- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door lightlord.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 januari 2014 om 21:38 #493691
ik vindt de kleur groen wel mooi, voornamelijk omdat mijn super bravo die kleur ook heeft..
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.20 januari 2014 om 21:45 #493692@Bram; De kleur is ook wel mooi, maar ik had een andere tint in m’n hoofd voor deze brommer.
Ik heb vanavond weer wat werk verzet, de kroonstukken en kleine delen van de vork raw gemaakt. Nu wachten op goed weer om ‘m in de blanke lak te zetten.
31 januari 2014 om 17:10 #493565Afgelopen tijd heb ik flink wat tijd gestoken in het verfvrij maken van het frame. Vandaag was die klus grotendeels geklaard, dus begonnen met het kaalschuren. Dit is een aardige klus, want ik doe het momenteel met een staalborstel die ik in de kolomboor zet en daar dan het frame langs schuur. (De boormachine is laatst stuk gegaan. :(() Dus op een gegeven moment krijg je aardig lamme armen van het vasthouden van ’t frame. 😛
Maargoed. Dit ging aardig goed, totdat ik erachter kwam dat het buiten staan toch z’n tol heeft geëist op het frame..
Dat word dus lassen I guess, of heeft iemand anders een goede oplossing?
Verder, weet iemand hoe ik (naast stralen?) de roest die zich in het gat heeft gevestigd eruit krijg?1 februari 2014 om 00:03 #493753Flip’s brommer bende is nu wel een beetje Flip’s fotobende geworden. Waar ik normaal toejuig dat er zoveel foto’s zijn te zien is dit in dit geval jammer omdat de pagina erg langzaam laad en tevens denkt de browser IE bijv. de laatste plaatjes dan maar helemaal niet te laten zien. Het kan nut hebben wanneer je de foto’s in mindere resolutie upload. Er zitten in jou geval een aantal bij die erg groot zijn en dit niet nodig hebben.
1 februari 2014 om 08:49 #493754Ai dat is minder, kan je niet met een dremel de meeste roest weg halen en dan van die lak die op roest hecht erin spuiten?
1 februari 2014 om 10:01 #493755@ JoeriH; Het gat is helaas te klein om op een goede manier in de hoekjes te komen met de dremel, al zal het grootste gedeelte wel zo lukken. Dat is een goede tip!
@ Martino; Dat vind ik jammer om te horen. Ik vind het zelf altijd leuk om foto’s te zien in perso’s, dus ik probeer zelf ook altijd foto’s te posten.
Ik heb net een hoop foto’s verwijdert en andere foto’s nagekeken. Deze zijn gerescaled naar 800×600, dus dat zou denk ik geen probleem op moeten leveren. (Of zijn ze nog te groot? :?) Hopen dat de pagina nu sneller laad! 🙂13 maart 2014 om 20:54 #431708Tijd voor weer een update. Ik heb een tijd terug een donor Si opgehaald. Nu heb ik eindelijk alle onderdelen voor het si project bij elkaar. De donor ligt al uit elkaar, dat was zo snel gebeurt dat ik vergeten was een foto van ‘m te maken. De wielen komen onder de Bravo, die verdient ‘ie wel.
Frame was helaas niets meer..

En ook is het tijd voor een deksel voor de klok te zoeken.
13 maart 2014 om 21:05 #493756Ik dacht dat je een nieuw frame zocht omdat je oude een gat had?
Dit frame is wel heel erg, ik snap nu wel waar de slechte reputatie van de Si frame’s vandaan komt.Succes!
13 maart 2014 om 21:19 #447364Dat frame kan je idd niets meer mee maar dat is wel bekend van de Si’s. Maar wat is er met dat vertandingsdeksel gebeurd?
13 maart 2014 om 21:30 #444500@ JoeriH; Ik wil het oude frame gewoon opknappen. Het zou zonde zijn om daar niets mee te doen, alleen om een klein gaatje. Ik had wel eens van de Si zijn reputatie gehoord, maar dat het zo erg zou zijn had ik nooit gedacht. 😮
@ Jos, Ik heb geen idee wat er is gebeurt. 😕 Ik kocht de si, en zo in de schuur om 20u ’s avonds zag hij er heel netjes uit. Toen ik hem ’s ochtends ging bekijken hier thuis zag ik dat het frame met een kwast zo dik was overgeverft dat je de roest niet meer zag. Brak je de verf eraf, dan zag je de roest zo erg zitten dat je met je vinger er zo doorheen ging. De gaten die je op de foto ziet waren ook opgevuld met oude krantjes en een enorme berg kit.
Gelukkig ging het mij om het stuur, vork, wielen, het blok en de kleine delen zoals koplamp, inbouw licht, bagagedrager en plastic achterspatbord welke nog in goede staat waren.27 april 2014 om 10:57 #492150Even een snelle update. Ik heb niet stil gezeten, en heb de si al aardig in elkaar. Ik ben toch gegaan voor een zwarte kleur, dit doordat het tijdloos is en ik er zowieso een kleur op moest zetten ivm het plamuren.
Ook ben ik er nog niet over eens wat ik met de velgen ga doen. Wellicht dat ik ze origineel grijs maak, zwart op zwart vind ik zowieso niet zo mooi staan.
Heeft iemand een idee hoe ik de bestaande laag verf van de velgen af krijg maar de originele grijze lak behoud? De zwarte verf is er denk ik zo maar overheen gespoten zonder voorbewerken en begint al flink af te bladeren.Plaatje bij het verhaal:

Ik zal zodra ik de rest van de foto’s heb verkleind de update bijwerken. 🙂
27 april 2014 om 21:19 #494458Plaatje werkt niet 🙁
28 april 2014 om 11:31 #493765Fixed 🙂 Meer foto’s volgen snel! Ook heb ik de pagina een beetje opgeruimd qua foto’s, ik hoop dat ‘ie nu ook wat sneller laad!
28 april 2014 om 12:13 #494334Ziet er netjes uit 🙂 Pasde de teller overigens nog?
28 april 2014 om 12:43 #494336@Beunhaaz: Nee helaas, teller was te groot.. 🙁
Ik heb nog een passende teller gevonden gelukkig, dus geen problemen. En thanks, alleen ben ik niet zo’n fan van het zwart op zwart qua velgen + frame combo.Hoe staat het trouwens met je bravo blok?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.