Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Vandaag kreeg ik weer een leuk pakket binnen:D

Dr kopje, Pinasco kopje en de Pinasco cilinder.

De poorten van de Black liggen ook weer een tikkie hoger van de Zilver, en de uitlaatpoort is breder en ook hoger en dus sneller getimed.

Linker kopje is voor Martino, scheeld toch altijd weer wat verzendskosten:D

Martino
      Moderator

Hey maar Florian dat is dan ook wel een mooi kopje bij die Pinasco. Ook mooi in het zwart uitgevoerd. 🙂
        Ik zal nu ook de black version pakken ipv de alu. Zal net even wat beter presteren. Ondanks de vegen/vale plekken die er in je wand lijken te zitten, bij pinasco lijkt dit niets uit te maken.

Nu alleen nog eens er mee gaan rijden. De carters zitten al in elkaar dus alleen cilinder erop en gas. :thumb

Florian
        Topic starter

Heey Maarten,

Op de foto’s ziet de wand er inderdaad niet helemaal netjes uit, maar echt als ik er nu in kijk is hij helemaal gaaf.
          Ik denk omdat het komt daardat er nog niet veel mee is gereden, want de zilver versie dit ik van jouw had had ook allemaal van die ”vale” plekken erin zitten maar dat was overal, omdat daar nog niet meer was gereden toch?.

En bij deze lijkt het wat chroomachtig ofzo geworden zijn, en die vale plekken nog niet dus.
          Maar sws het levert geen problemen op.

Trouwens het kopje is niet 42mm?? maar er staat wel dat pinasco logo op, het lijkt mij eerder een 38mm kopje. maar ik heb toch nog die 42mm Polini kop.

Deze komt inderdaad op de zij-inlaat, ik verwacht echt dat dit zeer lekker gaat lopen ben benieuwd:D

EDIT: Heb hem even in het licht gehouden, en dan zie je idd een paar vale plekken, maar door de flits komen de donkere en lichtere plekken sneller naar voren.

Martino
          Moderator

Die vale plekken kom ik idd wel vaker tegen bij de Pinasco’s ook al zijn ze splinternieuw. Zoals gezegd levert dit geen problemen op.

38mm Pinasco kopje? Nou ben ik wel heel erg benieuwd geraakt of het misschien niet toevallig een 40mm kopje is voor de 40mm Pinasco? Ik vond laatst 2 Pinasco zuigertjes voor dit kitje en heb deze maar gelijk aangeschaft voor mijn losse cilindertjes.
            Als er nou ook nog een mooi 40mm kopje bestaat zal ik wel erg mooi vinden. Zou je deze misschien eens willen op meten?

Florian
            Topic starter

Ik hem hem eens even nagemeten (met een rolmaat welliswaar) maar het is toch echt een 38mm kopje.
              Erg jammer, ik had zowaar gehoopt op een 40mm kopje.
              En staat een logo op een soort van vlaggetje met een A erin?

Kan vanavond wel even een foto maken.

FonS
              Bijdrager

Als je in de waan wilt blijven dat dit een Pinasco kop is, moet je onderstaande tekst niet lezen:

Dit is een standaard Berini cilinderkop, niks speciaals dus.

Florian
                Topic starter

FonS :
                  Als je in de waan wilt blijven dat dit een Pinasco kop is, moet je onderstaande tekst niet lezen:

Dit is een standaard Berini cilinderkop, niks speciaals dus.

Hahah jammer maar helaas.
                  Ik dacht de A van Andrea Pinasco.

FonS
                  Bijdrager

Nee, de ‘A’ van Berini :haha Raar maar waar.

Florian
                    Topic starter

Vandaag kreeg ik weer een leuk pakketje thuis bezorgt

De 43mm Euro met afschroefbare uitlaatpoort:D

Daar naast de uitlaatpoort laat het nicasyl gewoon helemaal los..

Helaas niet de originele zuiger, maar ik kan er toch niet meer mee rijden dusja.

Maar ondanks de staat ervan ben ik er wel superblij mee, het is toch een cilindertje die je niet iedere dag tegenkomt.

Jarco
                      Bijdrager

Mocht je ooit de lotto winnen kan je er natuurlijk een nieuw wandje in laten zetten. 😀

Mooie trofee, zeker weten. :thumb

Florian
                        Topic starter

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, alleen die kosten wegen niet op tegenover een nieuwe (als je ze nieuw vind)
                          Daarnaast zit de originele zuiger er niet bij, dus dat gaat zeer waarschijnlijk niet goed.

Maar de kwaliteit is ook echt bagger opzich echt zonde want het is echt een superchill cilindertje

Jarco
                          Bijdrager

Originele zuiger kan je volgens mij op mopshop kopen, mits deze hetzelde is als de andere eurocilindro 43mm varianten.

Cilindertje is zeker leuk voor de heb ookal kan je er niet mee rijden.
                            Maar er mee rijden is nog leuker natuurlijk. 😀

Martino
                            Moderator

Ik vind de “abuse” van je cilinder nog wel mee vallen. En een 8-poorter. 🙂 Mocht je alsnog hiermee willen rijden zal die het nog best aardig doen. Nadeel van die nieuwe zuigers, zelfs orgineel Athena/Eurocilindro. Deze zijn iets anders wat betreft de slotjes.

Mocht je nog eens in Groningen zijn neem die cilinder maar mee dan kan je wat zuigertjes testen. Het zal immers zonde zijn om ook een verkeerde nieuwe zuiger te bestellen. Grappige bijkomstigheid: De in eerste instantie verkeerd geleverde Creco zuigers passen best mooi.

speedbuxy
                              Bijdrager

Kan gewoon een K-star in ik rijd al dik 2jaar daarmee in mijn 43 eurocilindro.
                                En voor 12,50 kan je de gok om hem te testen ook wel nemen;)

Florian
                                Topic starter

Ja maar Maarten jij hebt andere creco zuigers gekregen dan die ik erbij kreeg.
                                  Mijn slotjes zitten links en rechts van die sleuf net zoals de K-star zuiger.

Maar ik ga er in eerste instantie niet mee rijden, maar een bijpassend zuigertje is nooit verkeerd natuurlijk.

Ik meende bij Martijnvanheerde zijn 50cc eurocilindro/athena een zelfde soort plekken gezien te hebben, misschien dat hij die foto’s nog wel heeft.

En heb zonet nog even gekeken hoe het K-star zuigertje loopt in de cilinder, maar de slotjes lopen door de poorten.

En hier nog de zuiger die ik erbij kreeg

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 963)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.