- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2011 om 13:02 #469380
Maar jij hebt wel een Ciao he, die gaan toch al gauw 10km sneller.
Vanmiddag ga ik de 65+ halen in weet het zeker hahaPlak de mobiel wel even op de citta, zodat ik niet met 1 hand hoef te rijden.
Hij heeft iig wel cruise control het gas blijft altijd hangen en dan kan ik lekker zonder handen rijden:P14 maart 2011 om 13:23 #469381
Waarom?Uitlaatje ziet er zeker netjes uit
Met wat voor vertanding en vario setup rijd je nu? want 65km slaat nergens op, dat moet beter kunnen. Dr evo’s zijn standaard ook al behoorlijk snel en moet makkelijk 70/75km kunnen halen met de citta.14 maart 2011 om 13:25 #469382Ik heb wel redelijk lichte vertanding 1:11,5
Want met het tourtje lauwersoog heb ik dik 65 getopt (was uit mijn hoofd 68,9 ofzo)
Dat was wel met de Polini voorvario en heb nu een Malossi.Vanmiddag even wat prutsen en dan zien we het wel.
14 maart 2011 om 14:13 #469383Haha, ik heb ook cruise control, rijdt heerlijk gas open en handen in de zakken haha.
De Excel ziet er goed uit man!14 maart 2011 om 17:22 #469353Het is geen evert costum maar hij is op zijn eigen manier best netjes geworden8)

Is alleen wel raar dat de hm bij jou sneller is als de excel:? want uit alle uitlaat testen kwam iedere keer weer naar voren dat de hm een echte trek pijp is die op top daardoor best inleverd.Excel is minder vaak getest, maar de paar keer dat we hem getest hebben scoorde hij altijd vrij goed in de midden moot.
In de tunings sectie van de site staan wel een paar rollenbank filmpjes bij de excel.
(en moet je daarna voor de grap de hm maar eens bekijken)
Dus excel heeft wel potentie om snel te kunnen gaan
14 maart 2011 om 17:41 #469392Sterker nog de Handmade was sneller dan de Polini Top One.
Gisteren haalde ik krap aan 60km/h met 1 a lichtse van het doosje 5,5 tm 7,7 gram.
Diep triest, maar vanmiddag heb ik hem getopt met 7 grams rollen op 57km/h..En met dezelfde setup alleen een Polini voorvario en Leovince Handmade iets van 68,9km/h en 6,3 grams rollen.
Verder mankeerd er niets aan het blok wel valt hij na 2 minuten stationair uit (kan ook zijn dat de benzine op was)Dus even weer de 68 erin, moet nog even wat spul bestellen op jmpb.
Misschien dat ik ook wel opzoek ga naar een 80cc’tje, of dat ik terug ga naar pouli.Ik koop er in ieder geval 1 bij, dus wordt nog even puzzelen met de setups want ik verander met de dag haha.
14 maart 2011 om 17:59 #469393Hoeveel km heb je nu gereden met je 43mm speedengine blokje sinds ik hem in elkaar heb gezet? Misschien zijn je zuigerveren al wel aan vervanging toe?
Met die setup zou je wel harder moeten kunnen rijden;)
Mooi werk dat uitlaatje, Ziet er weer erg netjes uit.
14 maart 2011 om 18:28 #468951Hey Marten,
Hier heb ik inderdaad ook nog aangedacht, maar ik heb niet superveel km’ers gemaakt (stuk of 5/6 tourtjes vorig jaar) + 100km rijden hier in heerenveen.
Maar ik had hem er natuurlijk ook al eerder opzitten toen op een std bewerkt cp blok. ik denk al met al 1000km+ ofzo.
Ik ga het eerst proberen met wat kleinere dingen (sproeier even vergroten naar 68 die had ik er toendertijd ook in, nieuw snaartje, verse malossi rolletjes want ik rijd nog altijd met de testrollen) even kijken wat het is.En natuurlijk even kijken met de Proma cc zien wat hij dan topt.
EDIT:
Hij maakte ook niet bijsterveel compressie meer, eerst moest ik altijd op het zadel springen maar nu loop ik min of meer door de compressie heen (wiel slipt nog een beetje, maar minder als voorheen)
14 maart 2011 om 18:52 #469396Grote kans dat je zuigerveren dan op zijn. Als je al zo weinig compressie hebt. Dat verklaard gelijk ook je wat matige snelheid;)
17 maart 2011 om 14:35 #469464Vandaag wachtte bij de buren een leuk pakketje op mij

Groepsfoto (Maar 4:?)Maaar er zat nog wat in

Een Olympia racekrukas:DEr komen straks ook nog 2 filmpjes 1 met de Polini top one en 1 met de Proma Summit
17 maart 2011 om 14:46 #468918Met de Proma summit
Met de Polini Top One
17 maart 2011 om 15:22 #469465Jij kan ookal niet stilzitten. 😀
Leuke aanwinsten trouwens.
17 maart 2011 om 15:28 #469147Zo de summit hoort wel stukken beter als de polini

En zie dus ook wel dat de pas vorm van een citta niks uitmaakt tov een ciao, want hij hangt er presies hetzelfde onder als dat ie bij mijn ciao hing.
Volgende keer mag je van mij trouwens wel weer een rij stukje filmen dat geeft nog een wat beter idee van de pijpjes
17 maart 2011 om 15:34 #469466Jarco: Haha nee inderdaad, maar gelukkig ben ik niet de enige die daar last van heeft 😀
Andree: Ow je die komt er binnenkort ook aan hoor.
Ik ga met de andere drie uitlaatjes nog testen wat de top is tov de Polini Top OneDe citta krijgt binnenkort sws even een beurtje (achterbrug opnieuw in de lak, nieuwe achterveren, nieuwe zuigerveren, misschien een ander blok:P)
17 maart 2011 om 16:36 #469467Wahaha mijn navigatiesyteempies worden goed gebruikt zie ik al.
Heb je niet een oude PDA ofzo, deze dinkies heb ik ook nog in de sale -> http://link.marktplaats.nl/427759175
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.