Vespa-Ciao.NL
:: Florian’s Ciao Project

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Ciao Project

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Topic starter

Max:

Dat is inderdaad een hele goed, dat zou het nog wel eens kunnen zijn.
      Dit zou misschien ook verklaren waarom de 42mm Pinasco er niet super op ”glijd”

Ik ga het zo snel mogelijk proberen met een dubbele pakking.

Bedankt ik ben helemaal van gedachte veranderd ik denk dat het probleem hier zit:thumb

Andree:

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben even een foto opzoeken

Waarom?

Supper:thumb

Als je het blokje uit elkaar hebt liggen, kan je ook de krukas incl lagers even opmeten met de schuifmaat en dan ook de losse carters op elkaaar en ook hiervan de totale afstand opmeten (lagerzittingen). Als hierin verschil zit, weet je meteen waar je aan toe bent. Dit evt verschil shim je uit met paking, als dit verschil behoorlijk is kun je evt ook gewoon zelf even een uitsnijden op de juiste dikte pakingspapier. Kijk dan ook nog even goed of de lagers echt ver genoeg op de krukas zitten.

Ik hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen:thumb

Gr

Florian
        Topic starter

Was ik nog even, Nou ik heb het blok even uit elkaar gehaald. dubbele pakking ertussen geflikkerd, nu kan ik er niet meer tussenblazen:D dus dat is nu in ieder geval opgelost.

Maar nu heb ik een tijdje terug mijn carterpakkingen was bijgewerkt, alleen nu zat ik er even naar te kijken enzo bedacht ik mij net GVD de pakking komt niet tot de voet van de carters, dus er blijft altijd nog een klein stukje zonder pakking zitten dus trekt hij alsnog valse lucht!!!!

Dus moet het blok weer uit elkaar, ook gvd door mijn woede de keerring er te ver ingedrukt nu loopt hij tegen het lager aan.
          Ach het is ook niks als ik op het aanrecht moet sleutelen terwijl mijn moeder eten aan het koken is, dus zal even moeten wachten tot mijn werkbank etc. klaar is dan kan ik in het hok sleutelen dus het project (blok) zal wel weer een tijd stil liggen:(

En die klote telefoon werkte weer niet mee met foto’s maken, laat staan het internet. ik wou alles mooi aangeven door de foto’s te bewerken met paint maar kreeg die foto’s niet in de juiste grote.

Hier kon ik doorheen blazen:

Moet nu echt maar wat goed gereedschap gaan kopen, want das het halve werk. om met deze troep te sleutelen is ook niks ik erger mij toch alleen maar..

Bram Hanegraaf

Zat toch te denken:
            Wat als je nu een ander groot carterdeel monteerd? al geprobeerd?
            Succes ermee iig!

Steven
            Donateur

hey Florian de aanhouder wint he. Is zeker wel een mooi project. Goed gereedschap is inderdaad het halve werk, je kan zowel in winkels als op internet het nodige bij elkaar verzamelen, kost niet zo gek veel.
              Ik heb zelf ook geen werkbank, niet eens schuur om in te sleutelen. Ik heb zo’n workmate en een bankschroef op marktplaats op de kop getikt en dat is wel een uitkomst.
              Ik heb veel gereedschap bij de action gehaald, is wel goed spul, zeker wel geschikt voor sleutelen aan je brommer.

Misschien kan je tussen de pakking een heel klein beetje vloeibare pakking doen, dat helpt vaak wel.

Veel succes en hou je hoofd koel :thumb

Florian
              Topic starter

steven osh :
                Veel succes en hou je hoofd koel :thumb

Heey Steven:

Dit zeg je goed ”hou het hoofd koel” hier zit vaak mijn probleem ik ben niet de geduldigste dus hier maak ik de fouten
                maar net wat je zegt de aanhouder wint.

ja klopt ik hoef ook geen duur gereedschap hoor maar het is bij mij altijd zoeken naar de sleuteltjes 10. dan heb ik er 5 liggen (dan heb ik ze niet nodig) en dan heb ik ze nodig dan kan ik ze weer niet vinden. maar ik wil graag zo’n bord waar ik alle sleutels op kan hangen, dan raak ik ze ook niet meer kwijt..Hoop ik:con

Maar mijn vader is nu het hok aan het opruimen toen stond er nog een ”mooie” verrote werkbank die ben ik nu weer toonbaar aan het maken op maat flexen, ook een heuer werkbank gevonden die opnieuw gesmeerd en schoongemaakt.

Maar het komt verder wel goed:thumb

Bram:

Nee dat is het niet, de problemen zijn nu opgelost. de probleempjes die ik nu heb zijn mijn eigen stomme fouten:no

Florian
                Topic starter

Zo.. Weer even een updatetje.

Ik heb vandaag een Ciaotje opgehaald bij Gido-Vespa.

De zusjes naast elkaar.

Buizen zat om tussen het frame te lassen.

Nu kan eindelijk het sleutelen beginnen. ik ben vandaag ook nog even langs Javad geweest even zijn jmpb brug gebracht en mijn blok die Marten voor mij gaat reviceren.

En nog iets waardoor ik helemaal vrolijk ben SC HEERENVEEN 6-2 FC TWENTE:D

Binnenkort meer:thumb

Jarco
                  Bijdrager

Leuk dat je nu ook een ciaotje hebt. :thumb

Mocht je een dikkere buis zoeken of een U-balk moet je even PM’en.
                    Heb beide nog liggen hier. 😛

Zeebodem.
                    Bijdrager

Ja leuk man,
                      gaaf dat je er een hebt Florian:thumbMaak er wat moois van kerel,ik blijf hem volgen;)
                      Ik denk trouwens niet dat die pijpjes op de foto wat zijn om er tussen te lassen.ze lijken een beetje dun…

Florian
                      Topic starter

Bedankt voor jullie reacties:thumb

Ben er echt blij mee joh eindelijk een ciao:D
                        Ze zijn echt een stuk kleiner dan ik had verwacht, maar het is gewoon even wennen denk ik.

Die buizen zijn nog redelijk dik dacht ik al zal er eens een foto van maken van de diameter, maar ik heb liever een wat dikkere buis. Maar Jarco ik pm je komende week wel even over die ronde buis. want een balk vormige ben ik geen fan van.

In de kerstvakantie wil ik dat hij gestraald word, dan kan de buis ertussen gelast worden en kan hij overgespoten worden.

More updates comming soon8)

Leovince
                        Bijdrager

Haha je frame is dus een oldtimertje. Check de spatbordstangen en kleine tankinhammen. Zit wel nieuw stuur, kappen en voorlamp op. Wel even een bagagedragertje en een achterspatbord monteren hé want nu is hij zo kaal:P

Voor de rest een hele leuke basis voor een ciao racer!:)

Martino
                          Moderator

Hey goed man, eindelijk je ciao voor een nieuw project. We zullen vast weer wat leuke updates zien hier.

Jammer dat je al weer vroeg was vertroken bij Javad ik kwam volgens mij net aan wanneer jij weer terug reed.
                            Heb je doos met pretpakket zien staan, maar heb er een korte blik in geworpen aangezien het sleutelen aan eigen brom en die van Javad toch weer wat extra tijd in beslag nam.

En nog iets waardoor ik helemaal vrolijk ben SC HEERENVEEN 6-2 FC TWENTE

Gebeurt het toch een keer dat ook ik hier blij mee was. 😉

Florian
                            Topic starter

~Updatee 28-12-2010~

Vanochtend heb ik mijn blok binnen gekregen van Eidos die alles in elkaar heeft gezet.
                              Blok zit er netjes gemonteerd uit, en heeft zeer goede compressie.

Vanmiddag naar schaaf geweest even wat onderdelen gehaald waaronder een 17,5mm Phbg carburateur.

Foto’s van het blok met carb.

Het enige probleem is dat de carburateur de stelschroeven aan de kant van het frame heeft, dus gaat hetr afstellen niet super.
                              Maar ik kon dit carbje kopen voor 25 euro het is wel een imitatie maarja, ik heb ook nog geen goed spruitstuk die moet ik ook nog altijd eens laten maken.

Ik zou hem eerst even onder de citta proberen maar daar heb ik toch niet zoveel zin in want ik heb net alle kabels van het voor en achterlicht vernieuwd en alles opnieuw aangesloten en heb geen zin om dat allemaal los te maken:P

Ook heb ik een aantal plannen voor de ciao.
                              Het wordt niet meer een typische racer wat ik eerst wel wou maken, ik houd de originele voorvork en hier plaats ik dan dempertjes op. ook monteer ik gewoon het achterspatbord met achterrekje, vind ik toch wat mooier.

Het frame laat ik coaten in de ”candy” kleuren en dan iets in de trant van blauw/paars of oranje die vind ik wel super vet.
                              Binnenkort dus een coating update:swinging

Jelle
                              Moderator

Had je bij schaaf nog gekeken naar de zijkapjes en de wielplaten?
                                zoja welke kleur hadden ze nog liggen?

ps. leuk blokje…

OrangeCiao
                                Donateur

Leuk blokje geworden naais :thumb

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.