Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Jaja die komt prima van pas als ik moet kijken hoe snel de brom gaat he:D

OrangeCiao
      Donateur

klinkt super kerel:thumbleuken pijpjes ook allemaal:thumb

Florian
        Topic starter

Gister bij schemer nog even snel een filmpje gemaakt (komt morgen waarschijnlijk 1 die was mooier is, dan tape ik even de mobiel vast.

Van 2.55 tot 3.10 is het beeld echt verlept want toen drukte ik per ongeluk op inzoomen.

Jarco
          Bijdrager

Ziet er leuk uit daar, volgens mij kan je daar best lekker touren.
            En ondaks het slechte stukje beeld klonk het allemaal wel lekker. 🙂

Javad
            Donateur

Klinkt wel goed ja, wat voor rollen gebruik je nu?
              Ga je nog steeds maar 60?

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Florian
              Topic starter

Ja je kan hier sws lekker toeren, met de Friesland tour rijden we ook wel even over zulke stukjes heen:thumb
                Hij rijd inderdaad zeer lekker:

– Optrekken is slecht (Proma cc)
                – boost is er niet trekt lekker door naar de top
                – Topsnelheid nog niet getest maar sws sneller dan de Polini Top One dus 60+

Zal morgen eens de Top testen en even een lekker lang rondje touren (uiteraard met filmpjes)

speedbuxy
                Bijdrager

Hoort wel lekker florian:thumb
                  En ook nice dat je tegenwoordig zoveel film verslagjes maakt vind ik altijd mooi om te zien:thumb
                  (en daar ben ik vast niet de enige in)

Florian
                  Topic starter

Zo hier is er weer eentje

Afgelopen dagen een hoop gezeik gehad met de brommer, hij wou niet boven de 60+ uitkomen dus heb ik het blok eronder vandaan gehaald gedemonteerd etc.. voor een revisiebeurtje en een nieuwe krukas te monteren (Olympia race) dus ik alles demonteren weer nieuwe lagers+pakkingen gehaald. Ik heb blok in elkaar zetten wil die klotekrukas er niet in, ik proberen met de dmp die ging er zo in?

Nou toen het blok maar opgebouwd met de dmp krukas, blok zat inelkaar, alles gemonteerd -> aanrennen niks..
                    Dus ik het blok er weer uit gehaald zitten er 2 plekken op het inlaatvlak waar de krukas tegenaan liep (Vaag want bij montage liep alles prima)

Dat egaal geschuurd blok inelkaar en Bam hij loopt weer
                    Ben er helemaal niks meer opgeschoten, alleen een hoop gescheld en een paar eypos armer.

Maar ik heb nu de pouli klok weer gemonteerd, ik alles monteren klok vastzetten aan de brug krakk cardandeksel dol gedraaid..
                    Gelukkig heb ik nog een andere bromas bij mijn pa liggen maar ik monteer gauw weer mijn vario (optrekken mis ik nu al, alhoewel pouli rijd ook wel grappig dikke boost) dus hij swabberd nu wat met rijden, zal dit weekend alles maar weer omzetten..

Maar nu is de compressie ook niet super te noemen, moet alles even loslopen? of komt dit daar de pouli aandrijving (wat ik al 3/4 niet meer heb gehad)

Blokje inelkaar met de dmp

Edjuh
                    Bijdrager

Met vario loop je de brommer doorgaans moeilijker aan omdat de vertanding lichter is(het bekende slippen bij nat wegdek en op de brommer moeten leunen..).

Florian
                      Topic starter

Ja dat weet ik alleen hij maakt ook niet superveel compressie je hoort het amper.
                        Ik heb dit al vaker gehad toen ik ditzelfde blok net kreeg en met een blok van Olaf (geen idee wat ik toen heb gedaan, maar toen was het weer goed)

Maarja die paar meter extra lopen doe ik ook niet moeilijk om:P
                        Hij loopt ook wel redelijk netjes stationair (sproeier is naar mij idee wat te groot 68 zit erin)

Van het weekend maar even afstellen etc..

Florian
                        Topic starter

Zo vorige week veel met de brommer bezig geweest.

Toen stond hij er weer zo bij:D

Maakt nu weer zeer goede compressie (moest gewoon even loslopen allemaal) hij loopt nu netjes allemaal.
                          Heb hem eergisteren getopt op 67,8km/h maar vanmiddag ging ik weer een ritje maken en kwam hij niet boven de 65km/h uit.

Ik heb het gevoel dat hij niet helemaal op toeren komt, net alsof iets hem begrenst??
                          Binnenkort de Proma CC maar even monteren en dan kijken wat de top is.

Zit er ook over te denken om er een Citta bij te nemen, 1 voor de tourtjes en 1 voor hier in de buurt.
                          Moet nog even zien hoe en wat want ben nog steeds niet in de ”gulle” bui haha

Anoniem

Weer lekker bezig Florian! Idd maar eens kijken of de Proma dat beter kan, verwacht ik wel. :thumb

Jarco
                            Bijdrager

En toch staat die er leuk bij zo. :thumb
                              Mijn eagle eye ziet dat je de camera bevestiging ook al gemonteerd hebt. :thumb
                              Verwacht nu stiekem wel een filmpje. 😀

Renetje93
                              Bijdrager

He florian. Hoe spuit jou broer jouw onderdelen aan het begin van de perso? ik was laast ook op zoek naar zoiets maar was alleen super duur dat verf enzo. Kan je me tips geven want ik denk wel dat een spuitpistool wel mooier word dan een spuitbus.

En nog een vraagje hoe heb jij je koppeling zo mooi gekregen? wil met mijn std koppeling het ook doen. en wil het niet stralen vanwege de lagers.

ik hoor wel wat van je:D (denk ik:P) Gr rene

Florian
                                Topic starter

Jelmer bedankt:thumb

Jarco dat zie je helemaal goed, je ziet het niet supergoed op deze foto. Nogmaals bedankt he:thumb

@Renetje93:
                                  Wij hebben een compressor in het hok staan en hier monteer je gewoon de verfspuit op.
                                  Je kan hier gewoon verf uit een blok in gieten (even mengen met terpetine) en spuiten moar.

En je bedoeld mijn achterkoppeling? deze heb ik opgeknapt met een staalborsteltje op de boormachine.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.