- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 augustus 2010 om 20:16 #463775
haha ja jouw komt het goed uit, maar ik krijg er wel een leuke cilinder voor terug, en ik hoef geen 2 euro carter. alhoewel ze dan wel schaarser worden:P
Voor mij is het een win win situatie
3 september 2010 om 10:22 #463973ik heb vandaag ook mijn 2e eurocarter binnengekregen:D

Zoek de verschillen.

Ik weet niet of jullie het kunnen zien, maar dit membraamklepje sluit ook niet 100%Kreeg er ook nog een instructiepapiertje bij, die heb ik even gescant.
3 september 2010 om 10:26 #463974KWIJL8)
3 september 2010 om 11:51 #463975Hier een groter plaatje

Zijnj die spruitstukjes overigens van binnen wel hetzelfde?3 september 2010 om 12:05 #462051Ja de spruitstukjes zijn allebij hetzelfde van binnen. voor een 15mm carburateur zoals je ziet op het instructiepapier.
Eerst even kijken hoe dit gaat rijden, mocht het niet snel genoeg gaan kan ik altijd nog een ander spruitstuk maken.
De buitendiameter van ”het nieuwe” spruitstuk is 24mm.Maar Maarten, weet jij precies wat er allemaal staat?? ik ben niet goed in Italiaans:P
3 september 2010 om 12:11 #463976Membraankleppen die niet sluiten zijn opzich niet een probleem. Bij mijn RV membraan heb ik ook dat de kleppen ietswat openstaan, nog een ander membraan geprobeerd waarbij deze wel gesloten waren (weinig tot geen effect).
3 september 2010 om 14:28 #463985En die zul je krijgen;) Top zij inlaatje.
3 september 2010 om 14:41 #463987Verrassingspakketje bevatte nog een zeldzaam stuk of niet Florian
5 september 2010 om 12:56 #464030Heey,
Ik ben vandaag bezig geweest om een manier te bedenken om de originele inlaat af te sluiten.
Ik dacht dan tap ik er draad in, en dan een bout erin met locktite en een koperring.dus ik het draad tappen, helemaal geen problemen, ging gewoon goed. toen zag het draad er netjes uit.
dus ik de bout erin draaien, even kijken hoe het past, het paste super. dus ik de bout eruit draaien breekt er een stukje spruitstuk af:boosen 5 minuten later vond ik een dopje wat er precies mooi omheen past…
dat is nog eens klote. maar ik ga het zo oplossen:en draai er een m12 bout in met locktite, en draai hem goed vast, en zaag hem dan af zodat hij gelijk loopt met het spruitstuk (wat er nog van over is).
en dan doe ik dat dopje eromheen en smeer er locktite tussen, en zet hem vast met een slangenklem. dan moet hij wel 100% luchtdicht zijn.
Mocht hij nog valse lucht trekken, laat ik de inlaat vollassen.
Ik heb ook foto’s gemaakt, maar die kan ik hier niet uploaden, dus vanavond ga ik even de foto’s posten.
5 september 2010 om 18:05 #437728De foto’s:

Dt dopje vond ik 5 minuten nadat het spruitstuk kapoet was gegaan..
Pas er echt precies omheen.Echt jammer, maarja het kan gebeuren, het carter is nog lang niet verloren dus ik zit er niet echt mee.
Maar ik ben nog echt aan het twijfelen over de kleurencombo. ik zou eerst Metallic antraciet met Oranje doen, maar ik vind iets met fluor roze ook wel vet.
Iemand ideeen over de kleurencombo?
5 september 2010 om 18:40 #454187Gewoon de bout erin draaien met wat locktide erbij, dop erop en dan een slange klem erom moet meer als voldoen
5 september 2010 om 19:09 #454141Ja idd, dat gaat helemaal goed komen. maar weten jullie welke locktite ik moet gebruiken?? Ik las dat de rode permanent is en de rest weet ik niet meer.
maar ik denk dat permanent het beste is, want die bout ga je er ook nooit meer uitkrijgen of je moet boren.
5 september 2010 om 19:52 #436713ziet er allemaal leuk uit:D
ik zou als kleuren combo eerder voor metallic antraciet gaan:D is een heel mooi kleurtje vind ik zelf.
ik heb die kleur op mijn scooter:)20 september 2010 om 15:05 #464407~Update~
Martino heeft mijn carters bewerkt voor de 42mm Pinasco, dus dat heb ik gisteren samen met mijn moeder opgehaald.

42mm Pinasco
Bewerkt
Ik ga het blokje zondag in elkaar zetten,mijn broer denkt dat die pinasco een 80cc is, omdat er 80D opstaat, dus toen ik zei is een 60cc geloofde hij dat niet haha, dus het maakt nu toch niks meer uit dat mijn pa het ziet. laat ze maar zeiken.
Moet alleen nog even een 16mm PHBG carburateur hebben.
Tot de volgende updateS
20 september 2010 om 15:33 #464408moooi spul hoor 😀
Goodluck verder 🙂
(Y)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.