- Dit onderwerp bevat 962 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door marrr_1.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 februari 2011 om 12:34 #468162
Das raar bij mij komen de slotjes weer anders uit.

Maar nou zie ik in die van jou ook geen problemen, want daar is zo prima mee te rijden
Die spoelpoortjes zijn toch te klein om de zuigerveer daar in te laten komen of vallen.6 februari 2011 om 14:05 #468150Hey dat is idd nog een heel andere zuiger die je erbij hebt gekregen Florian. En ik bedoelde de in eerste instantie fout geleverde zuigers van de Creco he. 😉
Maar ook op deze nieuwe foto’s zie ik geen echte problemen in de cilinder waarom hij het niet zal doen.
PS. Volgens mij zit er ook onderling verschil met die K-starr zuigertjes wat betreft de plaats van de slotjes.(DMP versies)
Bij de orginele Eurocilindro horen ze ergens ter hoogte van de pistonpen aan weerszijde te zitten.6 februari 2011 om 14:15 #468170Klopt, ik had ook van die plekjes zitten. Deze werden niet erger en hij werd er niet minder snel om!
7 februari 2011 om 18:25 #468211Martijnvanheerde :
Klopt, ik had ook van die plekjes zitten. Deze werden niet erger en hij werd er niet minder snel om!Das fijn om te horen, misschien toch maar even een blokje samenstellen om deze cilinder te proberen.
Maar moet eerst een bijpassend zuigertje vinden ( 1 met de slotjes aan weerskanten van de pistonpen -> Athena)Zijn er trouwens ook 27mm flensjes voor deze cilinder verkrijgbaar? of passen die van de deps ook?
7 februari 2011 om 22:45 #468234Het is niet zo dat deze cilinders er in overvloede zijn in NL, maar Tonni kan je misschien wel antwoord geven of andere flensen van de deps hierop passen. Tussen de Pinasco en Malossi deps zijn de flensen helaas niet mooi uit wisselbaar.
Het had een heel leuk cilindertje voor je eurocilindro zij-inlaat geweest, maar de spoeling tussen carters en cilinder is wel heel verschillend. Op je SE is misschien wel een mooie oplossing?
8 februari 2011 om 00:29 #468242Citta_Florian :
Maar moet eerst een bijpassend zuigertje vinden ( 1 met de slotjes aan weerskanten van de pistonpen -> Athena)Het is echt geen must om een zuiger te hebben die niet in de spoelers valt qua slotje.(gezien het om baby spoelers gaat)
En zeker ook voor de korte ritjes/periode dat jij ermee wil gaan rijden is het niet nodig.
Dus ik zeg gewoon klap de k-star erin die voldoet meer dan genoeg
9 februari 2011 om 09:36 #468269speedbuxy :
Citta_Florian :
Maar moet eerst een bijpassend zuigertje vinden ( 1 met de slotjes aan weerskanten van de pistonpen -> Athena)Het is echt geen must om een zuiger te hebben die niet in de spoelers valt qua slotje.(gezien het om baby spoelers gaat)
En zeker ook voor de korte ritjes/periode dat jij ermee wil gaan rijden is het niet nodig.
Dus ik zeg gewoon klap de k-star erin die voldoet meer dan genoeg
Maar lopen die dan niet door die wat grotere spoelers onder die ”baby spoelers” of komt de zuiger niet zover naar onderen?
maar dan ga ik sws voor de zuiger die ik erbij kreeg, want de K-star loopt door 2 spoelers en die andere maar daar 1.Ik zet deze eurocilindro niet op mijn Speed Engine want die houd ik mooi in elkaar voor de tourtjes o.i.d
Zit te denken om een Pinasco zij-inlaat te kopen (mits ik hem tegenkom natuurlijk) en dan i.c.m met een elec groot carter. 2x 13.13 die eurocilindro en een euro lc set. dan komt dit op de ciao.Eerst nog maar even de kat uit de boom kijken, want er is geen haast bij.
18 februari 2011 om 17:42 #468528Zo heb deze week een kickstartblok voor de Citta gekocht.
Bij aankomst zag het eruit zoals verteld redelijk netjes allemaal.Maar het zou toch allemaal gereviceerd worden, want ik wil gewoon een lekker clean blokje met verse pakkingen en lagers, dus alles uit elkaar gehaald (bleek ook nog een nieuw zuigertje in te zitten)
Totdat ik bij de carters was, dit ging gewoon prima, paar kleine tikjes op de krukas met een rubberen hamer toen waren de krukas+klein carter eruit, toen viel mij al op de het lager nog in het groot carter zat. dus ik het lager eruit gehaald.
Denk probeer hem eens even op de krukas EN JA HOOR lagerpassing verrot..

Hoop dat er nog wat valt te regelen met de verkoper, en anders wordt het een ander krukje zoeken of Locktite gebruiken.
18 februari 2011 om 18:44 #468538
Spulleke!Het zit je wel mee florian eerst oor al bij Olliegasselt en nou dit weer.
Ik hoop voor je dat het nog wat wordt.
En een mooie citta heb je.18 februari 2011 om 21:39 #468544Gewoon loctite gebruiken tot je een ander krukje hebt Florian, werkt wel goed denk ik.
Ik heb een lager vastgezet in een klein carter met slechte passing om eens te testen, nog niet mee gereden maar het zit wel muurvast.<3 Thunderstone
Check mijn perso!18 februari 2011 om 22:14 #468546Godsamme wel vervelend elke keer:(
Heb t zelf ook 2 keer kort achter elkaar gehad. Toen was ik het zat en kocht ik een nieuwe AR krukas. Het kost wat maar gezeik heb je nooit meer!
Maarja voor jou was lastig met die kick functie………….
Mike19 februari 2011 om 19:09 #468583Ja inderdaad en het is ook nog een 6 tands krukas, maarja niks aan te doen
De verkoper laat ook niks meer van zich horen, ik heb nog wel een visitekaartje van hem gekregen met zijn telefoonnummer dus zal meneer eens even bellen.En wat is al mijn bromassen pen10 zijn verrot en mijn snorkrukken pen 12 zijn allemaal in nieuwstaat, haha had liever dat het net andersom was.
Ik gebruik voor deze gewoon locktite heb dat spul wel eens eerder gebruikt verder niks mis mee, maar ik ben iemand die het gewoon goed hebben wil en niet met locktite, maar ik heb nu gewoon weinig keus
19 februari 2011 om 19:15 #468584Lijkt ook wel of hij het geweten heeft want er staan puntjes in die hij met een center gemaakt heeft zodat het materiaal plaatselijk wat naar buiten komt om het lager weer vast te zetten, beetje beun maja.
90% van de kickkrukassen heeft dit probleem trouwens hoor, het lijkt net ofdat de legering van de passingen nog minder hard is dan die van normale krukassen.
Blijft vervelend, ik zou locktide gebruiken dat gaat prima;)
Succes verder!19 februari 2011 om 19:19 #468493Weet je dat zeker dat 90% van de kickkrukken dat heeft?
Want hij zei inderdaad dan het lager op de lange as er altijd makkelijk opging.
Maar ik geloofde hem natuurlijk niet:D20 februari 2011 om 11:09 #468594wat vespa avanti zegt kan ik bevestigen!
ik heb zelf reeds 3 kickkrukken gehad waar exact het zelfde mee was
gaf verder geen problemen trouwens!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.