maar geloof mij het is een beste 1.

Zit trouwens ook een vage zuiger bij die ik nog nooit heb gezien, hij heeft geen eens poortjes erin zitten?

En ik heb ook nog een leuk filmpje:con
Even zien of er nog wat valt te regelen, en anders is het pech hebben.
Ik zal dit weekend ook even bezig met <- blok maar moet nog even een bestelling doen op JMPB voor wat parts (o.a. 42mm pinasco kop + Veertjes)14 april 2011 om 17:33 #485874Hey Florian dat is mooi zuur, maar volgens mij had je er ook niet direct teveel voor betaald toch?
Zuiger die zo klemt in je cilinder zal ik niet aan durven. Het vervolg door je zuiger te laten zakken om iets van je compressie te zien. Gaat natuurlijk niet op wanneer je dat op zo’n tafel doet he. 😉
Het zuigertje is idd wat vreemd met die uitsparingen die normaal ter hoogte spoelers zitten. Sluit je uitlaatpoort hierdoor nog wel? De zuiger doet me eerder denken aan een puch zuiger.
14 april 2011 om 17:53 #485876Dat veegje is eigenlijks niet eens echt erg als je die totaal niet voeld.
Dat ie klemt is wel weer zuur:(
Zuiger is gewoon een scooter zuiger:no want ding is ook niet scheef qua spoel openingen zoals vespa zuigers zijn.14 april 2011 om 17:57 #485872Nee maar die kras/veeg is/was echt goed voelbaar hoor.
Heb nu al wat zitten schuren en het is nu wat aanzienlijker maar nog niet echt van wat je Yes!14 april 2011 om 18:24 #485877Is dat de 43mm Malossi?
Ik heb namelijk precies hetzelfde. mijne klemt ook onderin.Wel zuur dat je hem zo binnen kreeg:(
14 april 2011 om 18:31 #485878Ja Kevin dat klopt dit is de 43mm Malossi.
Ik had eigenlijk gehoopt de 41mm malossi ipermatic want hij zei ook dat de boring 60cc was.
En op de foto kon ik geen onderscheid maken tussen de ipermatic en dit 43mm model.Ja het is altijd balen als je zulk spul/troep binnenkrijgt:?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.