- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 oktober 2010 om 20:44 #465326
Ja ik ben ook zeer benieuwd, het zal niet lang meer duren en we zullen we prestaties weten:D
Ik zag dat ik ook nog helemaal geen foto’s van mijn Gianelli Excel gepost heb. hier dus een aantal.

Binnenkort is hij als nieuw, want Evert gaat hem opknappen, en hij heeft al een hele reputatie als uitlaatopknapper.
Zitten trouwens wel een paar hele lichte deuken in, die probeer ik er eerst nog uit te krijgen.Ik had een tijdje terug ook nog een poortmapje gemaakt van de pinasco, moet alleen nog wat gedetailleerder maar ik had alleen een geo tot mijn beschikking, dus die plaats ik binnenkort wel even in het poortmaptopic;)
23 oktober 2010 om 22:22 #465331Dat roze/paars achtig is zeker een vet kleurtje

En de 42 alu in combo met de euro zij inlaat en een gianelli excel word een erg leuke setup
26 oktober 2010 om 20:17 #465360Zo een klein updatetje.
Heb vandaag mijn pakketje van JMPB ontvangen, met daarin:
– Decompressieset
– revisiesetje
– malossi top set.
– benzineslang + filter
– middencarter pakking
– naaldlager
– en nog wat meuk wat ik me niet kan herinneren.Nu heb ik dus bijna alle onderdelen voor een lopend blok, alleen nog een carburateur maar als het even meezit heb ik die morgen.
Ik ga morgenochtend eerst even naar een maat van mij, want ik krijg die klote krukaslagers er niet af. dus hij gaat mij even helpen >> lagertrekker.

En ik hoop morgen het blok al in elkaar te hebben, en deze vakantie gaat hij dus lopen:D
26 oktober 2010 om 20:21 #465361kijk kijk kijk…
super lekker pakketje florian

suc6 met je werkzaamheden kerel!26 oktober 2010 om 20:22 #465362Ik neem aan dat je het het wel goed hebt warmgestookt?
Als dat niet lukt zit zou ik ook even de lagertrekker doen26 oktober 2010 om 20:27 #465363Ja uiteraard, ik heb het zeker goed warmgestookt, alleen met 2 handen, schroevendraaiers en een verfbrander kom je dan niet ver. heb bij mijn moeder namelijk geen werkbank etc..
morgen komt het goed
26 oktober 2010 om 22:22 #465367
AnoniemDie willen we bij de volgende tour graag horen. Succes!
27 oktober 2010 om 10:02 #465370Mooi bouwpakketje Florian!

Volgend jaar gaan we wel even blazen met onze setups bij een van de tourtjes 😉
5 december 2010 om 17:54 #466340Zoo naar dik een maand geen update post ik nu een klein uppie.
Afgelopen maand ben ik bezig geweest om het blok inelkaar te zetten.
Dit liep allemaal voorspoedig alleen sluiten de carters niet goed op elkaar, en ik kan tussen de carters doorblazen dus valse lucht. ik ben van mening dat het komt doordat ik geen centreerbusje op mijn groot carter heb. Nu ben ik al 1 maand opzoek naar zo’n busje maar niemand die mij helpen kan om zo’n busje heel huids uit het carter te halen.. maar ben er nu al achter die ga ik niet vinden..Maar nu zat ik er aan te denken, misschien als ik ook nog vloeibare pakking ertussen smeer dat het misschien wel goed is, duimen maar

Maar ik mis nog 1 ding om dit blok lopend te krijgen en dat is de 17,5 carburateur, nu kwam ik deze tegen op het puchforum.
http://www.puchshop.de/catalog/dmp-phbg-carburateur-175mm-p-323.html
€40,- eypos dus dat valt nog reuze mee, alleen het is wel een Imitatie. maar nu zit ik een beetje met goedkoop is duurkoop.
Maar heeft iemand ervaring met deze carb?Nu zit ik alleen nog te twijfelen over de kleurencombi van de ciao, het wordt Roze/Paars met wit of Metallic Groen met antraciet dat vind ik wel 2 vette combo’s
Ook gaat de Excel van de week naar de uitlaatjesdokter evert, hier gaat ze een mooie schoonheidsmetamarfose ondergaan=)
Voor de rest heb ik alle parts wel om eerst verder te kunnen met het project, het enige wat er nog mist is de CIAO zelf:P
Er zou in de loop deze of volgende week wel een update komen met foto’s met hopelijk een ciao erop want ik wel er nu echt aan gaan beginnen:D
5 december 2010 om 18:29 #466342Persoonlijk zou ik een orginele dell orto halen.
Die immitaties kan je soms niet lekker af te stellen..
Voor dat busje zal ik even kijken, heb nog een verrot CP blok zal even kijken of daar nog 1 in zit.
5 december 2010 om 18:38 #466343Als je wilt kijken voor dat busje heel graag, ik zat er ook al aan te denken om er 1 uit te dremelen o.i.d
Ja ik heb ook niet al te beste ervaringen met imi carbs, ik had toen die pacco toen gaf ik gas maar toen bleef het gas hangen:no
Ik zal nog eens rondkijken voor een 17,5 Dellortho PHBG.
Bedankt alvast
6 december 2010 om 00:21 #466355Toch vraag ik mij af of al je problemen met een centreerbusje opgelost zullen zijn? Ik heb nota bene de carters hier in huis gehad om ze te bewerken. Er is mij toen niks speciaals opgevallen. Behalve dat voor de M&F zij-inlaat de carters juist mooi overeen kwamen. Dit waren dan misschien alleen de losse carterdelen zonder een krukje er tussen, maar goed.
Ik wil er eigenlijk wel een blik van dichtbij op werpen. Om er een hele lading vloeibare pakking tussen te kwakken is vaak niet de juiste oplossing.
6 december 2010 om 10:46 #466363Heey Maarten,
Ik heb wel het gevoel dat het komt omdat ik geen centreerbusje heb gemonteerd heb. We zullen het wel zien.
Maar als het niet aan dat busje ligt wat zou het dan kunnen zijn? want alle bouten zijn netjes straks genoeg aangedraaid.6 december 2010 om 11:31 #466364Schiet er eens een pic van denk dat dat een wat duidelijker beeld geeft wat evt het probleem zou kunnen zijn.
6 december 2010 om 12:03 #466367
Waarom?Hey Florian,
Het zou ook kunnen dat de lagerboring (diepte) net niet precies klopt in het klein carter en hierdoor dus niet lekker aansluit. Dit had ik ook bij m’n ATG kit en heb dit opgelost door twee pakkingen op elkaar te leggen. Omdat het lastig is om met twee losse pakkingen het blok in elkaar te worstelen kun je wat vloeibaare pakking gebruiken om ze op elkaar te laten kleven(niet te veel natuurlijk) Ook neem ik aan dat je al gekeken hebt of je misschien niet twee shimringetjes op elkaar geplakt hebt zitten, ook dit heb ik al eens eerder meegemaakt met de rev setjes van sif. Het verhaal over de pas bus geloof ook ik niet echt in aangezien deze alleen de carters geleid en niet de lager en of carterhoogte passing beinvloed. Met verschillende carters op elkaar, laat ik het ook meestal weg zodat je net wat meer spelingsruimte hebt om zo de cilindervoet mooi aan te laten sluiten voordat ik de carterbouten definitief vast draai.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.